Snog i haven

Hvad skal man gøre hvis man lider af angst for slanger, men gerne vil kunne gå rundt i sin have uden at tænke på om man får fat i den snog man har set ligge og sole sig ved ens indgangsdør.
Er der ikke noget de ikke kan lide ?
Vi har ikke kompostbunker, brændestabler eller andet, så den kommer nok fra naboen.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Håndværker.

Jeg ved det. Fobier er ikke rationel tænkning. Denne her flyttede sig nu ikke frivilligt. Jeg har altid hørt at de ville skynde sig væk. Jeg bliver skræmt ved synes af dem, måske fordi nogen løb efter mig med en dag jeg var barn.
Så jeg vil stadig gerne høre om der er nogen der ved hvad der får dem til at holde sig væk. Er der husdyr de evt. ikke bryder sig om ? Hund eller kat ?
Tjah !
Jeg har selv en Dansk Svensk Gårdhund, og hun tager alt hvad der bevæger sig på jorden, forresten også muldvarpe. Hun kan ligge i timer ved et muldvarpe skud, for så pludselig at grave løs og hive en muldvarp op. Det underlige ved det er at de skal bare nakkes så taber hun interessen.
Det er hende der er et billede af i min avetar.
Jeg vil tro at en Kat har samme fortræffeligheder, selv om min Tiggie syntes de høre til oppe i træerne.

V.h. Håndværkeren
I stedet for at prøve at slå den ihjel, så find en nabo, ven eller andre der ikke er bange for den stakkels snog. Få vedkommende til at infange kræet og køre den ud til anden sø.

Mvh.
Lars
Annonce
Jeg har selv boet i Egebjerg (og senere ned til en mose), og lider af lidt af en slange fobi (sad som barn altid med benene oppe i sofaen af angst for slanger). Jeg har dog lært at skildne mellem snog og hugorm, og det hjælper - lidt. Og bare snogens latinske navn får mig til at smile : Natrix natrix Det lyder da ikke spor farligt, næsten lidt sjovt.

Jeg startede min kariere som regnormsredder som meget ung (regnvejr=pige ude og lede efter regneorm fanget i vandpytter), og har så siden udviddet servicen til også at dækkes snoge på afveje, med en nænsom spades hjælp. Blev dog lidt overrasket da jeg så en snog på min nuværende grund, men ikke bange. Håber min nye grund også vil give lidt overraskelser (udover dræber snegle), men ingen hugorme -tak, det har jeg ikke forberedt mig på og kan slet ikke forestille mig noget ved dem som kunne gøre dem harmløse i mine øjne.

Pointe, prøv at komme over din slange fobi, eller gør plads til en undtagelse for snogen. Skulle min nye grund have andre slanger end snogen tager jeg gerne et anti fobi kursus sammen med dig inde i Købenshavns Zoo. For det er jo tosset ikke at turde gå rundt i sin have og altid trække benene op i sofaen.

Håber du finde en måde at sameksisterer med din snog, for medmindre du bor langt fra skoven så var det nok ikke sidste gang du så den.

mvh/ Karen

Kære Karen.

Der var et godt svar, tak for det, jeg læste det, som at du forstod, hvor jeg er.
Jeg har dog bevæget mig lidt fra jeg så snogen, til at vokse med opgaven.
Har længe håbet på et pindsvin og gjort lidt for det, men fik så en sidegevinst (snogen), men jeg har nu ikke mere kvas der inviterer den, ej heller brændestabel. Og fik jeg chancen igen gennem et vindue på sikker plads, ville jeg også gerne stå og kigge på hvordan den egentlig er (utænkeligt da jeg sprang forbi den på havegangen lige til min åbne indgangsdør).
Nu er det selfølgelig også blevet koldt imellemtiden og jeg er nogenlunde sikker på, at den ikke skal sole sig ligenu. Men om jeg til sommer kan sidde trygt og sole mig på terrassen med lukkede øjne og ikke være bange for at den ligger foran mig på fliserne, når jeg åbner dem igne, det tvivler jeg på. Men nu vil jeg lige vente til den tid, se om den kommer igen, ellers vil jeg gerne med på det anti fobi kursus, da det jo slet ikke er rationel tænkning overfor én, der som du skriver, ikke er farlig.
Super at du allerede føler mere for snogen, den er jo lidt lige som pindsvinet en uskadelig fætter og tror egentlig der er flere som stikker sig på et pindsvin. Hvilket jeg helt sikker togså skal lave plads til i min nye have, masser af kvas bunker - for hvorfor køre på genbrugs pladsen når man kan lave en god kvas bunke derhjemme.

mvh/ Karen

Nu er vi jo efterhånden kommet så langt hen på sæsonen, at snogen er gået i seng for i år. Så problemet har vel knap så akut karakter mere (med mindre det er i din seng banditten er gået i hi :rolleyessmile

Men hvis du samtidig har et anstrengt forhold til padder, mus o. lign, så er snogen jo alle tiders "kat" i forhold til disse kryb. Hvis det ikke er tilstrækkeligt til at stemme dig positivt, så kunne du bruge nogen af de naturlige fødeemner til at fange snogen med. Tag den dersefter i en spand med låg (eller lukket kasse) og kør den en tur over i nabosognet ved en lille sø med frøer og sæt den ud der. Er du ikke frisk på opgaven selv, så kunne du jo love naboens knægt en 20'er for at fange den (selvom han nok gerne vil gøre det gratis, hvis han må tage den med i skole næste dag wink)
Gået i seng og i seng - det afhænger måske af hvor man er... For tænk sig hvad jeg fandt i udestuen på mit "nye" hus...

Jeg her det dog helt fint det, har også en båndmus som bor under havestuen. Og i kælderen fandt vi et halvt dusin salamader/firben (kæresten insisterer på at det er salamander), samt gule og orange frøer. Men området er fyldt søer.

Snogen var iøvrigt også tydeligt opsvulvmet så den havde nok søgt ind i varmen for at fordøje sæsonnens sidste måltid (lidt sen på den).

Så den fik lov til at lægge i fred, den rykkede dog senere på dagen over i et andet vindue, så den søgt helt klart al den varme den kunne få.

mvh/ Karen

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis