Isætning af indmuringsdåse

Kan man anvende sandspartel ved isætning af indmuringsdåse eller skal det være mørtel ?

På forhånd tak

Thomas
Kan man anvende sandspartel ved isætning af... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for kaffe - synes det er en smule ærgeligt at et almindelig spørgsmål fra en bruger, kan ende i en diskussion der rammer bunden i den grad.


Jeg har sat og læst lidt tilbage, og kan nu ikke se at Anjin-Honey har været på nakken af spotvvs hele tiden, så den sætning forstår jeg ikke.
Han har en del indlæg, men da ikke noget med spotvvs ud over lige her.
Men derimod at spotvvs stikker til Anjins- fliseklæber, der starter den.
Kan i ikke skrive ovre i hækken sammen eller internt på mailen, istedet for
det her rod
Tak

Med venlig hilsen
Magnus2
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Elektrikeren anbefalede mørtel til mig.

Jeg brugte "strandmørtel" + 10 % cement.

Vedr. fliseklæb, beton og andre "hårde ting": Hvis man får lagt for meget på, er det besværligt at slibe ned! Her er mørtel knap så hård.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg er nu kommet så langt at jeg har hyret en elektriker, der monterer dåserne i de af mig udhuggede huller. Han havde ikke nogen speciel holdning til hvad der skulle mures med udover "at de normalt bruger det mureren har på pladsen".

Har også snakket med en lokal murermester, der anbefaler en mørtel i forholdet 1:4 i en ikke alt for tør konsistens.

Elektrikeren kommer på onsdag og så går der vel yderligere et par dage inden det er tørt nok til at kunne spartle området omkring stikkontakterne.

PS. Jeg har arbejdet på en tyggegummifabrik i en del år, så den løsning var måske værd at overveje wink
Genialt ThomasEUwink wink Hvad med en patentansøgning.

Med venlig hilsen

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
...."Fliseklæb kunne jeg overhovedet ikke forestille mig anvendt til at mure grønne indmuringsdåser fast med, og jeg kunne forestille mig at du har samme problemer(eller endnu værre) en beton."

Jeg har just muret grønne dåser fast i murstensvægge med fliseklæb (den blå lip) og det virker fremragende. Jeg er udemærket klar over at man normalt bruger mørtel og cement, men da jeg var løbet tør for dette og tilfældigvis lige havde en smule fliseklæb liggende, valgte jeg at bruge det i stedet.
Fast sidder de, og der har indtil videre ikke været en revne at spotte. Selv er jeg ganske tilfreds :-)

 

Blot til opfølgning for de der evt ender i denne tråd senere, kan jeg oplyse at jeg endte med mørtel og dåserne sidder bare fast :-)

Jeg er nu igang med de næste rum og denne gang laver jeg hullerne en smule bredere, da det var noget besværligt at få mørtlen ind mellem dåse og væg på de første.

Til udhugning i letbetonvægge kan jeg iøvrigt anbefale et spadebor og en mejsel til både dåser og kabelrender, det sviner ikke så meget. Jeg brugte en vinkelsliber med diamantskive til de første og det sviner til gengæld.
Nu er det jo hverken forskalling til et spir på kronborg eller en ny væg der skal pudses, så hvorfor endte tråden med at blive så lang? Dåsen skal sidde fast inden opmuring kan finde sted og om man bruger lip, silicone, mørtel eller tyggegummi er vel skide ligemeget. Jeg vil gætte på, at selv en elektriker bruger hvad han har til rådighed på det givne tidspunkt. Jeg hørte selv en elektriker der foretrak skum. Selv bruger jeg Lip, evt. en skrue eller to. det er vist endnu ikke gået helt galt på den måde ;-)

Kirsten

 

Hmmmmm........havde ikke lige tjekket datoen for denne tråd.

Kirsten

 

Ok riis22, det er ganske underhildene at læse den igennem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også