Hvorfor købe de dyre mærkevare

Hej til alle...
ved hurtig gennemgang af den ugentlige tilbudsavis fra Aldi så jeg at de havde et sæt med 18 volt 2 amp akku skrue maskine og akku rundsav med 2 batterier til den nette sum af 699 kr.
hmm... tænker man så gu ve om man ikke lige skulle kigge lidt nærmere på det og som sagt så gjort og det endte med at jeg gik hjem med et sæt.
her kommer lige en lille for historie...
min kære fader er en ihærdig gør det selv mand og lidt af en snob så hans hobby værktøj skal jo være det bedste det vil sige Dewalt og Festo og alt ære og respekt for ham så er det noget lækkert værktøj at arbejde med men det er bare så forbandet pisse dyrt og hvis man ikke er prof så er det meget svært at forsvare over for hustruen hvorfor man er nødt til at have en akku skrue maskine til 3500kr. for at hænge en krog op til viskestykkerne
nå men for at vende tilbage til historien så kom jeg hjem med mit nye indkøbte sæt som ved nærmere gennemsyn mindede det ufattelig meget om et ligende sæt fra Dewalt og efter at jeg havde ladet batterierne op og skrumaskinen skulle stå sin test tabte jeg både næse og mund for den kørte lige så godt som min faders til 3500kr.
helt chokeret over min ny indkøbte maskine ringede jeg til impotøren som er H.P værktøj i Børkop for at høre om man evt kunne købe en lyn oplader for den lader der kom med sættet tager 1½ time om at oplade og det er jo lidt langt tid hvis man ikke lige har husket at oplade batteriet inden man skal bruge maskinen.
men hos H.P værktøj kunne man desvære ikke hjælpe med en hurtigere oplader men så var det jeg tænkte at når jeg nu havde dem i røret så ville jeg høre om de ikke havde en kap/gering sav med teleskop idet at jeg skal sætte høje fodpaneler op i min lejlighed og dem man kan købe i silvan ikke har en bred nok sav dybde 20 cm og hvis man skal ud og købe en med teleskop så er det de dyre mærker som koster mellem 3500-5000kr
og gu hjælpene om de ikke havde sådan en og han fortalte mig hvor jeg kunne købe den i mit lokal område samt et tlf. nr til bygge centret og et navn på hvem jeg skulle snakke med og en pris som var mellem 1500-1600 kr.
men jeg var så heldig at de havde tilbud på den til 1198kr.
så jeg er nu den lykkelig ejer af sådan en sav til en 6 del af prisen som min fader har givet for sin hvor der står Dewalt på siden.
så hvis i mangler el værktøj så prøv at ringe til H.P værktøj i Børkop og hør om de impotere det for det er sgu gode sager de har til billig priser
VH

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Hej til alle... ved hurtig gennemgang af den... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil sige Pris og hvad du få passer ret godt sammen.
Jeg bruger tit mit el værktøj da jeg sådan lidt ved siden af mit arbejdet som brolægger også er deltids visevært.
jeg starte også med at købe alt det billig( undskyld men lort ), det er jeg stoppe med, det kunne bare ikke holde til det slid og det var sku ikke det vær og stå og skulle bruge det og så gik det kold.
Jeg bruger nu kun Makita og Dewalt elværktøj men jeg skal jo heller ikke betale det selv rolleyes .


Mennnnnn, der er jo nok en grund til vvs folk og tømmer ikke har en skruemaskine til 199 kr bag i biler
så enig men skal man lægge et gulv og kun har brug for en accu maskine den ene gang så er den billige det bedste køb end og købe en dyr maskine som man kun bruger 1 gang .

batterierne i de billige accu maskiner dør hurtig ud ifh til fx bosch/dewalt mfl dyre mærker

jeg har en batteri guide der fortæller alt om accuer til skrue/bore maskiner i må få hvis i mailer på [email protected]
Min holdning er kort og godt...bedste resultat=bedste proff værktøj...selfølgelig afhænger det af meget andet men 50% af arbejdet er værktøjet og så ska det bare være i orden...
Jeg synes nogen af Jer er for unuancerede mht Jeres holdninger til dyrt ctr. billigt elværktøj.

Jeg vil gerne høre argumentet for at købe en maskine til 3500 kr. ctr. 500 kr, hvis den hun skal bruges 1 time om året, hvis den billige kan klare det.

Mht. vinkelslibere, som jeg bruger ret meget, har jeg vel omkring 10 stk, alle monteret med forskellige skiver og børster. Det sparer mig for utallige skift og skulle en af dem så dø, ja så skidt da.

Ligeså har jeg en stribe halvbillige akkubore/skruemaskiner, men alle med 2 gear, hvilket igen sparer mig for mange værktøjsskift, og igen, hvis en af dem dør, så skidt da.

Når det derimod drejer sig om topnøglesæt og ringgaffelnøgler, og man arbejder på snæver plads på biler o.lgn., undgår jeg det allerbilligste, klodsede og upræcise værktøj, også fordi erfaringen siger at det kan springe/knække/kamme over i hænderne på en. Det kan gøre av.

Hvis man skulle bruge værktøjet i 50 timer om ugen år ud og år ind, er det selvklart en helt anden sag, og jeg synes ikke det er rimeligt at sammenligne behovet for LDS og proff.

Ligeledes kan jeg da oplyse, at en Rolls Royce er meget langt mere delikat at arbejde på og køre i end en Lada, men det er vel ikke ensbetydende med at man så ikke kan køre i andet end Rolls Royce?? :-) Selv synes jeg godt, jeg kan overleve at køre i en simpel Mondeo, uden at komme i krise, men det er da sjovt at have prøvet det ultimative, ligesom med værktøj.

