Bedste Isolering

Hej

Jeg skal fjerne nogle skunke hvori yder væggene ikke er isoleret. I ydervæggene er der indbygget nogle bjælker, som vi meget gerne vil beholde som synlige.

Det vil sige der MAX er 8 - 10 cm at isolere på, incl evt. gips plader.

DERFOR hvilke isolering er effektivt til dette formål ?
Prisen er umiddelbart ikke en faktor, da det kun er få kvm.
Hej Jeg skal fjerne nogle skunke hvori yder... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Sjov nok dem der har investeret i produktet, de er utrolig tilfredse med det.

PE

Meget muligt, men det virker en anelse usagligt...

Hvis jeg eksempelvis skulle sælge et produkt der skulle holde 20-50 år, så ville jeg IKKE mene at det var relevant med input fra eksempelvis 100 kunder der havde anvendt produktet med stor tilfredshed over en periode på seks til tolv måneder...
har søgt på dampspærrer og fundet 2 links men ingen af dem, indeholdte links til hverken det ene eller andet.

Orla, kan du sende mig links til tråden ?

Hvad er folk generelt utilfredse med ? Isoleringsevnen ? Dampspærevnen ? eller ?
Produktet holder ikke hvad det lover...
Hej.
Jeg synes du skal passe lidt på hvad du udtaler dig om. Du ved ikke hvad du taler om.
Produktet er testet i Belgien, på et af de "godkendte" testcentre.
Hvad jeg har fået oplyst, så er der ingen testcenter i Danmark som har samme bemyndigelse, da der kun er ganske få i verden som er godkendte til den slags.

PE

Annonce
Meget muligt, men kunne du evt. fremskaffe noget dokumentation for dette? Og eventuelt på et sprog der kan læses af herboende? Mit belgiske er en anelse rustent...

Som før nævnt, så køber jeg mig gerne fattig i dit produkt såfremt det lever op til det produktet lover; indtil videre har jeg kun set dokumentation for at produktet IKKE kan dette hvorfor jeg ikke finder nogen god grund til at smide penge efter skidtet...
Så vidt jeg ved, så er studerende ikke de højstlønninger, så det kan ikke blive tilmange cm² du kan aftage.

Jeg slutter hermed diskussionen med dig, du har selvfølgelig din ret til at tro dit, men ødelæg det ikke for andre som har reelle hensigter.

PE

TAK'er Orla

Hvis jeg ikke skal bruge omtalte isolering hvad skal jeg så bruge som isolering, når det skal være tyndt pga disse bjælker vi gerne vil ha synlige.

Den væg jeg isolerer op ad er tilsyneladende den inderste af 2 vægge. Ved ikke om der er hulmursisoleret.
Vil jeg kunne hulmurs isolere kun på vores etage ? det kunne jo evt. spare lidt i tykkelse indvendigt ?
Hej Orla,

Jeg er udemærket opmærksom på linket, men heri synes intet andet end en sælgers erklæringer om at det produkt han forhandler er super; derudover er der en test af et eller andet produkt der vist nok skulle stemme overens med det solgte; men da jeg skulle anvende produktet i Danmark ville det jo være ganske interessant at få en dansk instans til at teste produktet (selvom Teknologisk institut sikkert ikke er "godkendt" til at teste den slags produkter ville det være særdeles relevant med en test fra deres side)

... men det er jf pev heller ikke nødvendigt da min økonomi som studerende åbenbart ikke er noget at være stolt af...

Nu hører det så til historien at nævne at jeg alle dage har betragtet mig selv som studerende i og med jeg arbejder meget med at kyndiggøre mig selv så meget som muligt inden for de områder der interesserer mig... grunden til at jeg har interesse i produktet er at jeg bl.a. underviser i bygningsreglementet for forskellige håndværksgrupper / rådgivende virksomheder og jeg nyder altid at kunne komme med forslag til valg af nye materialer...

Men eftersom jeg betragter mine kursister som studerende så har produktet åbenbart ingen relevans for dem heller?... sørgeligt at diskussionen er afsluttet...

Beklager det måske en anelse bitre indlæg, men jeg kan ikke se min profil herinde på nogen måde kan have indflydelse på hvad der måtte være interessant eller ej?... måske man skulle ændre "Studerende" til "Superman"?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis