Snog i haven

Hvad skal man gøre hvis man lider af angst for slanger, men gerne vil kunne gå rundt i sin have uden at tænke på om man får fat i den snog man har set ligge og sole sig ved ens indgangsdør.
Er der ikke noget de ikke kan lide ?
Vi har ikke kompostbunker, brændestabler eller andet, så den kommer nok fra naboen.
Hvad skal man gøre hvis man lider af angst for... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Heysa!

Jeg vil Gerne Spørge om en af alle jer som læser det her.
om i hved hvordan jeg kan tiltrække snoger til
min have?

Mvh Master10

For at tiltrække snoge, skal din have eller omgivelser opfylde to betingelser.
1: Vand, sø eller vådområder.
2: En lille frø som er snogenes foretrukne føde.

Jeg kan ikke huske navnet på det lille kræ, men en eller anden biolog ved helt bestemt hvad den hedder.
Sidste år var i katastrofal mangel på nedbør, så snogenes antal er reduceret drastigt. Snogene elsker at lægge deres æg i det nye fugtige flis i foråret. Flisen holder æggene varme og fugtige, så imens jeg bruger af det gamle tørre flis, er jeg tvangsindlagt rugemor for flere hundrede små gulplettede snogeunger. Eller rettere sagt, jeg var. Sidste år var der ingen æg og vores lille sø og nærliggende vådområder var tørre det meste af tiden. Så ingen vand, ingen frøer og altså ingen snoge - desværre.
Håber det bliver bedre i år. Vi skal værne om vores snoge. Der er ikke mange tilbage ude i naturen.

Mvh. Christian

Her bruger snogen møddingerne fra hestestaldene. Naturstyrrelsen syntes jeg beskriver meget godt hvor og hvad der skal findes for at snogen kan trives: http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Artsleksikon/Krybdyr/Snog/

Trådte faktisk på en snog i foråret, og må sige at den nok blev mere forskrækket end jeg gjorde - jeg tror næsten jeg er kurreret for min snoge skræk - så er der bare alle de andre slange typer... tror dog ikke snogen er så glad for vores have planer, men måske lidt sten på sydskrænten kunne være et godt vintersted for den. Håber at se snogen igen i år, men lige nu er der vist ikke meget som rør sig udenfor, bortset fra nogle forfrosne og sultne fugle.

mvh/ Karen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis