Uisoleret garage

Hej med jer, hvad ville i forslå af varme til en garage som er uisoleret, det er en her og nu løsning og vil blive lavet ordenlig senere hen.

Grunden til der skal varme i er at den SKAL bruges om vinteren i flere timer af gangen.

Hvad vil være bedst billigst og nemmest?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der kræver mindst at installere vil jo nok være elektrisk varme i en kombination af ovn og blæser måske. Men med flere timers brug dagligt vil driften nok blive dyr.
En brændeovn med en stålskorsten koster nok lidt mere i anlæg. Til gengæld er timeprisen for brug noget lavere (lidt afhængigt af din adgang til brænde). Brændeovnen giver derudover en god affugtning, som der nok kan være behov for i en garage med svingende temperaturer. Installationen kan næppe heller være det store problem. Prøv at google "skorsten bærndeovn" og se vejledningerne for opsætning. I en uisoleret garage bør det være en smal sag.
Jeg ville anbefale dig en olie fyret varme kanon, de er efter hånden nede i en pris hvor alle kan være med. De fås i to versioner, en med aftræks skorsten hvor det er ren luft der blæses ind og en som nok mere bruges i gartnerier hvor røggasserne kommer med ind i den varme luft, nok lidt usundt for helbredet i en lukket garage.
Varme kanonen skal stå udendørs og blæse varm luft ind igennem et hul i væggen.

V.h. Håndværkeren
Hvad med en varmepumpe, vil det ikke kun gøre det for mig? eller bliver det for dyrt på sigt?
Jeg lider så også meget af at der ikke er ret højt til loft, så jeg kan ikke lave det helt vilde, hvad er det bedste jeg kan isolere med uden at det fylder alt for meget?
Nej det tror jeg ikke at det gør!

Nu skriver du jo ikke hvor stor din garage er, og hvor varmt du vil have det, men jeg tvivler på at en varmepumpe kan følge med når det bliver vinter, i hvert fald kan du ikke nøjes med de små billige til 3-4000 de er bare ikke store nok

Det billigste er nok en gaskanon de fås til under 1500 og yder ca. 15 kw,(her kan du godt få problemer med fugt) men det bedste ville nok være en varmekanon med skorsten, de fås til under 9000 for en model på 20 kw

Hvis det kun er for en vinter, så kan det være du kan leje en varmekanon med skorsten!!

Mvh

Klaus
Annonce
Jeg har en garage nogenlunde som det du beskriver.
Der har jeg isoleret med 100 mineraluld, som jo slet ikke regnes for tilstrækkeligt, men det har alligevel givet et meget bedre indeklima, og det er til at varme fornuftigt op med el, når det en sjælden gang er nødvendigt.
Det jeg mener med bedre klima, er at der slet ikke er denne klamme fornemmelse i rummet. Den bil, der har stået der inde i de sidste 4 år, har slet ikke tegn på rustdannelser.
Jeg tror på at det er meget væsentlig, at man ikke har kondenstilbøjeligheder med et isoleret loft. Port og vægge er isoleret med 50 til 100 mm.

Med venlig hilsen
ktm

 

En varmepumpe er kun efektiv i et godt isoleret hus, det er simpelthen at stå og varme din garage op ved at brænde 100 Kronesedler af i en blikbøtte.
Hvis der ikke er ret meget lofthøjde, ville jeg anbefale dig blot at opsætte nogle 3 cm. tykke flamingo plader i loftet, eventuelt blot holdt oppe med nogle lister á 2 x 4 cm. De luner væsentligt mere end hvad man lige regner med, samtidig får du et fint hvidt loft der betyder en hel del for oplevelsen af lys i garagen.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

En varmepumpe er kun efektiv i et godt isoleret hus, det er simpelthen at stå og varme din garage op ved at brænde 100 Kronesedler af i en blikbøtte.
Hvis der ikke er ret meget lofthøjde, ville jeg anbefale dig blot at opsætte nogle 3 cm. tykke flamingo plader i loftet, eventuelt blot holdt oppe med nogle lister á 2 x 4 cm. De luner væsentligt mere end hvad man lige regner med, samtidig får du et fint hvidt loft der betyder en hel del for oplevelsen af lys i garagen.

V.h. Håndværkeren


Her er jeg desværre ikke enig, det er jo lige meget om du har direkte elvarme, gas, olie, brændeovn, eller en varmepumpe, så brænder du 100 kr. sedler af når når garagen ikke er isoleret.

Fordelen ved en varmepumpe er jo at du tilfører varmepumpen f.eks 1 kw og du for 3 kw ud af den, så alt andel lige vil det bedre kunne betale sig frem for direkte elvarme, og formentlig også olie og gas.

Flamingo er et fantastisk godt isolerende materiale, men desværre også fantastisk brændbart - dette kan ikke anbefales.

Mvh

Klaus
Det med at det er brændbart, bekymrer mig ikke, da der intet med åben ild vil bliver lavet i garagen...

Men hvor får man så sådan nogle flamingo stykker?
Jeg bør så måske lige forklare lidt bedre for at få bedre hjælp...


Min garage er blevet lavet om til et fitness center (kun for familien), og fungere rigtig godt.

Vi har ca 2 meter til loftet, og derfor vil jeg ikke fjerne mere af højden end nødvendigt!

Vi har et tagpap tag på.

Vi bruger garagen ca 5 gange i ugen af 2 timer hvor der gerne ikke skulle være minus grader!

Har også indhentet tilbud på en isoleret port og en dyr dør, men hvis i har forslag til hvor man får det godt og billigt henne er jeg åben for links.



Hjælp mig gutter!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis