Luft i rørene i gulvvarmeanlæg

Hjælp !

jeg havde hørt SÅ meget godt om gulvvarme da vi flyttede ind i vores nye hus for 4 år siden (senere udbygget, hvor større fyr blev sat op). Men jeg har haft så mange problemer med det, og jeg synes ingen kan hjælpe mig med at få det til at køre ordentligt. Så nu spørger jeg altså her, i håbet om at jeg kan få det til at køre. jeg har valgt at skrive et par punkter op, så du/I kan lære lidt om mine problemer ! :

1) Jeg er en novice i gør-det-selv, en akademiker der har lyst at prøve, men skal hjælpes ;-)
2) Problemet : gulvvarmen, kan mærkes i nogle enkelte rum, når man kan se der står "heat" på thermostaten, men i andre rum kan det overhovedet ikke mærkes, hvorfor ? jeg tror måske luft i rørerne - hvis det er det, hvordan får jeg så luftet det ud på en smart og nem måde ?
3) jeg er ikke sikker på, at afkølningen er rigtig, een sagde engang, at der skulle være 5 grader i forskel på fremløb og returløb, er det rigtigt ? og i så fald hvordan sikrer jeg det ?
4) en anden gut, fortalt om noget han kaldte en shunt, men hvad er dte og vil det kunne hjælpe mig mon ?

Håber der sidder nogle søde mennesker , der vil prøve att hjælpe mig med problemerne - ville være rigtigt taknemmelig om det ku lykkes at få til at køre ordentligt !

venlige hilsner Peter
Hjælp ! jeg havde hørt SÅ meget godt om... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde selv problemer med for meget luft i gulvvarmerørene og valgte metoden med at spule slangerne igennem med vandslangen. Det virkede 100 % og det har kørt perfekt siden..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis