Varmefordelingsplader og pex et helvede.

Er det kun mig der syntes at det at ligge varmefordelingsplader og pex rør under mit trægulv er et helvede.

Er der nogle fif jeg kan få for at gøre det lættere.

Det at styre rullen er et helvede.

Skal pladerne helt op under brædderne eller må de gerne side et par cm. under. Træet er jo ikke ligefrem en varmeleder som aluen er.

Nogle gode ideer efterlyses.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er det kun mig der syntes at det at ligge... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Morten Hygum,

Min kollega valgte krydsfinér metoden, men tog godt nok også sin tid, indtil han lavede et par skabeloner hos en smed, så det bare rullede derudaf. De pre-fabrikerede plader koster alligevel en del når man tænker på hvad en plade uden riller koster.

Personligt har jeg valgt at gøre det med forskallingsmetoden og der er en del bøvl med det, men ikke værre end at det ikke kan blive et perfekt resultat i sidste ende.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Udlægning af varmeslanger kan let udarte sig til "Thors kamp med linormen".

Selv har jeg lagt adskillige meter uden hjælp, og mine erfaringer er følgende:

1: "Ormen" skal altid rulles ud. Aldrig, med streg under aldrig, må "ormen" bare trækkes fra rullen.

2: Beregn nøje den samlede længde, og læg et par meter til for at lette arbejdet. "Ormen" rulles samme, og holdes over den ene skulder, mens den lægges ud. 

3: Mens du med begge hænder kæmper med "ormen" så den ikke overtager styringen, trædes slangen på plads i varmefordelingspladen med gummisko samtidig med "ormen" rulles ud.

4: Det kan være nødvendigt at holde "ormen" på plads ved vendigerne. Brug et tung klods på mindst 10 kg.

5: Snup en kold øl når du er færdig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Angående punkt 3:

Små hop eller spjæt med skulderen letter udrulningen. Det ser åndsvagt ud, men ignorer det. Du får alligevel ikke point for stilen, kun for resultatet.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvem snakker du med, her 9 år efter ? ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis