fugt i kælder?

Hej

Jeg er lige gået igang med at lave min kælder, der har siddet fugtplader på før, så nu er de blevet revet ned.
Jeg opdager så at pudset er meget skrøbeligt og der er nogle sorte "Skjolder" rundt omkring, skal alt pudset ned eller skal jeg bare lade det være og få isoleret det?
Jeg regner med at indsætte 100 mm isolering, og dampspær udover og endelig gips.
Jeg skal ha lavet dræn når "tid" er til det! Skal jeg lave det dræn inden jeg går videre?
Men hva skal jeg lige gøre med de skjolder??

Mvh Thomas
Hej Jeg er lige gået igang med at lave min... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så du har banket pudset ned...pudset ien og malet med cempexo?? eller har du brugt cemepxo betonpuds??

vi har også isolering på ydersiden af ydervæggene (styrolit), men er det ikke inressant at lave indvendig efterisolering???
Ja, jeg har pudset det hele med en svag 9% strandmørtel (1/10), de rå vægge er malet over med fliseklæber iblandet ellekildegrus, dette iden jeg pudsede da mine vægge er meget porøse, jeg har så fået nærmest et korn 16 sandpapir at pudse på, det nye puds hæfter rigtig godt på overfladen.

Det hele er afsluttet med hvid cempexo murmaling.

Efter operationen faldt mit fugtniveau fra > 70% til ca. 45 %.

Den våde sommer har dog givet en del fugt, men det kommer ikke fra væggene men fra luften.

Det er de bedste penge jeg til dato har lagt i mit hus.

25 % af kælderen er overmalet med en glans 20 acryl maling. De er noget skidt, det bliver sort og skjoldet.
Det er den tidligere ejers værk, en dag jeg gider skal det også af.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Mine vægge var nogen steder ok, men andre steder var de porøse. Jeg bankede det mest løse ned, gik væggene over med en stålbørste. Gav dem forankringgrunder med en havesprøjte. Lavede udkast af en færdig pudsemørtel, med lidt cement i så vidt jeg husker. Pudsede så afterfølgende op. Jeg har så malet med hvid cempexo. Denne fremgangsmåde er også rimelig billig.
Jeg ved ikke hvad luftfugtigheden var før jeg gik i gang, men kan lugte at indeklimaet er blevet meget bedre. Jeg er ikke helt nede på 45% men svinger fra 50-60%
Selvfølgelig vil indvendig isolering sikkert give et varmere rum, men det er ikke det store problem hos mig synes jeg. Hellere lidt køligt end fugtigt! Desuden så passer de pudsede vægge godt til en kælder synes jeg.

mvh jan
PeterR: Sorry, ved godt at det er en gammel tråd, men efter at have læst utallige tråde om kældervægge er jeg med på din og Orla N's vogn med den diffusionsåbne væg. Mit spørgsmål går på hvor meget ellekildegrus du har smidt i fliseklæben?
Hej alle jer som skriver om fugtige kældre her.

Check vores hjemmeside, vi KAN gøre noget ved problemet hvis det er opstigende fugt. Og det er billigere end traditionel drænering, som beviseligt ikke ALTID hjælper (Har selv kørt som entreprenør førhen)

Mvh

Ole Thiemer
www.fugt1.dk

 Mvh

Ole Thiemer

Annonce
Prøv med en flyer omdeling i nordsjælland i dag. Der skulle være kunder.

Helt ærligt ole, 2 indlæg og så reklamerer du.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR

Selvfølgelig gør jeg det, og hvorfor gør jeg så det? Fordi dette produkt er nyt på markedet og jeg vil gerne gøre 2 ting, hjælpe mennesker der har et problem og ekspandere min virksomhed. Det er der vel sådannne set ikke noget forkert i? Det ville vel først være forkert hvis jeg kaldte mig Viggo og promoverede fugt1.dk under falske forudsætninger.

Og nej Nordsjælland er SLET ikke interessant, da vi håndterer opsugende fugt, i Nordsjælland er det vist mere indvæltende vand:=))


 Mvh

Ole Thiemer

Jo det er forkert at gøre det her når formålet er at ekspandere din virksomhed - så har du istedet mulighed for at købe et banner!

http://www.lav-det-selv.dk/Regler

Check venligst regel nummer 7!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja det har du ret i, sorry. Skal ikke ske igen:=)))

 Mvh

Ole Thiemer

Ole: Det ser jo interessant ud, men jeg har ikke kunnet finde priseksempler. Hvad ville det eksempelvis koste for et 9*9 fundament?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også