Hulmurs-isolering.

Hej.
Jeg vil bare høre om der er nogen der har erfaring med selv at hulmurs-isolere. Jeg har fundet et sted, hvor man kan købe de små flamingokugler, men er det nemt at gå til eller er det bedst at få fagfolk til det ???

- Thomas
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er egentlig en ret let proces men det kræver lige det rette værktøj, jeg har prøvet det i mindre målestok.
Det du skal bruge er en gammel Nilfiks støvsuger af dem hvor du kan sætte slangen på udblæsningen. Så skal du bruge et stykke plast flex slange på 3-4 m. med en diameter på ca. 50 mm.
Flamingo kuglerne får du i store plast sække (nomalvis) sådan en skal du have op og hænge i en form for galge så den hænger frit over jorden. I det ene bundhjørne skære du et hul der lige er så stort at støvsuger slangen kan komme ind i sækken så binder du den fast ved at vikle lidt bånd om plastik og slange, i modsat hjørne af sækken binder du flexslangen på samme måde.
I selve muren skal du pille en halv sten ud for oven og for neden, det nederste hul skal du have lavet et lille filter til med noget fluenet på så luften kan slippe ud af hulmuren for oven har du så slangen stukket ind med en form for fastholder der dækker resten af hullet rundt om slangen. Du skal så tænde for støvsugeren så den blæser luft ind i sækken så vil flamingo kuglerne blæses ud igannem flex slangen og ind i muren. Du skal nok regen med at gentage processen for hver anden meter på hele husets fasade.

V.h. Håndværkeren
som tidligere sagt er det ikke så svært , og en rimelig god forklaring
dog er en støvsuger IKKE kraftig nok , den kan kun bruges til meget små områder
lej en maskine der er beregnet til det , det koster ikke ret meget
du kan godt hælde det meste ned fra oven , men du bliver stadig nød til at tage nogle sten ud , ellers vil du få en kuldebro under hvert vindue samt et par andre steder kan der komme pletter hvor det ikke kommer ind , hvis der er mørtel eller sten der lukker hulmuren ( ses tit i ældre huse )
tag en sten ud under hvert vindue samt midt på væggen hvor der er store ubrudte flader
blæs først det ind du kan i hullerne og fyld så efter fra oven
regn med at det kan synke op til 10% det første år , så er der ikke mur nok over det punkt der er behov for at få isoleret , skal du fylde efter fra oven om et år
Hvor kan man leje sådan en maskine ?
Må man bruge flamingo i hulmur??

Med venlig hilsen
ktm

 

mange af værktøjsudlejningsfirmaerne har dem , ellers spørg i det lokale byggemarked , de ved tit hvor der er en i nærheden af dig
ville vælge papiruld istedet for flamingo,det sviner lige knapt så meget,og er af en mere tæt struktur.det skal også bare blæses i.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Citat fra smedenx

ville vælge papiruld istedet for flamingo,det sviner lige knapt så meget,og er af en mere tæt struktur.det skal også bare blæses i.


Hej.

Jeg tror papiruld vil være det bedste fordi flamingo-kugler absolut ikke er at foretrække, da de er meget brandfarlige ved montage af evt. brændeovn, hvor skorsten skal føres gennem mur! Hvis man skal lave vindues/dørfalse omkring, så løber flamingo-kuglerne ud som det var vand.
Hvis de sprøjtes ind i hulmur gennem huller, så vil det også fylde det meste af skunken.

PE

Citat fra ktm

Må man bruge flamingo i hulmur??


Hej.

Ja, det må man gerne, men ikke indvendig for, som jeg har set nogle har gjort. Det kan blive en dyr affære hvis man gør det sad

PE

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis