Dinitrol/Pava ny bil

Jeg har lige købt en helt ny Skoda Octatia Combi, som jeg er blevet anbefalet at undervognsbehandle med det samme. Er det en god idé eller er det penge ud af vinduet?
Jeg har desuden snakket med et par firmaer. Dnitrolforhandleren sagde at bilen var behandlet med voks fra fabrikken, så det vil være meget dumt at bruge en oliebehandling, som Pava vist er? Har I nogen erfaringer eller anbefalinger i denne sag?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har helt ret.
Forhør dig hos forhandleren hvad der skal bruges, for bruges der det forkerte bortfalder al garanti, det samme gør sig gældende hvis du kommer bare een dag forsent ved en evt. garantiordning.
Mvh autoole
Først Tillykke med din nye bil, nu får du godt kørene.
Det er efter min mening altid godt at få behandlet sin bil fra starten af,da der jo hurtig kan komme stenslag og den slags under den, og Dnitrol er langt det bedste det holder meget længer tid, og du har ikke problemer med forhandleren hvis der bliver noget, jeg har prøvet pava og det skal den have hvert år, men så hørte jeg en Dnitrolforhandler og så kunne der gå 4 år mellem hver behandling, pava har det med at det vil skalle af efter et stykke tid, det gør dnitrol ikke det bliver siddene på.. Held og Lykke

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Jeg kan oplyse dig at Pava og Suvo ikke er godkendt til at blive brugt på Skoda. Selv om nogle forhandler bruget de mærker. Men der kan opstå problemder hvis der bliver noget garanti arbejde.

Så jeg vil anbefale Dinitrol, Mercasol, Tektrol, eller andre produkter som er et olie/voks produkt.

Og hvis man skal have en undervognsbehandling som holder skal den have hvert andet år. Eller lave en aftale med det sted der laver undervognsbehandlingen, da mange af den er med i en kæde som yder en form for ekstra rustgaranti eks. Antirustringen.

Men ellers rustbeskyttelse af en Octavia. Så husk at der ikke må bores huller i den, og at fordørene ikke må ruskbeskyttes, da der sidder nogle sensor til airbage der.

Citat fra "Ham Selv"

Er Octaviaen ikke helgalvaniseret ?
Jo. Men det var en Fiat Tipo også, og de er rustet op.

Hvis der ellers nogle sprøgsmål om rust beskyttelse af din Octavia, kan du sende en PM til mig, og jeg kan sende mit telefonnummer retur. Det er lidt nemmere at snakke i telefon om det. (Jeg har over 5 års erfaring med rustbeskyttelse).


Vores Octavia blev undervognsbehandlet med Dinitrol på anbefaling af forhandleren. - og når man læser FDM´s bemærkninger om Dinitrol vs. Pava, så er jeg godt tilfreds wink .

Rustgarantien forsvinder kun de steder, der faktisk bores - hvilket jeg godt tør løbe an på.

Om det er spild af penge..... helt sikkert, hvis den kun skal ejes i 3-5 år, men er det en "beholder-bil", så er det ikke....

Held og lykke med den - det er en konge-bil wink

Mvh.

Jan R.
Annonce
Jeg kan erkende, at der synes at være kvalitetsmæssige forskelle mellem mærkerne af undervognsbehanling.
Hvad er prislejet for en fuldbehandling? og er der væsentlig prisforskel mellem de forskellige mærker.
Jeg har fået min bil SUVO behandlet,og er yderst tilfreds biggrin

har før prøvet pava det revnede og krakelerede...

gav kr 2750 incl moms for min Suzuki liana.( ved Suvo Randers )
Citat fra flemming_k

Jeg har fået min bil SUVO behandlet,og er yderst tilfreds biggrin

har før prøvet pava det revnede og krakelerede...

gav kr 2750 incl moms for min Suzuki liana.( ved Suvo Randers )

Suvo krakelere også. Har set det nogle gange. Men det kommer også an på hvor mang får dehandlet bilen. Det er ikke alle steder,der går op i kvalitet.

Men Suvo er ikke godkendt af Skoda, da det ikke er et voks produkt.


Karlsen....Jeg har aldrig set suvo krakelere men derimod pava tror du forveksler de to.(jeg har været i bil-branchen nu i mere end 10 år og set mange biler)
Citat fra flemming_k

Karlsen....Jeg har aldrig set suvo krakelere men derimod pava tror du forveksler de to.(jeg har været i bil-branchen nu i mere end 10 år og set mange biler)


Jeg har også været i bil-branchen i over 10 år, og i undervognesbehandlet biler i over 5 år. Så jeg kan udemærke kende forskel på de forskellige produkter, Suvo får en slaks asfaldt overflade, hvor Pava er noget klister L... også efter to år.
Og jeg er 100 % sikker på at jeg har set Suvo tilfælde hvor der har været problemer, Men jeg vil så også sige at hvis man skal sammenligne Suvo og Pava, er Suvo bedst. Da de spuler bilerne med vand inden de bliver behandlet, det gør Pava ikke, de bruger kun trykluft.


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis