indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
Hej alle, jeg håber at I brugere herinde kan... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra brwnx

jeg formoder at du får en rabat på præmien...


Jeg har faktisk ikke undersøgt om vi får rabat, eller har krav på det, men jeg tror faktisk du har ret.

Mvh

Klaus
Lyd og lys er vigtigt.. Lys allerede inden de når ind til huset.. Høje hække og andet de kan gemme sig ved, er godt for en tyv. Men en klokke eller sirene der ikke lige kan findes og som larmer uden for huset skræmmer også tyve væk.
En bevægelsesensor der aktiverer en cd med hundegøen er også godt.. lidt storm p men godt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for svarene indtil videre:

Behøves ikke en CD med hundeglam. Har en stor levende hund som nu (desværre) skal til at bo indenfor. Tror han har det skønnest i hundegården

Er interesseret i det system som jablatron tilbyder, men det er også en anelse dyrere.

Hvis I havde en villa på landet og skulle indbrudssikre den, ville I så vælge:
1) en løsning med gsm opkald/sirene til naboer el. bekendte
2) en form for digital foto/video overvågning med nogle bevægelsessensorer.
3) en løsning med en røgkanon i huset der udløses ved alarm.
4) en helt anden løsning...

Jeg ved godt at alle 3 ting ville være bedst, men nok også meget dyrt.

Lad mig høre hvad I hælder til.

Takker

Thomas
NB! jeg taler ikke af erfaring, blot af hvad man hører og læser!

Hvis tyve vil ind så kommer de det og man hører tit at de ingen hæmninger har (de er imune over for alarmer, videoovervågning -->elefanthuer, om folk er hjemme eller ej generer dem heller ikke). Det er også smart ikke at opgive eget navn/bopæl (garanti?) når man køber dyrt udstyr (it, B&O o.lign.) - der er brodne kar i detailhandlen, som "sælger" oplysninger om hvad og hvem der har købt dyrt udstyr! Indbrudstyve skal vel blot bruge 5 minutter inden de er ude igen.

Så det går ud på at "eksportere" problemet, så det går ud over naboens hus i stedet.
Man skal heller ikke "prale" med alt for prangende forhaver, dyre udelamper osv -->det indikerer at husets beboere har mange penge = attraktive ting at stjæle. Den store Audi skal gemmes i en lukket garage. Proftyve sonderer et område - det er med garanti sjældent spontane indbrud de laver (det er kun stakkels narkomaner der gør noget sådant).

Hvis jeg boede på landet, så ville jeg nok anskaffe et brand/pengeskab og lave et skjult rum til det.

Måske er jeg paranoia, men jeg tror ikke man kan gardere sig 100%.
Tænk lidt som en tyv.. Hvordan ville du have det hvis lys tændes udenfor overalt???

Istedet for en alarm, ville jeg startede med at sætte sensorer samt lys op overalt, og nogle alarm skilte i dørene/vinduerne.. Evt. sæt nogle store projektører op og en timer på, så de kun kan tænde når i ikk er hjemme..

men før du går ud og smider 10.000,- tænk lidt som en tyv først.. alarm er altså ikke alfa-omega, det er ikke det der skræmmer dem væk..
Annonce
jeg tror ikke at det er narkomaner ude på landet.. Så lys og lyd... evt med en sms - men man kan jo ikke gøre meget hvis man er over 10 minutter væk. Men man kan også lave det svært at komme ind.. der har været nogle udemærket programmer på tv, hvor en eks-tyv var med...
Så søg på nettet efter hvordan man sikre sit hus...
Hvis en tyv står i lys, mens en klokke larmer og han skal bruge 5 minutter på at få en dør eller et vindue op, så opgiver han i 99% af tilfældene.
Hvis du bor på landet og vælger røg.. så er det jo bare at åbne nogle vinduer og vente til røgen er væk..
Overvågningskamera er også godt.. det behøver ikke at filme.. bare en kasse med linse, rød diode og så en lampe.. diode og lampe skal så tændes af en sensor.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tja, nu har jeg ikke haft indbrud i meget lang tid.. men skal ligeledes til at indbrudssikre mit nye hus.

