Storke vinduer ???

Er der nogen af jer der kender til Storke vinduer.
Jeg skal have sat nye træ/alu vinduer i mit hus og har fået tilbud derfra,men ville gerne høre jeres meninger om dem.wink
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har en gang set priser på storke vinduer, min mening er at de er for dyre,jeg har selv købt vinduer fra kipa,det er en rimelig kvalitet til prisen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har købt rigtig mange vinduer, døre og vinduespartier fra Storke for 12 år siden.
Det er rigtig god kvalitet, men også meget dyrt.
Jeg har senere købt yderlige lidt ved Kipa, som jeg egentlig ikke kan se er ringere, men dem har jeg kun haft i 2 år.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har købt alle mine vinduer ved Storke. Super kvalitet. Og så er de en af de få 2-øko certificerede virksomheder herhjemme. Dvs mere kernetræ i vinduerne!
Tak for jeres meninger.Håber at høre fra flere.
Jeg har desuden bedt om tilbud fra Velfac og Rationel.
Det drejer sig om 3 store vinduer delt i 2,hvor det øverste skal kunne vendes i 180grader på 1 sal og i stuen om 3 store delt i 2 hvor nederste kan åbnes plus 2 smalle til vores karnap.
Kender ikke kvaliteten på storke.

Men kipa-vinduer er ikke ngoet at råbe hurra for. De er flotte og se på, men er noget billigt træ de er lavet af, virker de hvertfald som om, når man sætter dem i
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvordan afgør man om det er billigt eller dyrt træ, et vindue er lavet af?

Jeg har tit været i tvivl om hvad jeg skal se efter når jeg står og skal købe?

Det jeg vurderer Storkevinduerne på, er at de, uden den store vedligholdelse, har holdt fint uden tegn på ældning. Men det kunne jeg jo ikke forudse da jeg købte dem. De har heller ikke ændret facon el.lgn.

Jeg købte, til mit værksted, nogle superbillige vinduer og døre, også for 12-13 år siden, men disse har faktisk også holdt ret godt, dog har glaslisterne lidt noget under forsømmelig vedligeholdelse. Jeg havde pillet 2 af disse billige vinduer ud her i sommer, og karme mm så aldeles lige så friskt og godt ud som da jeg monterede disse.
Det er altså kun nogle af de nederste glaslister, der er lidt ødelagte af solen, men de er ikke rådne. Ligeledes er en udfyldningsplade i en yderdør lidt sprukken i det yderste lag finer. Disse dårligdommen tilskriver jeg primært min skødesløshed mht. vedligholdelsen.

Kipaerne ved jeg, som skrevet, ikke noget om endnu, da de kun har været monteret i 2-3 år, men jeg kunne ikke umiddelbart se nogen dårligdom, da jeg købte dem, men vil meget gerne vide, hvordan man på forhånd kan vurdere kvaliteten og langtidsholdbarheden.

Jeg har ikke aktier eller interesser i nogen af de berørte virksomheder! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Kipa vinduer har jeg hørt dåligt om så jeg bestemte mig for at ville betale lidt mere og så få nogle gode holdbare vinduer,derfor valgte jeg velfac og storke jeg mødte på messe.
Storke vinduer`s tilbud lød på 50.000kr.
Rarionel skal du holde øje med, de har tit 25 % om lørdagen i eks. silvan på dette produkt.

Storke har ingen knaster, hvorimod sådan nogle som Kipa har masser af knaster.

Vinduet.dk er det sidste sted jeg købte, det er også flot finish, og så er det velux der ejer dem. Jeg tror ikke de ligger navn til hvad som helst.....

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hér følger et lille indlæg om Storke. Bare for at fortælle at man aldrig kan vide sig sikker uanset producent. Og så fordi jeg trænger til at få afløb for mine frustrationer ...

Vi overtog for et halvt år siden en gammel gård og besluttede os for som noget af det første at få udskiftet vinduer og døre da de var stærkt tiltrængt.

Det blev - på anbefalinger - Storke der fik fornøjelsen af at levere de 22 nye vinduer, 2 dobbelte hoveddøre og 2 terrassedøre. Malet hvide indvendigt og svenskrøde udvendigt. Vi valgte samtidig at benytte os af Storkes lokale autoriserede håndværker til at stå for arbejdet med montagen. Med i tilbuddet var også udskiftning af 4 brugte gavlvinduer på 1. sal samt reparation af nogle sætningsskader i murværket. Pris: på den dyre side af 200.000.

Elementerne blev leveret i uge 47 2007 (midten af november) og vi var blevet lovet at arbejdet ville tage ca. 1½-2 uger. Til at bistå sig havde Storkes autoriseret mand entreret med 4 polske murere (?) så de virkelig kunne få rykket.