Det er ligeledes også langt mere delikat at få en Mouton Rothschild 1970 til sine frikadeller end Brugsens den billigste rødvin, men jeg f.eks. har en kedelig grænse mht. penge! :-(, så jeg må overleve på noget imellem disse punkter.

Når jeg langer ud, er det fordi der med garanti er folk her på forummet, der står over for en kommende karriere som LDS. Får vedkommende så det indtryk at det er nødvendigt at købe værktøj for måske 100.000 for at sætte et hus lidt i stand, er jeg bange for at det kan være årsagen til at vedkommende opgiver. Handler det derimod om kr. 10.000 for at komme godt igang, er muligheden større for at turde gå i gang.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm Det ér klart hvis prisforskellen er 3 kilo at så bør man nok overveje sit køb.

Tag bygma her i kolding hvis jeg bor de har pt.
18 volts sæt Makita bestående af rundsav, boremaskine, lygte, stiksav i samlet pakke til 4000 + moms.
Det er faktisk sygeligt billigt når man tænker på den komfort man får med værktøjet.

jeg havde det faktisk som da jeg var lille og stod overfor en slikkepind da jeg så sættet :lol: men... men... Jeg er alligevel lidt nærig :lol:

Det billige værktøj klare som regel opgaverne, mén det er ikke noget man bruger igen og igen og igen til større opgaver, det er det ikke beregnet til.

Jeg køber selv altid de billige excenterslibere til slibning af glasfiber "jeg laver både i fritiden" her kan det være bedøvende om det er det ene eller det andet man køber, der er ikke noget af det der holder til det, fordi det køre længe og i meget fint støv.
Annonce
JHH, så er vi nok ikke så uenige, og skal vi så ikke bare enige om at det er sjovere at have det lækreste, men det er ikke et must, når vi snakker LDS?

Igen, lad mig føre det over på andre forbrugsgoder. Har man råd og penge spiller en mindre rolle, er det da lækkert med en Rolls Royce og Mouton Rothchild, men mindre kan vel gøre det? også med el-værktøj som du jo så fint selv giver et eksempel på med din glasfiber! :-)
God arbejdslyst
mvh
ktm, der nu vil gå igang med de billige vinkelslibere og de halvdyre ringgaffelnøgler på en gammel bil!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har med stor interesse læst de tildligere tråde vedrørende akku boremaksiner.

Jeg står og skal købe en akku boremaskine og mærker som DeWalt, Makita, Metabo, Bosch bliver nævnt - men hvad med Hilti?

Jeg er ikke prof håndværker men skal bruge den løbende samt ca. 2 gange om ugen og ønsker en god maskine.

Hvad skal jeg vælge?
Bruger skruemaskiner hver dag i mit erhverv.
Har makita og dewalt.
Makitaen fungerer fint til skrue opgaver og mindre bore arbejde.
Ved for stor modstand i borer opgaver, kan det nogle gange være svært at spænde patronen ordentligt. Den løsner sig simpelt hen !

Dewalten er den store model med slag funktion. Dens patron er af stål, hvor makitaens er af pvc.
Det er den maskine jeg bruger flittigst. Har tabt den fra stige højde flere gange uden brud eller destruktion.

Den bedste og fedeste maskine jeg har arbejdet med må helt klart være milwaukees skrue maskiner, de ligger godt og er ekstremt stærke... og dyre !

Så er der selvfølglig også festools nye modeller der kan skifte borepatron med et nemt drej. Dvs hvis man står med en opgave hvor der skal bores for ell lign, så kan man lyn hurtigt skifte fra bits til bor. De koster fra 2500 ex moms.

Hvis jeg skulle vælge en god allround maskine til en rimelig penge er det absolut dewalten. Stark eller carl ras har tit tilbud på disse maskiner.
Citat fra prana

Bruger skruemaskiner hver dag i mit erhverv.
Har makita og dewalt.
Makitaen fungerer fint til skrue opgaver og mindre bore arbejde.
Ved for stor modstand i borer opgaver, kan det nogle gange være svært at spænde patronen ordentligt. Den løsner sig simpelt hen !





Det er vel et spørgsmål om kræftersmile ...og at jeg næsten altid bruger stark`s sommergummi hansker, det gir et bedre grib....

Har selv Makitas 18v med slag og i forhold til dewalten (18v) så vejer den ca 1,5kg mindre og har 3amp hvor dewalten har 2.6....

Behøves jeg at sige min farvorit allround akku boremaskine er Makitasmile
Billigt kan sagtens være "okay" til hobby brug, men som der også er blevet skrevet i denne tråd, er bare så super ærveligt at stå lørdag eftermiddag med et stykke værktøj der ikke kunne klare mosten.

Men hvis man ert typen der glædeligt tager i BAUHAUS og bytter den om, da man har hele 5års garanti, og det ikke gør en noget at man skal der ud et par gange, man kan vel kalde det for en "evigheds boremaskine" og så er det jo pludselig en god pris.

Nu har jeg selv været med og se hvordan dette billige el-værktøj bliver lavet og hvordan prisen bliver forhandlet ned til den helt rigtige.

Man tager simpelthen bare en dewalt eller lign. under armen og tager flyet til østen og så begynder de ellers at skralde den for ting, og så begynder man ellers at forhandle en pris.

Byggemarkederne, aldi og netto osv tjener absolut intet på dette el-værktøj, og går det i stykker bliver det blot kastet i en container og kunden får en ny og en ny garanti, og sådan kører det ellers bare derudaf.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Der er yderligere 68 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også