Container dykning / dumpster diving

Hmm, ville bare høre om der er andre der dyrker denne "sport"
Jeg lever på et meget stramt budget, og for at få råd til at bygge/opfinde, skal det praktisk talt være gratis. Nå men for det meste er det bare elektronik skrot bure jeg gennemroder, og jeg finder tit rigtig gode ting.
Nå men er der så nogen der dyrker den her "sport" ??
Til folk der ikke gør, hvorfor ikke? Synes du det er spild af tid? Er det for klamt? Er det ikke umagen vær? Er personer der gør det klamme? Bare et par spørgsmål...

BTW. Vil gerne udveksle erfaringer med andre dykkere... Fund, tips/tricks, gode steder, etc.
Hmm, ville bare høre om der er andre der dyrker... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der vil altid være idioter og andre irriterende mennekser som altid skal overdrive eller simpelthen bare ikke tænker på andre.
Om det så er dem på genbrugspladsen eller om det er fartbøller, nogle gør det bare værre for alle andre også.

RhyMe

ps. den med fartbøller var ment i forbindelse med forssikring smile i ved, ungen under 25 osv...
Du har evig ret, RhyMe, det er ofte de meget få idioter, der ødelægger en hel masse for andre, ved idiotisk opførsel,
Det mest grelle i disse år i den sammenhæng er vel de muslimske fundamentalister, der er lykkedes med at få lagt alle muslimer for had, pga deres særprægede handlinger med bomber, våben og alskens utøj.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Øhm, hvorfor drejer debatten sig nu derhen? Vi har flere etniske venner, og de færreste er fundet sammen med bomber og våben i containeren...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja nu er der vist ved at gå politik i sagen, og denne webside skal holdes fri for politiske meninger ! !
hehe, jeg ved ikke om jeg er helt med, men forstod det som ktm skrev, som en sammenligning af en slags smile

Men tilbage til det egentlige emne... Er der ikke en mulighed for at gøre det legalt at dykke i containere?
F.eks. at man kun lader en begrænset mængde mennesker fiske ting op, som har et slags kørekort til det? De kan så komme ind og kigge i en 15-30min efter officiel lukketid Ved godt det så ville koste penge at lave den slags "kort" / kurser, men var bare for at kaste noget ud i rummet at arbejde med biggrin

RhyMe
Ktm: Både læste og forstod dit budskab, men nogle gange kører debatterne af sporet herinde, og især vores nydanskere er jo noget, der ofte kan bringe folks følelser i kog, så det var udelukkende for at holde tråden i sejlrenden.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg kaldermig ikke dykker men rotte.
Jeg kan overhovedet ikke se nogen fornuftig mening i at et ældre ægtepar heller vil se deres møbler blive mast til pindebrænde, end at andre skal have lov at få glæde af dem. Det er da en mærkelig holdning. Man skal ikke være så bange for at give, det kommer såmeænd nok én til gode igen, når man en gang har brug for det.
Jeg synes det er skønt at vi genbrugs-og containerrotter kan nyde godt af smuler fra overflodens og overforbrugets bord.
Hvor jeg bor, har vi på genbrugspladsen heldigvis en væsgo' og ta'-container.
Du syntes altså det er iorden at stjæle fra børn kan jeg forstå.
For det kommer da til at se sådan ud, når det ældre ægtepar først forsøger at sælger dem til spot pris, når de så vil smide dem ud kan de pludselig bruges.
Føj for en tankegang.
stjæle fra børn? hvor kommer de børn nu fra?
nu kan man jo heller ikke tage det ældre ægtepar som overordnet emne... hvor tit finder man fine rokoko møbler i en skralder?
Enten kan man sælge det og hvis ingen gider betale for det så er der jo ikke så meget andet end at smide det ud. men straks at sige "hvis jeg ikke ser nogen værdi i ting, så skal andre fandme heller ikke" er jo også overdrevet.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis