google earth

hey....

på et andet forum jeg skriver på bliver der stillet et spørgsmål,der lyder på hvad dette 2tal er for noget,billedet er fra Roskilde området,nærmere bestemt ud for Herslev.der er blevet spurgt mange steder men ingen svar,er der mon nogen her der ved det???

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

hey.... på et andet forum jeg skriver på bliver... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hehe ja det tror jeg sgu du har ret i,der er godt nok gået mange penge til på ingenting...confused

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Nu er det efterhånden 25 år siden jeg boede i Svendborg, men allerede den gang sagde man at Svendborg var en Tourist fælde, der var så mange ensrettede gader, så når først de var kommet ind i byen kunne de ikke komme ud igen.
Da jeg sidst var der nede lignede det gamle ranger terræn en krig under fuld opsejling, den gamle lærkes vej var flyttet og Tolldbod vej var næsten umulig at komme ind til. Banegården var de ved at underminere o.s.v. Så jeg er da lidt spændt på hvordan der ser ud næste gang jeg kommer der ned.
Nu bor jeg i Fredericia, og på deres hjemmeside, kan man finde noget ligende google earth, men kun over fredericia.. der opdatere de hvert halve år.. men gemmer samtidig det gamle.

kan se de tog et billedet da jeg stod og malede de nye brædder til huset sidste sommer, og der er også et efterårs billede, hvor jeg har lagt nye fliser...

Skide sjovt at følge sig selv...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Mon kommunerne bruger de billeder til at se hvad du opfører ulovligt????
Der bliver iøvrigt lavet nye billeder hvert andet år, har jeg læst et sted - husker ikke hvor.

Sniffer  
Citat fra Lars ON

Nå men nu er Danmark vist blevet opdateret. Jeg ser den udestue, jeg fjernede i 2005 nu også er væk fra Google Earth. Det samme er pixelfejlen i fjorden vist, som Smeden beskriver øverst i dette indlæg.

ja min ejendom er ihvertfald blevet opdateret med nye billeder fra forsommeren 2006 :p det kan jeg se ved at den bunke grus og sten er helt nye og urørte rolleyes

det kan ses på disse koordinater

lat 55° 2'42.26"N
long 14°59'9.24"E

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Det er åbenbart meget forskelligt hvor der opdateres, her hvor jeg bor nu er det fra sommeren 2007. Medens det i Sønderborg er fra sommeren 2005, der boede jeg der dengang og havde mistbænk i haven som jeg fjernede i efteråret, på billedet er den der endnu !
Citat fra Håndværkeren

Nu er det efterhånden 25 år siden jeg boede i Svendborg, men allerede den gang sagde man at Svendborg var en Tourist fælde, der var så mange ensrettede gader, så når først de var kommet ind i byen kunne de ikke komme ud igen.

Minder mig om, da man 'ryddede op' og 'moderniserede' i Blågårdsgade og Blågårdsplads i København i 70'erne.

Der blev man også fanget i, at alle gader havde indkørsel forbudt skilte, når man først var kommet derind.

Nå, men det er jo nostalgi. Denne levende gade og plads er nu totalt myrdet.

Ligesom gode gamle Dannebrogsgade på Vesterbro er blevet amputeret. Væk er værtshuset Dannebrog, Rottehullet, Café 19, Café Charles, natværtshuset Leoparden, natværtshuset Charmaine.

Der hvor de skæve eksistenser residerede er der nu blevet mondænt, pænt, kedeligt. Mit lille bogtrykkeri dér i gaden er nu erstattet af en græsplæne, hvor de sidste 'eksistenser' sidder på en bænk og drikker Bjørnebryg.

Dengang var der liv i gaden. Nu er der bare boligejere, der pisser blod over, at ejendomspriserne rasler ned.

Ak, ja, som verden dog forandrer sig.

Jerry (nostalgiker)
Ja det er trist... efter dysenteri og tuberkulose forsvandt er byen bare ikke det samme...

Start en ny tråd, hvis du vil diskutere nostalgi...

Green

Ja OK det var måske ikke den sødeste, men det indlæg havde helt seriøst iriteret mig i et par dage.

Egentlig ville det være pænere at skrive: Hvis du vil diskutere nostalgi er det masser af muligheder for at starte en ny tråd, for det er ikke velset at lave rod i de eksisterende tråde, ved at komme med et andet emne.

Hvilket jeg så lige har gjort ved at gøre en tråd om Google Earth billeder til en tråd om hvad man kan sige til hinanden.

Så min fejl - Sorry

Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også