6 Hk Korsør motor

Hej
Måske husker i at jeg for et stykke tid siden fortalte om at jeg havde købt en Hostedbro jolle med en 6 HK Korsør motor.
Nu har jeg plukket motoren ud, for det første for at få jollen gjort ren indvendig og få lavet en ny dørk, men også for at få få repareret en masse småskader, både udvendig og indvendig, med efterfølgende maling.
For det andet for at få motoren til at se lidt pæn ud når den nu skal placeres i en nymalet jolle. Og nu er spørgsmålet så, er der nogen der ved hvilken farve en sådan moter havde ved fødslen? Og er der nogen der kan foreslå hvilken type maling jeg skal bruge så det holder længst muligt. Jeg skraber/sliber/spuler al den gamle maling af, og så skal den vel grundes med et eller andet?
Og for øvrigt, når jeg nu er i gang med at stille spørgsmål, hvad skal jeg så lave min dørk af? Og hvordan er det så lige man justerer en SEM tændingsapparat?

Med venlig hilsen Leif Nørby fra Skælskør
Hej Måske husker i at jeg for et stykke tid siden... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sandby
Jeg har overvejet at montere en dynastarter på min 6 HK Korsør motor.
Du skriver at du har monteret en sådan på den motor du har stående i garagen. Hvordan har du gjort??

Mvh Leif Nørby
Styr dig nu lige lidt Leif wink , det er da noget af nostalgien du vil fjerne der. Det er jo lige ved at være en weteran motor du har i båden, så ville det da være synd at lave elstart på den.
Er motoren i orden tændningen som den skal være, så skal den jo blot snøftes lidt og et ryk så skulle den være igang.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker
Jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret, og jeg har da også gået og overvejet både for og imod, for den starter jo bare man kigger lidt bestemt på den, med derfor kunne det da være interessant at se hvordan det KUNNE lade sig gøre at montere en dynastarter. De der tidligere har udtalt sig om sådan noget har givet udtryk for at det er en ret kompliceret sag at få det til at virke. Grunden til ønsket om en dynastarter er primært for at skaffe lidt strøm til min lænsepumpe, så den starter automatisk, her kan man jo nøjes med at montere en almindelig generator, men, - hvordan er det så lige at man gør det, og får det til at virke ???
hej Leif
hvis man ser motoren forfra er der monteret et beslag til dynastarteren på toppen af cylinderen på højre side.
der er brugt tre af de bolte der også holder topstykket.
sving hjulet har også en rille beregnet til kileremmen.
min reserve motor har også været monteret med dynastarter , den var monteret på den lille plade der sidder til højre forneden , svinghjulet havde ingen rille så kileremmen kørte bare på fladen.
hvis du er interesseret kan jeg lægge nogle billeder ind.
mvh. sandby
Hej Sandby
Jeg vil sætte pris på at se et par billeder.
Jeg har overvejet at sætte en remskive på enden af knastakslen, den stikker jo ud i fronten, det må da kunne lade sig gøre, og så montere enten en dynastarter eller en generator,
Jeg kan ikke komme til at montere noget på svinghjulet da den er kapslet inde et svinghjulshus.

mvh. Leif Nørby
Annonce
Hvis ellers jeg kunne finde ud af at vedhæfte et billede kunne du je se hvordan det ser ud, men, det kan jeg altså ikke.
Hvordan gør man???

mvh Leif
her kommer et par billeder af min montering af dynastarteren.
den motor der ligger i båden nu er med indkapslet svinghjul og forhøjet håndstart.
mvh. sandby
det var meget værre !! jeg fatter ikke en bjælde af hvordan jeg får sat billeder ind
i kan sende billeder via min mail på min side så sætter jeg dem på så alle kan se

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
du kan klikke på Nyt indlæg i venstre side under alle inlæg i denne tråd og så klikker du på det der lille icon med en clips som hedder "vedhæftede filer" og så og så på gennemse og så finder du billederne på din pc...
Du skal dog først sørge for at de er lavet om så de ikke fylder mere end maks. 140k wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

prøver igen
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også