Isætning af indmuringsdåse

Kan man anvende sandspartel ved isætning af indmuringsdåse eller skal det være mørtel ?

På forhånd tak

Thomas
Kan man anvende sandspartel ved isætning af... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fordi, det er meget nemmere at sætte sin indmuringsdåse, og kaste mørtel på, det sætter sig med det samme, og dåsen sidder hvor den skal.

Beton er længere tid om at sætte sig(tørre), og bliver så hårdt at det slår revner, som man bare skal spartle på bagefter.

Fliseklæb kunne jeg overhovedet ikke forestille mig anvendt til at mure grønne indmuringsdåser fast med, og jeg kunne forestille mig at du har samme problemer(eller endnu værre) en beton.

Der er vel en grund til at man altid har brugt mørtel!!!

Venlig hilsen

Klaus
Hmm...

Nu skrev jeg godt nok cement... Jeg havde en lærling Nej, det var ikke mig selv;-)) Der skulle blande noget smadder. Jeg spurgte om han kendte blandingsforholdet og han svarede at han ofte havde blandet! Da han så kom tilbage med det så det godt nok lidt sært ud... Manden havde godt nok blandet i forholdet 1:4... men det var sq cement han kom i til sidst...!! Fååååck det blev noget hårdt noget!

Men hvorom alting er, Hvis man blander en "Hård" fyldning (Cement eller lign.) Er min erfaring at man skal lade være med at fylde hullet helt ud. Det skal maleren gøre med spartlen. Han vil nemli hellere hælde lidt spartelmasse på et lille hul, end at skulle til at spartle ud til den kant der er rundt om dåsen.

Jeg har iø ikke haft de store problemer med at det er revnet. Men jeg blander altid en lidt blød "dej" og vander altid væggen godt inden.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hurtigcement: jeg købte i sidste uge en bøtte med 2½ kg til enten 39 eller 49 kr. i lidl, på bøtten er der billede af indmuringsdåse og der står sågar at man kan hænge radiator med det, det tvivler på.
Men i sidste uge jeg lagde et flydende trægulv , der var lidt ujævnheder da underlaget ikke var helt jævn i siderne og gulvet bulede , satte noget tungt på gulvet, hældte denne flydende cement langs kanten af gulvet og væggen, efter ca. ½ time flyttede den tunge genstand, gulvet blev der.
den tørrer lige så hurtig som gips, men har mere styrke.

go fornøjelse

p /p
Hej
Du kan da sagtens bruge fliseklæber ingen problem i det, har selv gjort det med lip fliseklæber, så hvis du har noget liggende, er det hurtigt lavet, men du skal nok spartle bagefter,da det er svært at glatte ud, men det skal du jo nok alligevel til. Lips fliseklæber sætter sig hurtigt.

Med venlig hilsen

Søren
Dette er vist en rigtig lav det selv tråd *SS*

Jamen alt er da muligt, der er da sikkert også en stakkel der på et tidspunkt har brugt et stykke Hubba Buppa til formålet!

Nu kunne det jo være sjovt at høre fra nogle professionelle elektrikkere, eller murere som lever af dette til dagligt, hvad bruger i af sjove ting til at fastgøre indmuringsdåser?

Venlig hilsen

Klaus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen kære dig, det er jo for gør det selv folket herinde, hvorfor humper-Bumper du rundt i det. Manden ønsker jo forskellige løsninger, og det er vi andre til for og vi søger også selv nye andre løsninger.

Hvis vi skal bruge professionel hjælp, så bestiller man da bare det.

Men hvis manden nu har fliseklæb og ikke mørtel til rådighed, eller noget andet for en stikdåse, så er det jo op til hans vurdering end han skal ud og købe mørtel.

Men det er jo som om at vi andre er dumme her i panelet, ik.

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra Anjins-Honey

Jamen kære dig, det er jo for gør det selv folket herinde, hvorfor humper-Bumper du rundt i det. Manden ønsker jo forskellige løsninger, og det er vi andre til for og vi søger også selv nye andre løsninger.

Hvis vi skal bruge professionel hjælp, så bestiller man da bare det.

Men hvis manden nu har fliseklæb og ikke mørtel til rådighed, eller noget andet for en stikdåse, så er det jo op til hans vurdering end han skal ud og købe mørtel.

Men det er jo som om at vi andre er dumme her i panelet, ik.


Jamen kære ven, hvofor humber du selv rundt i det?

ThomasEU har jo ikke fliseklæb, fransk cement osv., til rådighed men sandspartel!

ThomasEU ønsker ikke forskellige løsninger, læs hans spørgsmål!!

Det er muligt at du bruger professionels hjælp, men os andre der selv må i gang har fået nogle erfaringer, som er bedre end at kigge en håndværker over skulrerne

"Det er jo som om vi andre er dumme her i panelet, ik" Den vurdering må du selv stå for, det vil jeg ikke blande mig i.

Det er så meget oppe i tiden at der er så meget byggesjusk, og det kommer måske når f.eks. en taxi chauffør skal ligge og lave el og vvs installationer i sin fritid.

Venlig hilsen

Klaus
Dengang jeg arbejdede som elektriker brugte jeg altid "universal"mørtel og så en skrue i bunden af dåsen. DET virker............

Og som en anden skrev, husk at forvande riller og "huller" til dåser

Mvh Anders

Med venlig hilsen

Anders

Nej Klaus
Det er generel du svarer i denne tråd. Læs du nu ordentlig efter og lad venligst være med at fordreje det. Læs nu lige en gang hele tråden igen.
Det er de andre foreslag du nedgør med humba bumba.
Mig kan du kalde hvad du vil, det rager mig en papand.
Jeg bruger meget sjældent professionelt hjælp, og når så står jeg ved manden, så det ikke bliver klydt...og hvis han ikke er indforstået med det, jamen så må han køre hjem. Jeg har desværre ofte oplevet på min arbejdsplads at man ikke laver tingene ordentlig og færdig .
Jeg ønsker dig held og lykke med din virksomhed, men er lidt bekrymrende for din optræden her , det er ikke sådan man driver en virksomhed i længden.men også det at du har tid til at være her i panelet med nogle bagateller. Jeg troede du havde vigtigere ting at tage dig til som selvstændig.-? men måske du ikke har så meget at se til. -?
Jeg stopper hermed. Så hvis får du det sidste ord. biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Hej Søren,

For det første nedgører jeg ikke nogle, heller ikke dig. Jeg ved godt du har været på nakken af mig hele tiden, og det er nok derfor du selv bliver ved.

Jeg nedgører ikke nogle med "humba bumba" dette er vist noget du har opfundet jeg ved ikke hvad det er.

Læs hellere hvad jeg skriver i stedet for at læse imellem lignerne!

Hvad jeg bruger min fritid på kommer ikke dig ved.

At jeg forsøger at hjælpe ThomasEU har intet at gøre med hvordan jeg driver min virksomhed, jeg kunne forestille mig at langt de fleste LDS medlemmer godt kan se at denne mudderkastning er for langt ude, og der er derfor de holder sig væk, for hvem gider at få en spand lort i hovedet?

Jeg driver faktisk en seriøs virksomhed, med en rigtig god kundeservice, jeg har rigtig mange kunder som er gengangere og det beviser vel bare at de bliver behandlet godt. Du kan ikke rigtig forstå at min virksomhed og lav-det-selv ikke har noget med hinanden at gøre, det er i bund og grund det det handler om, vel at mærke fra din side.

Tak for det sidste ord

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også