Jeg syntes selv at røgkanonen er GOD.. men den er også ENORMT dyr, fordi du SKAL altså kunne udvikle meget røg, MEGET hurtigt hvis du har et stort hus. Og du må ikke "nøjes" med at lave røg i nogle rum, fordi, så kan man altså "bare" åbne døre og vinduer og så bliver det hurtigt "normalt".

Når det så er sagt, så gælder det jo om at sørge for at tyven SLET IKKE KOMMER IND, og at du derfor slet ikek har behov for røgen. Jeg har valgt at montere sikkerhedsdøre i alle udvendige døre (og, dem skal man så købe.. de koster fra ca. kr. 7000,- pr dør + montering men det kan du jo selv gøre). Brudsikkert/splintfrit glas i alle vinduer (kan eftermonteres med plastik, du behøver ikke at købe nye vinduer), og et overvågningssystem hvor der bliver taget billeder af alle der kommer ind på grunden, og hvis det er mørkt så tændes der lys.

Om det så hjælper ved jeg ikke endnu... Men prisen er ikke afskærkkende: kr. 25.000,- for sikringsdøre, ca. kr. 4000,- for plastik til vinduer, ca. kr. 1600,- for to overvågningskameraer, et skumringsrelæ (havde et liggende, men de er vist ikke så dyre), kr. 900,- for en lille linux box og så nogle kabler så den kan sende billeder til nettet og evt. en SMS hvis man ikke er hjemme.
Ok.. markant mere end kr. 10.000,- for en alarm.. men hvis tyven ikke kommer ind så er problemet "eksporteret".

CD'en med hunde gøen behøver jeg ikke, for naboens hunde larmer RIGELIGT når der kommer nogen i MIN indkørsel.
Hej.
Den nye powermax er godkendt i klasse 2 dvs. man må bruge den i mindre erhverv. Jeg har sat en del op af dem og synes de virker perfekt. Der kan tilkobles Webcam
Da der er fjernbetjening til kan man sætte den i et skab og så kan tyven ikke finde den.
Hvis det skal laves efter bogen skal alarmen overvåges af en sensor, så kan man ikke komme til den uden alarmen går.

HUSK Hvis i får rabat på jeres indboforsikring og i har indbrud og forsikringsselskabet finder ud af at I har glemt at koble alarmen til, trækker de typisk de procenter, man får i rabat, fra erstatningen
Mvh.
Kris

Venlig hilsen
Kris
det jeg syntes er det godt ved cubrix (gsm) er de ud/ind gange du får med.. fx ved en bevægelse kan du tænde lys, lave lyd, sætte en videokamara til at optage, du bestemmer selv hvilke telefon# der skal have alarm, du kan en masse med den, kun fantasien sætter grænser.
Kan kun sige jeg har stor glæde af den.. og bedst af alt, der har kun været en fejlalarm i de 3 år den har kørt. Det var en dag i tordenvejr hvor strømmen gik og kom igen..
Når Jeg lejer sommerhuset ud kan jeg se hvornår lejer kommer, og rejser igen, så jeg ikke unødigt kommer farende for at slå græs :-) Den er ski smart.

Mvh Jan J
vi har god erfaring med flg anlæg på 8 år :

http://general-security.ge/products/Visonic/Control_Panels/DATA/MAESTRO/MAESTRO-1600.html

vi har kun haft 3 falske alarmer men der var pga mus havde gnavet et kabel over ,anlæget kører med kabel overvågning der registrer kortslutninger og strømfald i kablet .

vi havde kontakt med forsikrings selvskabet og de sagde det intet har og sige med at man har problemer med og få dækket sine ting hvis man har haft indbrud selvom anlægget ikke er godkendt .
Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis