Batteri overvågning

Godaw!
Nogen der kender noget til batteriovervågning/Batterialarm?
Tænkte lige på når man ligger for anker og bruger lidt strøm, når batteriet efterhånden bliver"Brugt" må man kunne få en "alarm" der afbryder strømmen, så man altid har strøm til at starte sin motor. Nogen der kender noget til det?
(Jeg har et seperat startbatteri, men vil alligevel gerne ha lidt overvågning)
Godaw! Nogen der kender noget til... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal investere i et septor skillerelæ... dit forbrugsbatt. aflades først, og der vil altid være strøm på dit startbatt.(hvis de ellers er ok)
Da jeg for mange år siden startede med at sejle, kostede bådudstyr ikke så meget, men der var nu heller ikke alt det tingel tangel der kan fyldes ned i en båd i dag. Motoren blev startet med håndsving lanterner var på petrolium for os fattigrøve, senere blev de elektriske o.s.v.
Men samtidig med at alt blev så "moderne" forsvandt havne hyggen. I dag skal båden bare virke og den bruges som var det en bil, den parkeres på sin plads og så kigger nogle måske til den en gang imellem men ellers skal den bare virke når der er brug for den. Førhen var vi mange der foreksempel gik og nussede med lanternerne sørgede for at tovværket var ordentligt skudt op på dets plads tjekkede om sejlet nu også sad rigtigt på bommen og var tørt under bompres. samtidig var der den daglig hygge snak med naboen og andre på havnen når vi lige mødtes efter arbejde.

Ak ja det var tider den gang, i dag kender man knapt nok bådens ejer ved siden af sin egen.

Håndværkeren
HØRT.
René
Er det de andre?? Hvis man taler til folk svarer de jo og så lærer man dem at kendewink
Jeg bryder mig ikke om dem der ikke kan være i en havn uden at skulle drikke mindst 10 øl. En brandert og en båd passer bare ikke sammen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Øl og Spiritus har aldrig hørt havet til, dog brugte man det i gamle dage, at give besætningen en sjat rom hver dag.
Men menesker der sidder og drikker i deres både bryder jeg mig bestemt ikke om.
Annonce
Og nu er man igle-set bare fordi man har en "gammel" motorsejler fra 1972 - der ligger sammen med alle de "fine" dyre både i en havn !

Jeg bruger maks 3 liter diesel i timen når jeg sejler - min "nabo" kan ikke engang gå i tomgang for det samme !

Gæt lige hvem der har langt de fleste sejltimer !!:p

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det må din Nabo båd da have, når han har råd til at investere i sådan et Lokum.
Citat fra Håndværkeren

Det må din Nabo båd da have, når han har råd til at investere i sådan et Lokum.


Prøv igen !!!

Hans månedlige afdrag på kanoen er højere end hele mine bådudgifter om året !!

:p

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja det kan ikke blive stort nok.. Men tendensen er ved at vende igen. Bl.a tango 30 er helt ny og ikke omkring de 40 fod mere som det har været længe.
Som man siger: der er mange der har smidt deres friværdi i vandet wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jo... Ret har i vel allesammen, men alle mennesker er jo ikke ens. Det er jo ikke alle der køber sig en båd for at komme i kontakt med nabobåden. Jeg har et udmærket kendskab til de folk jeg har lyst til at have kendskab til i den havn jeg ligger. Jeg kigger til min båd min. hver anden dag. Det er da mægtigt hyggeligt at drikke en kop kaffe med naboen, men det er ikke derfor jeg har båd. Vores ide med min båd er at være så lidt ihavn så muligt. Men vi er jo alle forskellige.... Men tak for svarene biggrin
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis