Hvor stort skal faldet være på tag med tagsten?

Hele huset er beklædt med tagsten, og der er stort fald på.

Men lige vores gamle murede vindfang er der ikke tagsten på. Vi har bedt om et tilbud på at få vindfanget renoveret, og i den forbindelse vil vi gerne have lagt tagsten af samme type (beton) som den vi har på resten af huset.

Faldet på vindfanget er imidlertidig ikke så stort, men ham der var og kigge på det mente ikke at det var nødvendigt at skulle lave kraftigere fald, selvom der skal lægges tagsten.

Der er tagpap på i dag, men spær m.v. bliver udskiftet, og der bliver naturligvis lagt undertag.

Hvor 'lille' kan faldet være på et tag, uden at det giver problemer? Er det forskelligt fra tagsten til tagsten/type til type?

/Rob
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae.. Producenterne foreskriver jo en min. hældning i deres oplægningsvejledning. Feks. IBF tagsten skriver min. 15 grader.

Mvh Jesper
Tømrer

Jeg står med samme problem med et 20m2 tag på en tilbygning hvor jeg kun har en hældning på 8-10 grader, tænkte på om det kunne lade sig gøre hvis jeg fugede stenene i samlingerne? - jeg har også undertag på tagplader under? måske er dette en mulighed for dig også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis