hej igen... ganske kort kan vi slå fast at det ikke står ingen steder at det er totalt forbudt at bruge middler der indeholder glyphosat til privat brug. Der er derimod forbud imod at bruge det i offentligt rum, parker, fortove og andre steder hvor man færdes offentligt. Landmanden må også bruge det endnu. Det med hvor meget af det aktive stof de forskellige præperater indeholder F.eks. har monsato 3 produkter med hver en forskellige mængde glyphosat og jo det er rigtigt med salten og rotten, det jeg kan undre mig lidt over er at der tilsyneladende ikke er sket meget udvikling på det miljøstyrelsen fortager sig som for 10 år siden. dengang brugte jeg den alm. roundup (360 mg glyphosat) da skulle man bruge en 0,75 % blanding sikkerheds påklædning skulle man bruge gummihandsker, gumistøvler og regnbukser, hvis man øgede mængden til 1,2 % skulle der heldragt, gummihandskersiden gummistøvler og helmaske på. Sidste år hvor det var lovligt at bruge i kommunalt regi mødte jeg roundup dry (460 mg Glyphosat) da var der ingen krav til sikkerhed, det viste sig at det dengang ville tag 2 år for miljøstyrelsen og kategorisere middlet. Det du skal kikke på er hvad du vil sprøjte væk ikke. når du køber dit middel næste gang så kik på det virkstof der er i om det ikke er ens, det tror jeg de er. Men jeg er enig det er kun dovne mennesker der ikke bruger tiden på have arbejde når de nu har den...