Citat fra njord
Hvis du fortalte lidt mere direkte hvilken maskine du har liggende i båden, har set det via linket til billederne af båden, havde du måske fået lidt bedre og mere brugbare svar.
Det er en ganske kraftig maskine du har i båden og der skal noget kapacitet til at køle den.
Jeg vil nok lave det i form at en varmeveksler med messingrør. Eller reelt vil jeg finde et sted de kan købes som en lager vare. Dimmensioneringen af et køleanlæg kan jeg ikke lige lave for dig.
Men jeg har for mange år siden været ansat hos Nissens Kølerfabrik, og her lavede vi ind imellem special byggede varmevekslere, disse var udførm med messingrør såvidt jeg lige husker.
Har du kontaktet importøren af mercury motoren for at høre om de evt kan levere en der passer til din maskine?
Tak. for svaret.
Jeg har kontaktet den danske impotør af mercurry. men de kan kun sælge hele sæt. i nogle tilfælde ville han gerne sælge mig væksleren alene. som reservedel. men den ville komme til at koste ca. 5000.-
Men det var jo meningen at jeg ville lave det selv og billigt.
Selve opbygningen af systemet har jeg styr på. jeg mangler bare selve veksleren.
nogle er kommet med en ide om en alm. køler til en bil. det så er bygget ind i en vandtæt kasse der er fyldt med og kølet af saltvand.
men jeg tror ikke den holder så langt tid. kan man undgå tærring hvis man bruger zink klodser??
men som du siger: Eller reelt vil jeg finde et sted de kan købes som en lager vare.
Det er lige det jeg prøver på. så hvis i har nogle ideer, om hvor man køber disse. vil jeg da gerne høre dem.
med venlig hilsen: ham der er ligeglad med alle andre. dog ikke mennesker