"opslagstavler" som Isolering med mere...

Hej

Vi er ved at købe et gasbetonshus, hvor vi mere eller mindre skal lave alt..

På alle ydrevæggene sidder en slags "opslagstavler" som isolering. Kan man lade dem sidde og blot sætte glasvæv op igen eller skal de pilles ned og feks. gipsplader opsættes??

Er der nogen muligheder for at pudse det op, så det ligner pudsede vægge??

Hvis man beholder de "opslagstavler" på væggene, hvad så med de vægge hvor vi skal have en brændeovn op??

Kan man ligge et laminatgulv ovenpå det nuværende trægulv??

Der er de gammeldags plade gipslofter i hele huset. Vi ville gerne have hvide glatte gipslofter, men har på forhånd opgivet al spartle arbejdet, så det blir nok trælofter. Nogen der har nogle gode ider ellers??


Mvh Laila
Hej Vi er ved at købe et gasbetonshus, hvor vi... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ErikP

Jeg tror nu også at en 30 cm gasbetonmur er bedre isoleret end en murstensmur uden hulmursisolering. Med hulmursisolering, så er den meget bedre isoleret. Er det 25cm isolering der er de nye krav til hulmursisolering i nybyggeri?


Nu gik jeg jo ud fra at vi snakkede mursten med isolering i hulrummet, en 30 cm gasbeton ydermur er kold, og det vil helt klart kunne betale sig at isolere med 100 mm rockwool enten indvendigt, eller udvendigt.

Mvh

Klaus

Da vi gerne vil have pudset huset , kan vi ikke isolere udvendigt.

Tak for hjælpen..

Laila


Du kan sagtens opsætte udvendig isolering, men skal selvfølgelig vælge en type, der er beregnet til at pudse op.
Ved udvendig isolering skal du være opmærksom på, at tagudhænget "bliver mindre" og at dine døre+vinduer kommer til at "sidde dybere" i facaden.

Go' lyst

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
de plader vi snakker om her er hårde plader og jeg tilslutter mig alle der har sagt at det er både brænd og sundhedsfarligt at have de plader.

en række forskalingsbræder 25x100 og gips på så er væggene klaret.
med hensyn til lofter har jeg selv haft sådan et.
jeg fjernede alle pladerne ,nedenunder disse plader var der stråpuds jeg satte forskalingsbræder og gips på.

under disse plader kan der være lægter , i begge tilfælde kan man sagtens sætte gipsplader på.

en lille fif: Man kan leje sådan en lift hvor man sætter gipspladen på, hejser den og skruer det på , dette vil gøre arbejdsgangen meget nemere og sjovere.
Go fornøjelse.

p /p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også