bekæmpelsesmiddel

nedlagt.....
48 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Svaneduun: Det du fortæller ved jeg udemærket og ER vist ikke helt lovligt at gøre. Undskyld, men jeg formoder stadig blandingen kan bruges til ukrutsbekæmpning og stillede egenteligt et såre simpelt spørgsmål. Du kender måske ikke svaret ?

Da blandingen indeholder både eddike og citron syre, bekymre det mig lidt om den ikke svier rødderne på det man vil bevare (sprøjte under) ?


Lars On: Det er da en mulighed jeg har overvejet. Arbejdsmæssigt skønner jeg det nemmeste vil være at sprøjte omkring stiklingerne og bruge mekanisk rengøring af resten. Stykket er naturligvis rengjort mekanisk inden stiklingerne sættes.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Svaneduun.

Glyfosat skulle jo teoretisk blive nedbrudt på under 14 dage, man kan uden problemer bruge det nær andre planter bare det ikke kommer på løvet.

Det problem jeg kan se er at eddike/citronsyre ikke neutralliseres før det kommer i kontakt med kalk. Det er selvfølig i små mængder. Jeg får prøve mig frem.

Ok med pappladerne. De er sgu da movdyre. Kan uden tvivl få en god timeløn ved at hente papkasser nede ved købmanden og skære dem op.

Problemet med ukrudt er der jo kun lige det første år, indtil stiklingerne får bladene over ukrudtet.

Igen tak for info.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
Hej igen igen Svaneduun.

Ok med undersøgelsen og betragtningerne vedrørende jordtyper SV og DK.

Her oppe i Thy hvor jeg 'husserer' har vi tykke kalklag liggende lige under mulden mange steder. Der findes faktist en mide, man kalder Augustmider, der hopper på folk og, formoder jeg, suger blod. Folk får røde kløende knubber af deres bid. Miden kan, som jeg har forstået det, kun leve på steder hvor kalken ligger lige under mulden uden et lerlag i mellem, .

Jeg kan dog ikke lide, mikroorganismerne tager skade af syrene. Jeg vil dog prøve mig lidt frem i det små.

Forøvrigt, det Roundup der sælges til havefolket i dyre domme indeholder en ikke ubetydelig mængde vand, såvidt jeg kan se.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
[Indlæg slettet]
Hej igen svaneduun.

Har tænkt tanken med plæneklipperen/traktoren. Jeg kan holde alt det højtvoksende nede/gøre død og fremmer græsserne. En stor fordel er jo at senerne (kvikgræs) dør efter megen kort tid. Et problem jeg garenteret render ind i, er de hjulspor jeg uværlig vil sætte med traktor og vogn. Måske er det bedre at finde en gammel fingerklipper.

Håndlugning er en sur sport, at du ved det. Vil nok foretrække et roejern (lugejern).

Har planlagt at tage 2 små stykker, jeg har til overs, af 1/2 ha (ialt 10.000 m2) med tiden. Så det er jo en smule mere end folks normale køkkenhave.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
[Indlæg slettet]
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis