Motorproblemmer Kohler

Hej

Jeg har en Jacobsen Cylinderklipper havetraktor som jeg har lidt udfordringer med.

Jeg kan sagtens få den startet og den går faktisk meget godt i tomgang, men når motoren så bliver "varm" altså driftstemperatur så begynder den at opfører sig underligt. Jeg har taget luftfilter af og kontrolleret tændrøret er musegråt.

Hvad er problemet ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra olsenclaus

Hej

Jeg har en Jacobsen Cylinderklipper havetraktor som jeg har lidt udfordringer med.

Jeg kan sagtens få den startet og den går faktisk meget godt i tomgang, men når motoren så bliver "varm" altså driftstemperatur så begynder den at opfører sig underligt. Jeg har taget luftfilter af og kontrolleret tændrøret er musegråt.

Hvad er problemet ?


ER DER VIRKELIG INGEN DER KAN HJÆLPE ?????????
men når motoren så bliver "varm" altså driftstemperatur så begynder den at opfører sig underligt.

Det er nok fordi ingen ved hvad du mener med det.. går underligt.. tager den omdrejninger.. synger den alpesange..??
Det er ikke let at skulle begynde hjælpen med at skulle spørge om hvad der er galt - altså hvad den gør??
Du skriver faktisk intet ud over den går underligt???
Hvis jeg skrev "jeg er syg - kan du hjælpe?" hvad kunne du så svare ud over "nej sikkert ikke"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

"underligt" motor banker og den mister trækkraft. Tændrør er brunt som det skal være. Der kommer også benzin ud af luftfilterkanalen.
Hej
Jeg har en mistanke til at nålen i kaburatoren er slidt. Det lyder til at der løber benzin ned i din motor mens traktoren holder stille. Prøv at tjekke din motor olie, jeg tror der er blandet benzin i den. Så banker motoren nemlig kraftigt og ingen krafter. Hvis det er det der er fejlen, skal du montere en benzinhane og huske at lukke den når du ikke bruger traktoren.Det er en løsning til omkring 20-30 kr.
Mvh
Torben
Hvornår har du sidst renset eller skiftet dit luftfilter.... det kan jo være den bare ikke kan få luft..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Citat fra Toje

Hej
Jeg har en mistanke til at nålen i kaburatoren er slidt. Det lyder til at der løber benzin ned i din motor mens traktoren holder stille. Prøv at tjekke din motor olie, jeg tror der er blandet benzin i den. Så banker motoren nemlig kraftigt og ingen krafter. Hvis det er det der er fejlen, skal du montere en benzinhane og huske at lukke den når du ikke bruger traktoren.Det er en løsning til omkring 20-30 kr.
Mvh
Torben


Kan det ikke svarer sig at få en ny nål ?
Det er længe siden, men motor banker jo selvom det ikke er på.
Citat fra grandoldman

Hvornår har du sidst renset eller skiftet dit luftfilter.... det kan jo være den bare ikke kan få luft..


Det kører jeg ikke med og motor banker stadigvæk
hvis du ikke kører med luftfilter så må karburator være snavet og du får da for meget slid på motoren... er det en metallisk banken og er det en to-totakt kan du have slidt krumtaplejer, pejlstangslejer og pind.
4-takt kan du have slidt så meget at den "vælter" stemplet så det banker mod siden..

Endelig kan det være at den for-stiller tænding når den er kold, men ikke regulerer det ordenligt når den er varm og du derfor har tændingsbanken..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej igen
jeg fik af vide af mekanikeren at man godt kunne nøjes med at skifte nålen men han anbefalede mig at få en benzinhane monteret da det ikke var et sjældent problem.Han sagde at der bare skulle et meget lille sandkorn ned til nålen og man havde problemet igen.Det kunne jo være årsagen, da du ikke køre med luftfilter.
Mvh
Torben
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis