6 Hk Korsør motor

Hej
Måske husker i at jeg for et stykke tid siden fortalte om at jeg havde købt en Hostedbro jolle med en 6 HK Korsør motor.
Nu har jeg plukket motoren ud, for det første for at få jollen gjort ren indvendig og få lavet en ny dørk, men også for at få få repareret en masse småskader, både udvendig og indvendig, med efterfølgende maling.
For det andet for at få motoren til at se lidt pæn ud når den nu skal placeres i en nymalet jolle. Og nu er spørgsmålet så, er der nogen der ved hvilken farve en sådan moter havde ved fødslen? Og er der nogen der kan foreslå hvilken type maling jeg skal bruge så det holder længst muligt. Jeg skraber/sliber/spuler al den gamle maling af, og så skal den vel grundes med et eller andet?
Og for øvrigt, når jeg nu er i gang med at stille spørgsmål, hvad skal jeg så lave min dørk af? Og hvordan er det så lige man justerer en SEM tændingsapparat?

Med venlig hilsen Leif Nørby fra Skælskør
Hej Måske husker i at jeg for et stykke tid siden... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det var dejligt med lidt hjælp.
her er så billeder med starteren monteret på pladen med oliepinden
Hej Leif,
- jeg har tilladt mig at lægge en kopi af Sandby billede pr. 30.11. - 19.43 på igen.

Med rødt har jeg markeret området omkring forreste bagbord fastgørelses sted.

Fastgørelsesstedet er de lidt rustne sted i midten #1)

Foran og bag ved dette ses 2 skruehuller #2), min Dynastarter er placeret her, og er den pænt af vejen.

Læg også mærke til stødstangen der er placeret midt i cylinderen. Det er den der anvendes til at stændekilremmene.
Sådan er den også placeret på min motor, MEN du skal nok passe på hvis du selv skal lave dette hul, for hvis du bore for dybt tror jeg du havner inde i cylinderen !!

>>Hilsen Lars cool
Citat fra Lars Jensen

Hej Leif,
- jeg har tilladt mig at lægge en kopi af Sandby billede pr. 30.11. - 19.43 på igen.

Med rødt har jeg markeret området omkring forreste bagbord fastgørelses sted.

Fastgørelsesstedet er de lidt rustne sted i midten #1)

Foran og bag ved dette ses 2 skruehuller #2), min Dynastarter er placeret her, og er den pænt af vejen.

Læg også mærke til stødstangen der er placeret midt i cylinderen. Det er den der anvendes til at stændekilremmene.
Sådan er den også placeret på min motor, MEN du skal nok passe på hvis du selv skal lave dette hul, for hvis du bore for dybt tror jeg du havner inde i cylinderen !!

Synes heller ikke at løsningen med den højt placerede dynastarter er optimal.
På min 6 hk Korsør sad dynastarteren ca samme sted som der er tegnet ind i billedet, og det virkede meget fint og diskret.
Se evt:
http://www.baad.andreaskaup.dk/album/01%20-%20Den%20foerste%20renovering/slides/03.html (Beklager det dårlige billede)
Løsningen med at bore ind i motoren for at finde fæste til "stødstangen" synes jeg heller ikke om - der kan laves et arrangement uden behov for boring i motorblokken.
Mvh. Akaup.
Er der et godt råd til hvordan man stiller tænding på sådan en 6hk ?? er det nødvendig at have et ekstra sæt platiner og tændrør med på havet..?? andre fif til behandling af en kosør??

Den ligger i en z16 vedlagt billede..

MVH Hald
Annonce
Hej Rubenhald

Hvis du har en Korsør motor, så kig ind på www.mysigma.dk, han har gjort en masse benarbejde for at finde ud af alt om denne motor.
Du kan finde svaret på dit spørgsmål, se under "Magnet-SEM/WIPAC", men du må ikke undlade at se alle de andre emner.


mvh
Leif Nørby
Hej Leif

Tusind tak for tippet, det er ren guf der er på den side..

MVH Hald
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også