En stor dag i mit lange gældstyngede liv.

Så skete det, vendepunktet i mit reallån.

Endelig betales der mere i afdrag end i rente. Det er fandme dejligt at kunne se det går den vej .

Er jeg ene om at glædes over at en dag er lortet man har gået og hamret, banket og skruet på betalt.

Det med at man pludselig ejede 2/3 af huset tog kun 4 år, men det kan man takke det plumrådne bolig marked vi har for. rolleyes

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Så skete det, vendepunktet i mit reallån.... Vis hele indlægget
71 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I har godt nok genoplivet en gammel tråd. Jeg er godt 65 år, og har været ansat i et firma de sidste 15 år. (før var jeg selvstændig) Når i siger at det er gennemsnit med 7 sygedage om året, Og jeg ikke har haft den 1. sygedag endnu i de 15 år. Vil det så sige at jeg har ca. 105 sygedage tilgode


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu er du jo kun omkring de 65 lad os høre det igen når du er 95  

Nogle er mindre syge end andre, at du har klaret et langt arbejds liv uden en syge dag, er rigtig flot.

Desværre er der ikke mange af dem, jeg har aldrig haft mindre end 7 sygedage, ikke at jeg ikke gerne ville men med en krop og et sind som mit er det en umulighed.

Det var nu kun de sidste 15 år der ikke havde været sygedage. Som selvstændig blev de jo ikke talte på samme måde. Jeg har en kollega som har været i firmaet mere end 45 år uden en eneste sygedag. ( har han en enkelt, kalder han det feriefridag, for at holde statistikken)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Håndværkeren på 26-12-2014 22:55

Kære venner, sidst der var liv i denne tråd var i 2008

Hov beklager! det er mig der er lidt ny her, glemte lige at tjekke datoen, da jeg sad og bladrede i gamle indlæg

 

 

Ja, og tråden er da lidt historisk sjov, selvom jeg ikke helt kan følge mine egne tanker, røg lidt af sporet, de afdragsfrie "gamblere" har hængt i neglene og forventet at alt gik godt med stigende huspriser hele tiden. Sådan blev det ikke helt, og som tråd "gen opliver" skriver, så er gældsfrihed sku dejligt.
Ikke at jeg selv er der i dag, ting er faldet, men ejer nu 6/7 af det gamle skrammel, der ses en ende forude, det falder sammen med huset fylder 100 år, "Det skal fejres" . Men nu er skatter og varme /vand / renovation sørme næsten kravlet op på halvdelen af, hvad det koster i husleje her om måneden. Men det ville da være dejligt, at være af med det skide lån. Er sluttet af med at ligge om til 10 årigt lån, og der bliver jeg. En rente på 3% kurs næsten 100, som mange drømte om på 20 og 30 år, har jo været mulig i en del år med kort løbetid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Ja jeg ved sku ikke helt. jeg købte hus i 2006.
Idag sidder jeg et hus på landet som har en vurdering der er lig nul kroner.

Så er det dælme træls at skylde penge i det.
Men jeg er sku lige glad. huset er pæn og iorden og jeg har varme og bord tæt på mit arbejde.
Så må jeg bare spare sammen bygge om når der er penge til det.

Jeg har sku ikke ondt af dem der er gået på røven ved deres afdrags frie lån.

Jeg køre desværre på en forholdvis dyr realkredit lån på 30år, som desværre ikke kan laves om til en med laver renter når mit hus ikke har nogen værdi.

Nu kender jeg så det område (efter postnummeret) som du bor i

For et par år siden forsøgte jeg at købe et hus med med udsigt til vand m.m. - Men nej -kreditforeningen havde sortstemplet postnummeret

I en snak, hvor jeg påpegede at hvis man så havde købt et hus med lystbådehavn tæt på den flotteste udsigt o.s.v. -og at adressen så hed f.eks Risskov - med en pris * 5. Så havde der ikke været nogen problemer.

Jamen det var en helt anden snak sagde kreditforeningskeglen


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Man kan vel i grunden godt begribe noget af kreditforeningernes vrangvilje, når I får følgende historie fra det virkelige liv.

Min naboejendom blev for 15 år siden købt for 2 mio kr. og i løbet af tiden til nu er det lykkedes at få krdf.lånet op på 3 mio + det løse i ejerptbr.
Den skal nu på tvang, og realistisk set, regner jeg med at købe den for ½ mio., ikke af lyst, men for at prøve på at have hånd i hanke med, hvad der kommer ind der ovre. Dvs krdf. kommer til at vinke farvel til yderligere 2,5 mio her ude i Udkantsdanmark.
Der har været een eneste lysthaver og se på ejd. på eftersynsdagen, EEN!!

Det er ikke noget de begejstres over, gang på gang på gang. Ikke alene er priserne lave, men som oftest er de usælgelige, fordi ingen djævel vil bo uden for Valby Bakke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan ikke rigtig forstå hvorfor de skal gøre dette. Hvad er galt med Mors. Der er handel, man få passet unger og skolerne er fine. Der er stadig virksomheder på mors. Ellers er da ikke mere end halv time køretur til større byer med arbejde også. Samt der er heller ikke langt til Viborg. På en måde har jeg fortrudt at jeg har købt hus her. Men har jo altid boet her og det er sku lidt svært at flytte fra det hele.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis