Mulvarper og mosegrise Lav-Det-Selv 3049 24-03-2000 12:30 Er der nogen som har erfaring med en elektronisk muldvarpestopper?Gode råd iøvrigt er meget velkomne.Med venlig hilsen Johannes Carstensen 15 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:31 I det hele taget er jeg meget interesseret i at vide, hvordan man fårde bæster ud af sin have - den ligner snart et helt månelandskab.Går de i hi vinteren over, eller skal jeg gøre noget effektivt for atfjerne dem? Hvad?--Lars Bonnesen
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:31 Der findes mange midler til at flerne muldvarpe. Den eneste jeg bruger medheld er muldvarpefælder, køb to tre stykker, grav ned til gangene, lettestved et skud, rens gangen pænt og stil fælderne lige over bunden af gangene,og dæk dem godt f. eks med plastik med jord i kanten, der må ikke komme lysned. Hav lidt tålmodighed, og stil dem flere gange når de har fyldt dem medjord. Du kan bruge samme metode til mosegrise, men de laver huller op afjorden så du kan let se forskel.God jagt, lad os høre om det lykkes M.v.h. Gunnar> Går de i hi vinteren over, eller skal jeg gøre noget effektivt for at> fjerne dem? Hvad?>De går ikke i hi men dybt ned i jorden.
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:32 Jeg har hørt - og kun hørt - om nogen der med godt resultat hr. lagtspegesild lige fra tønden ned i gangene. De uspiselige for muldvarpe ogstinker, så de flygter.Per
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:33 Jeg har hørt, at hyldebærgrene er gode mod muldvarpe. Brug et par kvistehvor du piller barken løs. Put kvistene ned i gangene og duften skulle eftersigende skræmme muldvarpene væk.Mvh.Søren
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:33 Det mest effektive er vist nok fælder, men du skal være meget omhyggelignår du sætter dem. Der må ikke være "duftspor" fra dig eller olie ellertobak eller sæbe så brug et nyt par arbejdshandsker og gem dem så tilsenere brug. Jeg har selv med stort held indkøbt "Naftalin" flager hosMATAS og hældt dem i gangene og ikke haft besøg siden. Hørte at"Naftalin" kugler skulle være godt, men de små bæster skubber dem op afjorden igen - derfor flager.God jagtHans Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:33 Enig. Fælder er gode mod muldvarpe! Det er let at dække den placerede fældemed en sort plasticspand, hvis en sådan haves.Når jeg skal finde det rigtige sted at grave ned i gangen, bruger jegiøvrigt et 50 cm langt ca 6 mm tykt jernspiger. Så kan man mærke præcist,hvor gangen går. Skynd dig at gå på jagt, hvis der kommer frost, går de idybtliggende gange og op i skuddet er der så kun et lodret hul, som ersvært/umuligt at sætte fælden i.Knæk og bræk :-)Astrid Vest
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:34 HejJeg har i 3 måneder kæmpet med en muldvarp i haven. Det eneste der harværet i fælderne, er jord der er skubbet ind i dem. Så købte jeg en dåsekarbid i Matas, da jeg havde hørt at den gas der udvikles når det kommer ivand, jager bæsterne over til naboen. Jeg løftede spanden fra mit sidsteforsøg, og gæt hvad der var der : MULLE var gået i fælden. Nu må jeg såvente på at der kommer en ny muldvarp, før jeg kan se om det hjælper.mvh. Viggo
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 24-03-2000 12:34 Du har nok jaget ham/hende op )-- MVH. Martin Sønderborg
ktm 8948 4540 23-08-2000 19:21 Visse katte tager sig også af muldvarpe og mosegrise. Vi er fuldstændigt blevet problemet kvit ved hjælp af vakse katte.mvhktm Med venlig hilsen ktm
Jørgen 489 23-08-2000 21:12 Nemlig - vores kat serverede dem foran hoveddøren, for at vise sin "hengivenhed" for os.I øvrigt viste det sig også, at hvis man slår f.eks. græsset 2 gange om ugen (jeg havde heldigvis havetraktor), forlader de grunden.Så da vores 1 td. land var ryddet for mosegrise, satte jeg mig, og nød at min og Mivers (katten) indsats havde fjernet dem totalt - og det måtte jeg jo fortælle til min gode nabo.AK-AK - hans pæne velfriseret græsplæne lignede et bombekrater fra 2. verdenskrig, så jeg hilste og lod som om jeg bare gik en tur.Mvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen