Hvor købes veksler??

Hej

Jeg overvejer at sætte ferskvands kølning på min jolle.

men hvor finder man en veksler der kan holde til saltvand??

nogle siger at man bare kan bruge en alm. varmeveksler, og så bruge zink klodser. er det rigtigt??

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du bare skulle give dig tid til at lede, og ellers står det dig frit for at ringe til mmc.
Prøv hos kke motorer i Skovshoved, de har den slags!
Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Citat fra Håndværkeren

Mon ikke du bare skulle give dig tid til at lede, og ellers står det dig frit for at ringe til mmc.

For nogen er det meget svært at slå op på side 341,det ville da også være enklere,hvis alt stod på side 1cool
René
Annonce
Nu skal du være sød ALB69, tænk på at der findes menesker i denne verden der skal have deres mor til at ordne alt for dem. Og så er der også typen der har tålmodighed på størelse med en Krilimilimeter (Myrefod der er banket flad og delt i tre stykker)

V.h. Håndværkeren
Citat fra ALB69

For nogen er det meget svært at slå op på side 341,det ville da også være enklere,hvis alt stod på side 1cool
René

Ak ja.. samt hvis bare folk ville læse hvad det er jeg søger efter.. men det er jo selvfølgelig nemmere bare at lige skimme siden og lege klog. jeg søger efter veksleren alene.. ikke et komplet sæt. samt at hvis man kom ind i kampen ville man vide at jeg ejer en mercuiser og ikke en volvo eller nogle af de andre fattigmands motore som de sælger til..

SÅ nu spørger jeg lige igen. hvor køber man en veksler??

Citat fra Håndværkeren

Nu skal du være sød ALB69, tænk på at der findes menesker i denne verden der skal have deres mor til at ordne alt for dem. Og så er der også typen der har tålmodighed på størelse med en Krilimilimeter (Myrefod der er banket flad og delt i tre stykker)

V.h. Håndværkeren

Hvis i bare ville læse hvad jeg skrev. jeg HAR læst deres katalog. og de har ikke det jeg søger.
Desuden er min mor afgået.

Citat fra minilars

Hvis i bare ville læse hvad jeg skrev. jeg HAR læst deres katalog. og de har ikke det jeg søger.
Desuden er min mor afgået.

Hvis du fortalte lidt mere direkte hvilken maskine du har liggende i båden, har set det via linket til billederne af båden, havde du måske fået lidt bedre og mere brugbare svar.

Det er en ganske kraftig maskine du har i båden og der skal noget kapacitet til at køle den.

Jeg vil nok lave det i form at en varmeveksler med messingrør. Eller reelt vil jeg finde et sted de kan købes som en lager vare. Dimmensioneringen af et køleanlæg kan jeg ikke lige lave for dig.

Men jeg har for mange år siden været ansat hos Nissens Kølerfabrik, og her lavede vi ind imellem special byggede varmevekslere, disse var udførm med messingrør såvidt jeg lige husker.

Har du kontaktet importøren af mercury motoren for at høre om de evt kan levere en der passer til din maskine?

MVH Njord
Umiddelbart burde du hedde BRIAN istedet for Minilars, det er kun det du har og det du foretager dig der er godt nok. Hvad andre lige har af meninger om andre motorer er du kold i røven over, næh det er kun dit der duer.
Det er en skidt holdning at have især på LDS.
Det fremgår ingen steder i dit start spørgsmål at du har en Mercuiser ! Og her på LDS. er vi ikke så gode til at læse hvad du tænker på men ikke skriver.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis