Hvilken GPS Navigation ?

Hej

Med risiko for at starte en åben krig, spørger jeg HVILKET SYSTEM ER BEDST ?

OK, det lader sig ikke besvare så simpelt, men kom med dine erfaringer.
Har haft indbrud i bilen og skal nu ha nyt system. Havde Mio Map v2 før og var ganske tilfreds.....Sikkert bare et vane dyr.
Jeg havde TMC tilkoblet men tror aldrig jeg reelt har set det i funktion, men en fed feature det er det.....Skærmen var ikke så stor før og det behøver sikkert ikke at være større end 3,5 men en 4,3 eller 4,8 lyder fedt. Men er kortet reelt større eller bliver skærmen bare brugt til mere info (Sådan ser det faktisk ud på Mio 520, 320 mm) ?

Prisen SKAL være under 3500 medmindre vidunderet koster 3503,-

Har på andre elektronik / pcområder haft dårlig erfaring med de helt store mærker. Det bliver sgu for fnidret....Tænker her på Garmin og TomTom, men kender dem ikke

"City Navigator NT-detailkort" er det bare noget nyt at kalde et ganske alm. city kort, som er i ALLE gps systemer ?

Er ikke umiddelbart interesseret i bluetooth til mobil, mp3 osv.

Den ultimative (næsten uanset pris) ville være et system der både havde navigation til land og til vands

Har kigget på flg. modeller, men kan simpelthen ikke beslutte mig :

4,3" Skærme
Navman N60i - 3070,-
Garmin 250w - 2549,-
Packard Bell 820 - 2999,-
TomTom 1XLeur - 2828,-
Sony 92TW - 3149,-
Navigon 7000TE - 2870,-
Navigon 7110 - 3500,-
Medion PNA 460 - 3295,-
Route 66 Chicago 8000 / 9000 - 2999,-

3,5" Skærme
Garmin 250 - 1950,-
Navman F40 - 2299
TomTom 1eur - 2250,-

Håber I kan hjælpe mig og sikkert også en masse andre. Hvis dette griber om sig vil jeg meget gerne samle jeres info i en "GPS Navigation for dummies" her på lav-det-selv.dk elle andre steder.

Alle meninger er gode undtagen "min xxx gps er god den finder vej hver gang"

Lad os få gang i en seriøs diskussion om hvilke systemer der kan hvad og især hvilke der ikke kan
Hej Med risiko for at starte en åben krig... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo jo, H. C. Andersens Boulevard er der.
Den er jo på kortet, og så går man ind og prikker på kortet. Det kan man gøre, når man ved, hvor det er, men er man i ukendt område, er det jo lidt sværere.
Nogle gange kunne man godt ønske sig at den selv kunne komme med alternativer til stavemåden, som f.eks. Goggle gør, men det kommer nok en skjønne dag.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er der brug for de "kloge"
Jeg har en Blaupunkt dx navigation. Den er gammel og bøvlet at bruge, men fungerer egentlig fint bortset fra at den er holdt op med at vise hvor langt jeg er kommet på skærmen. Den viser istedet målet hele tiden. Den navigerer godt nok, men det er jo rart at se hvor man befinder sig. Er der nogen der ved lidt om hvad der kan være galtconfused
mvh.
Erik
Kender ikke lige den der.. Men på min gamle Garmin skal jeg bare trykke en gang på en knap der hedder quit.
Men det må være noget i opsætning du her pillet ved..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har en mio gps, som er et år gammel.
I går kørte jeg på en strækning, hvor der var kommer flere nye rundkørsler, der ikke fremgik af GPS'en
Er der nogen der ved om jeg kan opdatere via nettet (og hvor) eller har jeg bare købt den forkerte GPS
Køb hvad du vil bare ikke ACER: har en og den kan dårlig nok finde købmanden uden at prøve at slå en ihjel og ringer man til Acer, er de sku ligeglade.
For Garmin går man bare ind på deres side, hvor man kan downloade den ny version - mod betaling. Mon ikke det er det samme for Mio.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis