Byggemarkede

Hej
Til oriontering til dem for hvem der kan være interesant.
Der bliver snakket så meget om de forskellige byggemarkeder i Danmark
Her en adresse på et byggemarked i Tyskland:
www.maxbahr.de
Der ligger en i Flensburg, få kilometer fra den Tyske grenze.
Og jeg er næsten sikker på at de også taler dansk der.
Skal lige sige at jeg endnu ikke har været på indkøb der, og derfor ikke har noget erfaring med dem.
Og lige en adresse mere i Niebüll på Vestkysten også få kilometer fra grænsen.

http://www.i-m.de/Christiansen/

Og en til i nærheden af Niebüll

www.hagabau.de

Mvh. Søren

Med venlig hilsen

Søren
Hej Til oriontering til dem for hvem der kan være... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra sluppermand

griner lidt når man ser en 4*4 med trailer 1,5m*1,5.


Cigarkasse på hjul!!

Med venlig hilsen
ktm

 

OK, min trailer er ikke venlig sad - den har indvendige mål 205x105.
Jeg prøver med et nyt forsøg : 69x168 er håndteringsvenlige (kom ikke og sig at det kommer an på størrelsen af hænderne).smile
Ville jo lige prøve det Max Bahr nu jeg havde læst om det her i denne tråd. Jeg var på udkig efter en bestemt trappe http://www.timberman.dk/media/PDF/DK/Produkt/T-309.pdf, . Efter at have beregnet den på Timbermans hjemmeside fandt jeg ud af at den jeg skulle have koster ca 30.000 kr i danmark! GISP. Havde derfor egentlig bestemt mig for at lave en selv. Dog noget mere simpel. Men så så jeg at Max bahr havde den. Og den er nu bestilt. Utrolig god service. Plus at jeg havde muligheden for at få den med balustre i rustfrit stål. Kunne man ikke på Timbermans hjemmeside. Og der var rigtig god og kompetent service. Omend at det var på engelsktysk, så gik det fint. Den kostede cirka det halve i Tyskland! Dog så med rustfrit stål som sagt og ikke malet. Dette ville ikke gøre den billigere i DK! Skal hente den om 3-4 uger. De ringer og giver besked.

Derudover havde byggemarkedet en masse spændende ting, som man ikke altid finder på hylderne herhjemme. Det kan sikkert bestilles herhjemme, men så feks et produkt til at sprøjte i muren til at stoppe opadstigende fugt. Har jeg ikke set herhjemme på hylderne.

Der er også andre byggemarkeder tæt på Max bahr, men havde desværre ikke tid til at tjekke dem ud. Skal HELT sikkert derned igen.

mvh jan
hej Jan

Timbermans trapper er ikke billige som sådan.

Jeg har også for sjov tegnet noget der ligner min. Den endte mindst 10.000 over hvad jag gave for en der har en hel del flere og dyrere detaljer og ikke mindst var min monteret og med retur gelænder osv.

Men vi vil gerne høre mere om dit trappekøb når du har fået den hjem og ikke mindst monteret.

Jeg fik som sagt min monteret.. Og heldigvis det tog 2 rutinerede mand en hel formiddag ( 2x5 timer ) at montere den og de har jo lige det taljegrej der skal til osv...

MVH Njord
Kan vi godt blive enige om at de ikke er... Ellers er der også http://crosinox.dk/da/produkterne med rigtige lækre detaljer, men uha det er heller ikke i den billige ende! Jeg havde også mulighed for at få lavet noget hos en jeg kender... Men har desværre ikke tiden til at få det tegnet osv, og risikoen for at noget laves forkert med dyrer materialer er der jo også.

Den jeg har købt sættes sammen stykke for stykke. Til sidst skrues trinnene på. Derfor skulle man vist kunne bygge den op, og ikke behøver at sætte den op i et stykke, med taljer osv.

SKal nok poste nogle billeder når den en gang er monteret.

mvh jan
Annonce
HEy
Så er der opdatering mht trappen.
Der var rigtig god service hos Max Bahr i Tyskland. DOg havde de misforstået noget mht gelænderet. De troede at de havde bestilt et gelænder i rustfrit stål til mig, men det havde de ikke. Og det kunne slet ikke skaffes til den trappe. Så der kom et der var delvist malet metal. Og ja Njord finishen på det lod en del tilbage at ønske. Svejsninger og selve designet så lidt billigt ud. Så det droppede jeg at købe.
Men min Berlin trappe som jeg købte, er blevet rigtig fin. Jeg kunne lige smide den ind bag i bilen da den er i moduler som man selv skal samle. Jeg havde valgt at få den med ubehandlede bøgetrin, da jeg hellere ville have trinene olierede og ikke lakerede som var det eneste alternativ fra fabrikken. SÅ det der tog længst tid at lave var egentlig oliering af trinnene. Selve opsætningen af trappen gik meget nemt.
Nu får jeg en bekendt der er smed til at smede et gelænder til mig.

Flere af trapperne hos Timberman er faktisk de samme som hos www.dolle.dk . Jeg kunne godt have fået et gelænder af mærket Prova hos dem, men det var for stort rent visuelt til min trappe. Ser ellers flot ud


mvh jan
Mht handel i Tyskland. Så har de nærmeste byggemarkeder to priser. En for tyskere og en for danskere. Sjovt nok er de danske priser væsentligt dyrere. Derfor hvis I vælger at købe i tyskland så check prisen flere steder. Omvendt så kan det betale sig for mig på Lolland at fylde pickupen i Tyskland, ofte er varene 50% billigere. Maling, cement og pudspaterialer. Træ er billigere i DK lige for tiden.

mvh

Carsten
der er da et prisskilt på varene... mon ikke det er det samme for Dk'ere og de indfødte..

mvh jan
Nu er det altså ikke noget som jeg finder på. Derudover så har jeg aldrig set prismærkater på trævare lagerne, medmindre det er lister mv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også