Nu hér ved udgangen af uge 4 2008 er arbejdet endnu ikke afsluttet og vi har adskillige klager over fejl og mangler på såvel alementer som på kvaliteten af det udførte arbejde.

Det hele startede såmen godt nok og arbejdet skred planmæssigt frem - selvom vi havde det indtryk at opgaven hos os vist ikke havde 1. prioritet. Således var der mange dage hvor vi ikke så en håndværker hos os. Når de var her, har vi behandlet dem pænt - lavet kaffe og bagt eftermiddagsboller - til gengæld har de åbenbart følt sig så meget hjemme at de (uden forudgående aftale) har benyttet sig af mit værktøj til at udføre arbejdet med (og endda kommet til at tage det med sig ...).

Vi opdager på dette tidspunkt en række fejl på 3 af de 4 døre vedr. både den røde og den hvide maling. Flere steder er malingen ligesom "kogt op", der er steder med små bobler og den ene dør har store nuanceforskelle i den røde maling. Lidt senere trækker håndværkerne også et stykke rød maling af et vindue da de fjerne et stykke afdækningstape.

Ydermere binder 2 døre meget og den ene hoveddør er så skæv (skævt monteret) at den ikke kan låses.

Alle disse ting finder vi sammen med Storkes autoriserede mand og han lover os besøg af en synsmand inden jul.

Nå, men tiden går og hele tiden med besked om at "nu manglede der bare lige et par dage mere" så ville de blive færdige. Imidlertid blev det så den 17. december, vi har ikke hørt noget fra synsmanden og om aftenen modtager vi en mail med besked om at nu er polakkerne taget hjem på juleferie og kommer først tilbage den 20. januar ....

Juleferien bruger vi på at konstatere at 3 vinduer er monteret 2-3 cm for langt ude i forhold til de øvrige (og de oprindelige). Det ses indefra ved at vinduet ikke flugter med det murede buede stykke i vindueshullet. Sjusk.

Vi benytter ligeledes dagene hvor vi er hjemme i dagslys til at konstatere at murearbejdet - både fugning omkring de nye vinduer/døre, omkring de nye skiffersålbænke og ikke mindst de steder hvor der er blevet udbedret/repareret gamle revner i muren - er udført grimmere end jeg nogen sinde selv kunne ha gjort det - og jeg er ret dårlig til at lave murearbejde ...

Endlig får vi en julehilsen med posten i form af en faktura (fra den lokale tømmerhandel som storke sælger deres vare igennem) på restbeløbet (den sidste halvdel af beløbet) til øjeblikkelig betaling. Den nægter vi at betale under henvisning til at montagen ikke er afsluttet og at vi har konstateret fejl og mangler.

I uge 3 får vi endlig besøg af Storkes synsmand. Han noterer de nævnte fejl og mangler - men vil ikke give os ret i, at den røde maling på den ene dør har større nuanceforskelle end "hvad man kan forvente" ...
Vi bliver lovet en skriftlig garanti og en tidsplan for udbedring af tingene.

Så blev det endelig uge 4 og dermed den 21. hvor polakkernes ferie skulle være forbi (man skulle bo i Polen ...).

Og hvordan er ugen så gået?

I mandags hører vi ikke noget fra nogen.

Tirsdag aften modtager vi mail fra Storkes autoriserede mand hvori han melder sin og polakkernes ankomst onsdag formiddag ... :-)

Onsdag modtager vi mail fra ham ved middagstid med besked om at polakkerne har brændt ham af .... :-(

Torsdag har vi besøg af et ukendt antal personer. De er her i cirka 5 timer (oplysninger fra vores datter). Vi går om eftermiddagen (i skumringen) rundt og kigger på huset såvel ude som inde (og oppe) men kan simpelthen ikke få øje på hvad der er udført noget arbejde eller fjernet noget affald. Mystisk ...

Fredag hverken ser eller hører noget vi noget fra nogen ...
Fredag aften sender vi mail til Sorke, håndværkern og tømmerhandelen hvor vi giver udtryk for vores utilfredshed og gør opmærksom på at vi heller ikke har modtaget noget skriftlig garanti og tidsplan for udbedring af fejl og mangler.

Vi er ret frustreret og i hvert fald ikke særligt imponeret af Storke og de mennesker de omgiver sig med.

Det kan godt være (det håber jeg da) at denne historie er helt enestående.

Hvis I er interesseret skal jeg nok følge op den i dette forum efterhånden som den udvikler sig ...

Lars
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også