CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 470 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Børge.
Hvis du sætter en ramme om en tekst, og prøver at fjerne materialet mellem rammen og teksten. Det var der jeg havde/har problemer.

Mvh. Leif
Lidt mere motorkraft!!
Jeg kører med motorer fra HobbyCnc 305oz. og 16-4 mm. trapez spindler, som (efter min mening) løber ket nok. Af og til "staller" en af motorene. Det er er når Velocity er 1800 og opefter. Kan det hjælpe at justere spændingen til motoren lidt op, vil det øge momentet, og kan motorene holde til det?.

Mvh. Leif
hvilke størrelser værktøj brugte du ?

Det er spændingen der giver hastigheden og strømmen der giver kraften
prøv evt at trimme din acceleration lidt ned på dine motore

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Jeg brugte 8 mm. og 3 mm.
Ja, det har jeg prøvet, og det er rigtigt at det øger momentet, men jeg synes så at det giver "runde Hjørner" ved 90 gr. vinkler

Mvh. Leif.
Annonce
har du ikk en mail eller Msn adr. ellers går det her vist hen og bliver en lang tråd :)

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Ja det er "sugemærker" du snakker om. Det er flex i din maskine. Du kan enten skrue ned for din fremførings hastighed, eller også lade være med at tage så meget spån.... eller begge dele
Staller din maskine så er emnet ødelagt, så hellere lade maskinen arbejde lidt længere og lav emnet i første hug :o)
En kop kaffe tager alligevel den tid en kop kaffe tager.

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Ja det tror jeg du har helt ret i. .
Tak for hjælpen, jeg tror kaffen er klar.

Mvh. Leif

Hej

En af mine bekendte er ved at samle sådan en cnc fræser til mig.
Den er næsten klar, men jeg mangler 3 gode Home kontakter/switch. Limit kontakter skal bare virke, men home skal man vist stille lidt større krav til.
Hvad bruger I og hvor kan de købes?

Mvh Adam

Hej Adam

kravene er vist de samme til alle switche. Hvis du bruger typen med en lille arm på kan du sætte den sådan at du ikke smadre kontakten hvis du kommer med stor fart og ikke får stoppet i tide, eller hvis du køre manuelt

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Der er yderligere 473 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også