Isolering af eksisterende skur

Hej alle

Indledende: bær lige over med mig hvis jeg ikke lige har brugt de rigtige betegnelser for forskellige materialer da jeg ikke ligefrem er uddannet håndværker smile

Vi har en åben carport med uisoleret træskur for enden. Selve skuret er bygget op over 100x100 mm lodrette stolper og et skellet af 80x35 mm reglar på væggene og 100x45 mm reglar i loftet til at holde taget. Taget består af almindelige 1 lags bølgeplastplader. Gulvet består af terrassesten. Ydersiden af skuret består af træbeklædning(2 på 1 tror jeg det hedder)

Min plan er at få isoleret dette skur og få tilført en varmekilde(elradiator) således at skuret kan holdes frostfrit om vinteren sådan at der kan opbevares el-værktøj, maling, tøj mv derude.

Jeg har brug for lidt kyndig hjælp herinde til dette.

Her min umiddelbare plan

-Fjerne stengulv og grave jord af, lægge ny grus, lave en træramme på 100x100 stolperne+tværgående lægter, lægge styrolit ned i rammen, dampspære og så påføre et trægulv.
Hvilken tykkelse vil i anbefale til styrolitten og skal det være i 1 eller 2 lag? Er det nok med dampspærre imellem styrolit og trægulv eller skal der også bruges tagpap/vindpap(hvad er forskellen?) et sted? Skal der være luft imellem gulvbrædderne?

-isolere væggene imellem træskellet(80x35 mm lægter) med rockwool og OSB-plader på indersiden. Der er 80 mm fra ydre træbeklædning til inderside af træskellet. Havde tænkt på at sætte 70 mm isolering ind? Jeg kan forstå af andre indlæg at der i princippet skulle have været vindpap bag den ydre beklædning men det kan vel ikke rigtigt lade sig gøre nu hvor skuret allerede er bygget? Hvordan skal jeg isolere mine vægge korrekt og hvor meget isolering kan jeg tillade mig at sætte ind, for der skal vel også være luft imellem isolering og ydre træbeklædning eller hvad....der er vel egentligt ventilation i at den ydre træbeklædning er 2 på 1? hvad med dampspærre?

-Isolere loftet imellem 100x45 lægter med rockwool og OSB plader som inderbeklædning. På nuværende tidspunkt dannes der ofte en del kondensvand under plastbølgetaget. Vil jeg bare kunne isolere med rockwool alligevel eller skal der en eller anden form for "afskærmning" således at vandet ikke drypper direkte ned i isoleringen? Hvor mange mm luft skal der være fra isolering til plasttag? Måske vil kondensen blive minimeret når der vil være el-radiator med thermostat derude? Hvad med dampspærre?

Mange spørgsmål....men håber alligevel nogen herinde kan tage sig tid til at hjælpe mig.

På forhånd tak :p
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fik du en løsning på taget ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også