Uisoleret garage

Hej med jer, hvad ville i forslå af varme til en garage som er uisoleret, det er en her og nu løsning og vil blive lavet ordenlig senere hen.

Grunden til der skal varme i er at den SKAL bruges om vinteren i flere timer af gangen.

Hvad vil være bedst billigst og nemmest?
Hej med jer, hvad ville i forslå af varme til en... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis man nu skulle vælge at lægge noget isolering ud og så sætte en gips plade op....

Hvilken type isolering og plade ville i så vælge? der er ingen varme og der vil til tider være koldt, men der er ikke fugt....
Ja vel er det brændbart det skidt (Flamingo) men det er en billig midlertidig løsning.
Og med hensyn til en varmepumpe til en garage der kun midlertidigt skal opvarmes, vil en indvestering i en varmepumpe være huld i hovedet, for de modeller der er på markedet som du selv kan monteret (dog ikke elindstalationen) tror jeg ikke de holder regnestykket 1 : 3
hvad ville du så foreslå?
Nu er det sådan at mange midlertidige løsninger tit ender med at bliver permanetne!!

At bruge flamingo som loftisolering blev forbudt for mange år siden. Selvom du ikke bruger åben ild, så kan det ikke anbefales, da der jo kan gå ild i skidtet på andre måder, f.eks fra din nye varmekilde, eller elinstallationer.

Hvad med at købe 2-3 kaminovne? de fås ned til 6-700 kr. jeg mener de har en maks effekt på ca. 2 kw

Når nu der kun skal være varme på 2 timer om dagen, så tror jeg ikke jeg ville gøre så meget ud af det, evt. købe en varmeblæser på 9 kw monteret på et ur. så kan den bare starte med at køre 0.5 time før i skal bruge lokalet. og måske køre 1-2 timer i døgnet

Mvh

Klaus
Hvor køber man så sådan en varmeblæser, og hvad koster de?
Annonce
De fås i en velassorteret netbutik *SS*

Hvis man ikke er tryg ved nethandel kan man også købe den i f.eks Stark

Mvh

Klaus
Du kunne jo også købe en kombineret varmepumpe/AC som man i dag kan få for 2500-3000 kr. Jeg har et par stykker af dem, hvoraf den ene dog ikke er monteret endnu. Den sidste jeg købte er endda særlig forberedt på virke også i frostvejr.
Den monterede afgiver forbløffende hurtigt varme og kompressoren kører ikke vildt meget, men til gengæld meget støjsvagt.
Om sommeren har du jo så den kæmpe enormt store glæde ved at kunne afkøle dig, når du kæmper med motionen! :-)
Jeg havde en proff. kølemand til at montere den, og jeg citerer ham:
"Ja jeg må jo indrømme, hvor nødig jeg end vil, at den ser ud og fungerer og lyder, fuldstændig så godt eller måske bedre, end de jeg sælger for 12-15.000 kr."
Det eneste negative han kunne komme med var, at den sikkert ikke var til at få reservedele til når garantien var udløbet!! Ja og hvad så, laver man en dyr rep. på et så billigt apparat??

Jeg kan kun anbefale ud fra egen erfaring.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

KTM hvor har du købt dem?
Hej Marle.
Jeg vil tro at det er ligemeget hvor du køber dem, det er stort set de samme fabrikker der laver dem blot med forskellige navne/mærker. Onkel Harald har lige nu et par stykker på tilbud. Eks. en appllance på 11000 BTU.
Varmeefekt 3,2 Kw. anvendelig i rum op til 75 m2. Kr. 2795,-

V.h. Håndværkeren
Jeg har en 5 Kw el varmeblæser fra onkel harald (400 V).
Den sørger for at der er 10 - 15 grader når jeg er i mit værksted.
Den kan køre i mange timer før det er billigere med en varmepumpe.
Når jeg ikke er der klare en affugter fugten. Det er en midlertidig løsning.

Har byttet mig til et Danstoker tokammer fyr der skulle sættes op til varme i værkstedet og huset.
Det mangler bare en ENxxx godkendelsesad og en skorsten.
Jeg må ikke tilslutte tokammerfyret til en ny skorsten pga manglende ENxxx godkendelse og jeg tror ikke kommunnen er så naiv at de tror at jeg vil bygge en skorsten til pynt.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis