Og grunden til at mange kører med fri udstødning på deres Harley er jo, at så kan man ikke høre hvor meget mekanikken skramler.
Men for at komme tilbage til spørgsmålet om kædefedt.
Det har jeg også praktiseret da jeg i sin tid kørte MC.
Iblødsætning i benzin, udendørs(!)
Grundig børstning med en tandbørste.
(Er ikke så velegnet til sit oprindelige formål efter dette)
Og så kogte jeg i Castrol kædefedt med grafit.
(Kvinder har svært ved at forstå at denne proces bedst klares på komfuret i køkkenet)
Som andre bemærker så bliver det tyndt som vand når det opvarmes.
Efter afkøling, aftørring af hovedparten af det overskydende fedt. (Ja, jeg havde også lukket kædekasse
)
Men man har jo også hørt, at i "gamle dage" blandede man selv sit fedt.
Hovedingrediensen var oksetalg, der udover at smøre også har den egenskab, at det ikke klistrer så meget, så skidtet ikke sætter sig i så høj grad.
Ikke fordi det er noget jeg gad at rode med.