Hulmurs-isolering.

Hej.
Jeg vil bare høre om der er nogen der har erfaring med selv at hulmurs-isolere. Jeg har fundet et sted, hvor man kan købe de små flamingokugler, men er det nemt at gå til eller er det bedst at få fagfolk til det ???

- Thomas
Hej. Jeg vil bare høre om der er nogen der har... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
papiruld er blandet med zinkpulver af en art,der gør det ikke kan brænde...

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

man må godt isolere med flamingo kugler. når det bare er i hulmure.. det kræver dog at det er en ikke brandbar væg. (mursten, gasbeton, beton eller 3 lag gips.) vi brugte en løvsuger fra haraldnyborg til 150kr. den kan også blæse. tapede en 3 meter af de der hvide spiroslange på i 7,5cm i næsen af den. det kræver 2 mænd, en der holder slangen og isoler.. og en der holder "isolerings indblæsning maskinen" ned i posen med flamingokugler. men det virker ret godt.

der flyver altid "lidt" ved siden af smile men ved brug af multi væktøjet "isolerings indblæsning maskine" kan man samle den og bruge den som den var ment til. altså den kan bruges som støvsuger og snildt suge alle kuglene op der er rendt ved siden af. = nul spild. (næsten)

det virkede i hvert fald for os.

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Hejsa, hvor kan man købe det der papir uld ? Jeg kan desværre kun finde steder hvor de sælger en komplet pakke altså de også udfører jobbet, og vil mene jeg selv kan gøre det og spare arbejds lønnen. Jeg er selv uddannet murer...

Hej

Jeg bryder lige ind med et supplerende spørgsmål:

Er der nogen der har erfaring med at efterisolere en muret hulmur, der i forvejen er hulmursisoleret med flamingokugler? Det blev den for ca. 20 år siden.

Jeg har efter opførelse af en tilbygning, hvor jeg har brudt den ene langside af ydermuren. Der kunne jeg se at isoleringen er faldet noget sammen (det viste jeg sådan set godt ).

Kan man efterfylde og med hvad? gerne med noget der er bedre. Papir granulat eller rockwool?

Jeg vil ikke gøre det selv.

Eller granuleret flamingo.
Jeg har osse brugt den føromtalte løvblæser-model til flamingo-granulat. Og rå mængder gaffa-tape. Virker fint.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis