Nyt badeværelse - badekar, vaskemaskine og afløb

Hej,

Vi er stadig i gang med vores ombygning og havde i dag en VVS mand ude for at kigge på det nye bad. I den forbindelse kom der et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe med at besvare:

- VVS manden mente at der stadig skal laves et afløb i gulvet selvom man har badekar - i tilfælde af at det skulle løbe over. Så vidt jeg kan se er det nok, at karret har overløbssikring. Hvad er korrekt ?

- Vi skal også have en vaskemaskine i badet. Igen siger VVS manden, at der skal være et gulvafløb, i fald maskinen lægger. Er det korrekt ?

- Vi skal lave et indbygget badekar. Så vidt jeg kan se, er der krav om gulvhældning under karret. Men hvis der ikke er noget gulvafløb under karret, forstår jeg ikke hvad hældningen skal bruges til ??

- Er der andet man skal tage højde for, når man indbygger badekar ?

På forhånd tak for hjælpen smile
vh
Christina
Hej, Vi er stadig i gang med vores ombygning... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er dårligt håndværk ikke at lave gulvafløb, men desværre ikke et krav når der er oveløbssikring på kar og håndvask.

Der står bør være i: By & Bygs Anvisning 200.

Ideen er at lave badeværelset færdigt med vådrumssikring og fliser inden montage af kar, da de 2% fald under karret skal sikre at vandet kan løbe hen til/mod gulvafløb, og så kan det jo ikke nytte noget at der er en opkant ved manglende fliser/klinker ved kant af badekar.
Hej,

Ja, det er klart, at der ikke må være en niveauforskel mellem gulvet under karet og gulvet i resten af badeværelset. Men det kan man vel bygge sig ud af, når man laver faldet under karret.

Spørgsmålet er mere, om det er "godt nok" blot at have membran under karret ? Fliserne er vel generelt også til for at beskytte membranen, men under karet kommer der jo ikke nogen smile
...Og så kan man jo evt sætte noget under karets skjulte fødder, så de ikke beskadiger membranen.

Eller ??

Mvh
Christina
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis