Roundup eller gasbrænder mod ukrudt?

Skal jeg købe mig et sprøjte sæt til roundup eller en gasbrænder til en 11kg’s gasflaske ?

Jeg har ca. 170m2 parkeringsplads med ærtesten og lidt fliser.

Hvad er bedst også for miljøet?
Skal jeg købe mig et sprøjte sæt til roundup eller... Vis hele indlægget
90 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge Glyphosat.
Det er både bedre for miljøet og væsentligt billigere end roundup:

http://www.sparet-er-tjent.dk/2010/05/billig-roundup-spar-98.html

Thats me
Skrevet af Hans Jørgensen på 03 jul 2013 21:25
Jeg ville bruge Glyphosat.
Det er både bedre for miljøet og væsentligt billigere end roundup:



Du er en gratist der ikke hører hjemme her !!!
4 indlæg med nøjagtigt den samme ordvalg... det stinker af reklame !

-vil opfordre alle til at misbruge din hjemmeside med ligegyldige ting og sager, så kan du lære at ingenting er gratis her i livet 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Hans Jørgensen på 03 jul 2013 21:25
Jeg ville bruge Glyphosat.
Det er både bedre for miljøet og væsentligt billigere end roundup:



Der findes jo dem der er år bagud, de bliver ofte betegnet som retaderede, og her har vi et tydeligt exemplar !
tråden er fra  2010
Citat fra hjemmesiden:
Foretrækker du en mere økologisk ukrudtsbekæmpelse - så er her et godt alternativt den kemiske ukrudtsbekæmpelse.

Økologisk ukrudtsbekæmpelse, du skal bruge:
  • 10 liters spand
  • Forstøver
  • 4 liter rent vand
  • 1 liter almindelig eddike
  • ½ kilo salt, her kan bruges både vintersalt og køkkensalt
Bland vand, salt og eddike i spanden og hæld det herefter på forstøveren, dette er opskriften på en simpel ukrudtsbekæmpelse med god samvittighed.

Hmmm og hmm igen..

Mere hmmm:
Men Kogende vand er nok det bedste ukrudtsmiddel. Hvis du koger det med en elkedel kan strømmen laves med f.x. vindkraft, og er derfor 100% forureningsfri, det dræber alt ukrudt, og tager rødder med, og efter 5 min er det koldt igen, og efterlader intet "skidt" i naturen. Så der er massere af fordele.

Hvilken drømmeverden lever du i? Husk at koge vandet når det blæser meget, men pas på fødderne.
du er helt galt på den foxx De skal gasses gerne med naturgas det er godt for miljøet og er 100% genbrug

for salt og eddike er da vist lige så skidt som glyphosat.
Kan ikke lade være. Salt er mere skadeligt end roundup. Det har en meget højere LD50. Langtidsefekterne kender jeg ikke, men der står på dunken at det ikke må drikkes. Energimæssigt så kommer jeg cirka 1m2 igennem en gang med i liter kogende vand, en ukrudtbrænder håndholdt klarer ca 10m2 til 49kr. en 33 kg til 850kr når næsten 1 ha gårdsplads. Mens 1 liter roundup klarer ½ha gårdsplads til 49kr. Det er væsentligt hurtigere at sprøjte gårdspladsen med rygsprøjte end ukrudtsbrænderen med følgevogn og en 8cm bred flamme.

Og set i bagklogskabens klare lys så kommer der en uforbeholden undskyldning til Allan Fischer og andre. Beklager mit tidligere sprogbrug. Dog vedholder jeg brugen af roundup som præventivt middel mod en grøn gårdsplads.
Korrekt Lollænder. Og du kan være sikker på at der er intet der fanger hverken eddike eller salt på vej mod grundvandet. Husk også at roundup skal på det grønne af bladene og ikke på jorden.
Hej Lollænder - alt forladt. Ka' du ha' en go' dag :-) - allan
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis