bekæmpelsesmiddel

nedlagt.....
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Svaneduun.

Tja, pilen skal bruges til at fyre med i en stoker.

Økonomien kommer vel an på hvad du sætter din arbejdsløn til. Ja, også hvad du skal investerer i for at kunne lave flis. Dertil kommer hvad en liter olie koster om 5-10 år. Det er et lotterispil som jeg formoder, jeg vinder. Det hører også med til historien at jeg udelukkende har fyret med træ de sidste 15 år og produktionen er udelukkende til eget forbrug.

Ok med din flismaskine. Den flishugger jeg har, kan tage op til 25 cm i diameter. Har dog for lidt 'hypper' på traktoren, hvis jeg kommer meget over en diameter på ca 15- 20 cm i hårdt træ, eks. elm, eg og bøg. Gran kan jeg sagtens køre igennem, i 25 cm tykkelse.

Hvor hurtigt flisen bliver omsat afhænger af trætypen. Generelt er der en sammenhæng med træets vægtfylde og hvor hurtigt det formulder. Det forudsat vi snakker om løvtræ. Gran og fyr tager generelt lidt længere tid, afhænig af mængden af harpiks i træet. Pil er relativt let omsættelig da vægtfylden er lille.

Har set på andre former for alternativt fyringsmatriale. Kornprisen stiger og stiger og er derfor udelukket, at anvende. Røgen lugter heller ikke særligt godt når der er ild i 'kaminen', dog lidt afhænig af sorten. Halmprisen er også stigende og det fylder generelt for meget og er for bøvlet at fyre med, når det er i et lille anlæg. Elefantgræs, æ ved ik ?????

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
[Indlæg slettet]
Hejsa... der er forøvrigt lige en ting jeg ikke har fundet i det her indlæg.... det drejer sig om hvad udstrækning det er lovligt det er at bruge roundup (glyfosat) middlet. hvis du river en flaske færdigblandet ned fra en detailhandel er det lovligt at bruge i din have som du lyster. Men køber du det til hvor det ikke er færdigblandet nærmer du dig et problem ihverfald for en privat mand. Der står det ikke må brugs på udyrket jord samt perlesten og befæstede arealer, kun før der bliver høstet, Så hvis man vil overholde loven som privat mand må man holde fingerne fra det.

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

[Indlæg slettet]
hej igen... ganske kort kan vi slå fast at det ikke står ingen steder at det er totalt forbudt at bruge middler der indeholder glyphosat til privat brug. Der er derimod forbud imod at bruge det i offentligt rum, parker, fortove og andre steder hvor man færdes offentligt. Landmanden må også bruge det endnu. Det med hvor meget af det aktive stof de forskellige præperater indeholder F.eks. har monsato 3 produkter med hver en forskellige mængde glyphosat og jo det er rigtigt med salten og rotten, det jeg kan undre mig lidt over er at der tilsyneladende ikke er sket meget udvikling på det miljøstyrelsen fortager sig som for 10 år siden. dengang brugte jeg den alm. roundup (360 mg glyphosat) da skulle man bruge en 0,75 % blanding sikkerheds påklædning skulle man bruge gummihandsker, gumistøvler og regnbukser, hvis man øgede mængden til 1,2 % skulle der heldragt, gummihandskersiden gummistøvler og helmaske på. Sidste år hvor det var lovligt at bruge i kommunalt regi mødte jeg roundup dry (460 mg Glyphosat) da var der ingen krav til sikkerhed, det viste sig at det dengang ville tag 2 år for miljøstyrelsen og kategorisere middlet. Det du skal kikke på er hvad du vil sprøjte væk ikke. når du køber dit middel næste gang så kik på det virkstof der er i om det ikke er ens, det tror jeg de er. Men jeg er enig det er kun dovne mennesker der ikke bruger tiden på have arbejde når de nu har den... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Annonce
[Indlæg slettet]
Hej igen... man skal nok lade være med at drage en konklution om at fordi der indgår salt som en del af navnet på kogesalt og Glyphosat, har det absolut intet med hinanden at gøre i kemiens verden hverken på det molekylere del eller på molekylevægten.... ergo er det som nat og dag.... vi kan dog nok blive enige om en ting.... over dosering (overdosis) er næsten med sikkerhed dødeligt.... vand er jo også farligt... man kan drukne i det.

SAMMENSÆTNING/OPLYSNINGER OM INDHOLDSSTOFFER

AKTIVSTOF ................................ Glyphosat, som isopropylaminsalt

Glyphosat

CAS-navn ....................................... Glycine, N-(phosphonomethyl)-

CAS-nr. ......................................... 1071-83-6
IUPAC-navn ................................... N-(Phosphonomethyl)glycin
ISO-navn/EU-navn ........................ Glyphosat
EF-nr. (EINECS-nr.) ..................... 213-997-4
EU index-nr. .................................. 607-315-00-8
EU-klassificering af aktivstoffet .... Xi;R41 N;R51/53; se pkt. 16.

Empirisk formel ............................ C

3H8NO5P

Molekylvægt ................................. 169,07

Strukturformel ................................

POOHOHHOOCCH2NHCH2

Glyphosat isopropylaminsalt

CAS-navn ....................................... N-(phosphonomethyl)glycine, compd. with 2-propanamine (1:1)

SAMMENSÆTNING/OPLYSNINGER OM INDHOLDSSTOFFER

Natrium grundstof nr. 11, går i forbindelse med klor grundstof nr. 17: Da begge stoffer er monovalente, overtager kloratomet nemt, den "løse" elektron fra natriumatomet, og de danner et natriumklorid molekyle (forkortes NaCl ) dette stof kender vi normalt som salt eller kogsalt
NaCl Natriumklorid Kogsalt 58,5 g/mol

[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis