Gas kontra olie

Har nogen erfaringer med at skifte fra oliefyr til Gas ?

Mange, især olieselskaberne siger jo at kælderen har bedst af et gammelt oliefyr, da den suger den evt. fugtige luft der er i kælderen.

Varmen man mister ved en gaskedel kan jo løses med en radiator.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal beholde det gamle oliefyr og bare skifte tanken eller tage skridtet og få gas. Jeg har allerede fået indlagt gas p.gr.a. kogesektionen til køkkenet... gad ikke bøvle med gasflasker...

Men jeg er lidt bekymret, hvis indeklimaet i kælderen blir dårligere.

Thomas
Har nogen erfaringer med at skifte fra oliefyr til... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ThomasR

Er det bare salgsgas, når Olieselskaberne påstår dette ?

Olieselskaberne sælger da ikke gaswink

Karsten
Citat fra KarstenCan

Olieselskaberne sælger da ikke gaswink


Hej Carsten.
Jo det gør olie selskaberne faktisk, når man rafinerer olie bliver der faktisk temlig mange produkter ud over benzin diesel olie smørre olie. To af de sidste produkter er Bitumen (en del af asfalt) og en slagge som sælges som Energi koks. Og altså gaz oppe i den anden ende af skalaen.

V.h. Håndværkeren
Hej Klaus.
Jeg har sådan en fugtstyret ventilator, ifølge de oplysninger der er trykt ind i den bruger den 35 W.
Hej Håndværkeren,

Du har fuldstændig ret hvis den er så lille, jeg har taget udganspunkt i en lidt større model, cata b-30

Venlig hilsen

Klaus
Hej Håndværkeren,

Du må næsten have set dem før, den jeg tænkte på er sådan en model der som regel sidder monteret i vinduet på f.eks etageejendomme (i kælderen) eller som udluftning i kontoer, restaurenter osv. De findes alle steder

Ha en god dag.

Venlig hilsen

Klaus
Jo men er de fugtstyret ?
Jeg har selv sådan en , men den kan jeg justerer både i hastighed og hvilken vej luften skal ( Ud eller ind )
Dvs. bortset fra støjen, så er en affugter bedre end at få boret ekstra huller i soklen og lavet udluftning..... man kan sætte tænd/sluk ur på, så den kun kører om natten.....

Thomas
Citat fra ThomasR

Dvs. bortset fra støjen, så er en affugter bedre end at få boret ekstra huller i soklen og lavet udluftning..... man kan sætte tænd/sluk ur på, så den kun kører om natten.....


Det vil da være bedst at udskifte luften i kælderen og der er vel vinduer i sådan en kælder. Der kan sådan en ventilator som Klaus omtaler sidde i, og den kan da også styres af et kontakt ur.
kan man selv inst. den i vinduet da ? jeg har termoruder i kælderen....

Thomas
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis