Gas kontra olie

Har nogen erfaringer med at skifte fra oliefyr til Gas ?

Mange, især olieselskaberne siger jo at kælderen har bedst af et gammelt oliefyr, da den suger den evt. fugtige luft der er i kælderen.

Varmen man mister ved en gaskedel kan jo løses med en radiator.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal beholde det gamle oliefyr og bare skifte tanken eller tage skridtet og få gas. Jeg har allerede fået indlagt gas p.gr.a. kogesektionen til køkkenet... gad ikke bøvle med gasflasker...

Men jeg er lidt bekymret, hvis indeklimaet i kælderen blir dårligere.

Thomas
Har nogen erfaringer med at skifte fra oliefyr til... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De findes i alle mulige modeller, med reverse, fugtstyring, jalusi, timer

Hvis du har et lille kældervindue, så kan du udskifte den ene termorude med f.eks en vandfast krudsfiner flade, det er den nemmeste og billigste løsning.

Mht. affugteren så larmer den mindre end ventilatoren, du kan bare sætte et døgnur til 50 kr. så den ikke kører f.eks om natten, og det samme kan du gøre med ventilatoren smile

Det er nok bedst med ventilatoren, men også vensentligt dyere i det lange løb, jeg vil tro at anskaffelses prisen er den samme.

Venlig hilsen

Klaus
nåja, det lyder nemt. skal bare skære en vandfast x-finerplade til. samme tykkelse som ruden ca...

er det samme slags ventilator som til badeværelser ? jeg har en sprit ny een liggende med fugtstyring, som jeg aldrig fik brug for.....

Thomas
Hej ThomasR

Ja det er den samme, den jeg snakker om er bare større, og fylder ca. 40*40 cm. Men det har jo ingen betydnig hvis den du allerede har kan klare problemet

Venlig hilsen

Klaus
ved du hvor man kan købe en fugtmåler til billig penge ? der både kan måle i betonvæg samt i luften..... ?

Thomas
Hva' er en PM ?

Thomas
Hej ThomasR

En PM er en personlig meddelse

Kik oppe i højre hjørne, der står der beskeder, klik på den

God weekend

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis