Roundup eller gasbrænder mod ukrudt?

Skal jeg købe mig et sprøjte sæt til roundup eller en gasbrænder til en 11kg’s gasflaske ?

Jeg har ca. 170m2 parkeringsplads med ærtesten og lidt fliser.

Hvad er bedst også for miljøet?
Skal jeg købe mig et sprøjte sæt til roundup eller... Vis hele indlægget
90 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
TDCK m.fl. jeg tror ligeså godt i kan give op, det er for nogen åbenbart blevet lidt af en religion at plædere for anvendelse af gift. Jeg er ganske overbevidst om at dem der reflektere lidt over sagen i tidligere indlæg, nemt kan drage nogle fornuftige konklusioner, så det at prøve at få det sidste ord i denne sag, vil være en svær kamp, idet folk med en mission er meget svære at overbevise eller få til at indgå kompromis.

Med hensyn til til at tage diverse blokkere fra ingeniørens hjemmeside til indtægt for de store sandheder, vil jeg selv være meget forsigtig med. En hver kan jo bare der prøve at læse et par tråde om forskellige emner og vil da konstatere at meningerne ligesom her brydes. Jeg har selv gennem årene arbejdet sammen med flere fra denne branche og jeg kan betro jer at der er præcis ligeså mange tågehorn blandt ingeniører som i alle andre brancher.

Jeg vil anbefale dem der står i valget mellem at bruge gift eller finde på andre løsning, at lytte til jeres mave fornemmelse, spørge jer selv hvad der vil ske med jorden efter 2 til 300 hundrede års gift anvendelse, hvis blot et lille minimum af skeptikerernes senarier går i opfyldelse.

Der kan I se valget var ikke så svært vel ?

allan

allan
Hmm - først for sent fandt man ud af de bivirkninger Thalomid havde, til trods for rigelige mængder af kompetente kemikere, ingeniører m.m. Man skal være mere end almindeligt blåøjet for at afvise, at noget tilsvarende kan ske med giftstoffer der i dag er lovlige. At det er lovligt gør det jo for pokker ikke nødvendigvis godt.

Det er ikke nødvendigt at anvende giftstoffer af nogen art. Mekanisk ukrudtsbekæmpelse og biologiske bekæmpelsesmetoder er fuldt ud dækkende!
@allanfischer. Det er jo også ret bekvemt for dig at plædere for forbud mod noget du ikke har gavn af at bruge. Vil du også forbyde mælk og olie? 10% af de vandboringer der lukkes i Danmark lukkes på grund af planteværnsmidler der engang har været brugt i Danmark. Det er de 10 % vi hører om i pressen.
Et andet lille eksempel på den skævvridning der er i mange menneskers forestilling om landbrugest forurerning.
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2010/3/17/Spildevandikkerensetgodtnok.htm
Lur mig om ikke det også vil være landbrugets skyld når algerne blomstrer op til sommer. Rensningsanlæg eller ej. 10 byer af Næstveds størrelse udleder ligeså meget kvælstof til de indre danske vande som hele landbruget skal reducere deres kvælstofudledning med. Her ender din mavefornemmelse. Og mine indlæg i denne tråd ender her.
Faktum er - hvorvidt man magter at anerkende det eller ej, at landbruget (sammen med en ikke reguleret industri) i fortiden har stået for størstedelen af samtlige forureninger, det være sig punktforureninger samt almen nedsivning af næringssalte og giftstoffer til grund- og overfladevand. Der går heller ikke uger mellem rapporterne om "overløbne" gylletanke og "uheldig udbringning af gylle" på jorde der grundet vejrliget ikke er i stand til at tage imod. Moral er godt - dobbeltmoral dobbelt så godt.

Igen: Mekanisk- og biologisk bekæmpelse er vejen.
jeg tror jeg vil foreslå naboen med 800 ha jord at fjerne ukrudtet mekanisk det vil han nok synes er en rigtig god ide, mest fordi udbyttet bliver mindre og derved kan han tjene mere på det, bare tænk et franskbrød til 72 kr og et stykke svinekød til 400 fordi fodret er så dyrt....
Annonce
Slupperman, du skulle måske hellere foreslå din nabo at blive økologisk landmand. Idet det faktisk lykkes for de fleste typer af den slags landbrug, at høste et rimeligt udbytte og efterfølgende sælge det til rimlige priser alt sammen uden brug af gift.

allan
Sluppermand - Din uvidenhed kalder mod himlen! De samme dumme, bondske argumenter som man hørte ved Dansk Landboungdoms pølseborde i starten af 90'erne.

Det er netop på de store planteavlsbedrifter at det er lettest og billigst at praktisere jvf. forskning fra Dansk Jordbrugsforskning. Nogle af de store danske økologiske bedrifter er jo netop i den størrelse. Jeg ser ingen økologiske franskbrød til 72 kroner, ej heller svinekød til 400 kroner, omend det ville være interessant, om mad kom til at koste det maden reelt bør koste i Danmark.
tror du ikke de økologiske sprøjter.. så tror du vist forkert.
og jon jeg ved nok mere om landbrug end du regner med.
og hvad så hvis alle dyrker økologisk og der sker det samme som sidste år hvor meget korn tror du så der kommer på markedet.
Hvad du ved og ikke ved er mig uendeligt ligegyldigt. Og nej økologer sprøjter ikke - endnu en 90'er-landboungdom-påstand. GAAAB!
det der gider jeg ikke en gang svare på, men er er jeg 90 landboungdom så tror jeg vist du er for snævert synet.
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis