Metaldrejebænk - Hvilken?

Jeg drømmer om at skaffe mig en metaldrejebænk til bl.a. at lave småting til min mc.

Jeg har kigget på denne http://www.a1maskiner.dk/product_info.php?cPath=1&products_id=1

Spørgsmålet er om den hurtigt vil blive for svag/lille?

Er der nogen der kender mærket og firmaet A1 Maskiner?

På forhånd tak.

Dan
Jeg drømmer om at skaffe mig en metaldrejebænk til... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej F.
Den afbillede maskine er en "lupin", jeg har en nøjagtig magen til, det er alletiders maskine, selvom den er fra Kina. Jeg har drejet store emner på den uden problemer, nøjagtigheden er også iorden. Maskinen sælges også under navnet Quantum, så er prisen bare ca 10 - 15000 større.
Grunden til at den hedder lupin tror jeg er den at, det er firmaet Meca maskiner i Hobro, der importerer dem, og de ligger på Lupinvej i Hobro. Jeg gav for 2 år siden 30000 + moms for en fabriksny maskine, der er alt muligt udstyr til den, dog fortryder jeg at jeg ikke fik en 200 mm treklo med istedet for den der normalt sidder på dem, den er nemlig kun 160 mm. Jeg kan forøvrigt fortælle at vangebredden er 207 mm, stativet er støbegods. Jeg kan ihvertfald ikke genkende de negative kommentarer der er omkring kinesermaskiner. Men det kan jo være at det er de små billige, som f. eks. HN sælger.
MVH Finn Gevind
Hej igen,

Jeg har genovervejet mit behov for en drejebænk, og er kommet frem til at selv en kineserbænk til 30.000kr er for meget. Vi skal ned i ca. 10.000kr før jeg kan være med. Det er trods alt kun til hobbybrug og jeg har desværre ikke vundet i Lotto endnu ;-)

Desuden er det kun små emner jeg skal dreje. Jeg tør ikke engang linke til maskiner i 10.000kr's klassen og spørge til dem :-p

Mvh
Martin
Jeg fandt en brugt , som opfylder de flestes hobbybehov, den er fra Taiwan og meget udbredt i Australien bl.a., den er betydeligt stivere end en kineser jeg havde en gang, så kik på nettet, så dukker der nok noget op. Den kan ses på min side under maskineri.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis