Støbe gulv i carport/garage med stolper i jord.

Hej

Jeg har planlagt at skulle støbe et gulv i min nuværende carport, med henblik på at den skal lukkes og isoleres.

Men mit første problem er:
At de nuværende stolper er gravet i jorden, ikke støbt.
Hvordan skal jeg så bedst muligt kunne støbe gulvet, så jeg kan få væggen til at gå ned til det støbte gulv.

Er lidt svært at forklare, men spørg endelig om yderligere oplysninger.
på forhånd tak.

Martin
Hej Jeg har planlagt at skulle støbe et gulv i... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hmm. Ja tak. det er lige alle de tanker jeg går med i øjeblikket.

Men ja, det glemte jeg at skrive. havde tænkt mig at ligge 150mm flamingo under selve gulvet. men er så lidt i tvivl om hvordan det skal ligges i siderne.

Skal der flamingo imellem, eternitpladen(PLaden der skal lukke imellem jorden og op til træbeklædning) og gulvet/fundamentet eller skal det blot imellem fundament og gulv således at gulvet egentlig er en plade for sig?
Det er svært at undgå at der trækker fugt op i fundamentet, men du kan undgå det trækker fra fundamentet ind i gulvet.
Så gulvet skal ideelt bare være en (isoleret) plade for sig.

Nu er der nok snart nogen der begynder at snakke om radon.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg glemte at nævne, at man skal lægge et lag murpap imellem sokkel og rem eller stolpeender, så man undgår at fugten går over i træet., for som HansW nævner, kan man faktisk ikke undgå fugt i soklen, hvilket jeg også kan se en gang imellem på min sokkel, der hvor der er mest fugt i jorden.
Vi må nok erkende at der kommer flere fugtproblemer med de større mængder regn, vi får i hidsige skybrud, end vi tidligere har været vant til. Det kræver noget mere omtanke ved byggeri mht afledning af vand.
Vi fik for nogle år siden 110 mm på 2 timer, det år hvor Vig festivalen totalt druknede i regn og flere biler forsvandt i pludselig opståede søer.
På vedhæftede billede ser man ud på græsplænen der blev forvandlet til en flod!confused
Jeg skal i hvert fald igang med forskellige forebyggende tiltag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay.
Ja dvs. murpap omkring stolper for at forhindre fugt fra fundament.
og så flamingo under og omkring gulvet.
Er der ikke noget med at man ligger plastik under et eller andet sted for at mindske radon?
Jeg ville, for din egen skyld ønske, at du ville opgive at have stolperne ned under niveau, og i stedet for skar dem af, så de kom til at stå oven på soklen. Ellers står du med et problem om ca 10 år.
Plastic under hele gulvet er meget anbefalelsesværdigt, kan jeg forsikre dig om.
Vi bor ikke langt fra hinanden, så hvis du vil se her hos mig, er du meget velkommen. I givet fald kan du sende mig en PM.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Okay, tak.
Hvordan skal jeg så gøre stolperne fast på fundamentet?
Med stolpefødder, som støbes ned i betonen.
Prøv at nærlæse mine tidligere indlæg nu med dit sind åbnet for denne mulighed! :-) og kig forbi og se det hele in natura. Det er nogen gange lidt lettere, så det ikke er for abstrakt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis