Motorproblemmer Kohler

Hej

Jeg har en Jacobsen Cylinderklipper havetraktor som jeg har lidt udfordringer med.

Jeg kan sagtens få den startet og den går faktisk meget godt i tomgang, men når motoren så bliver "varm" altså driftstemperatur så begynder den at opfører sig underligt. Jeg har taget luftfilter af og kontrolleret tændrøret er musegråt.

Hvad er problemet ?
Hej Jeg har en Jacobsen Cylinderklipper... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Toje

Hej igen
jeg fik af vide af mekanikeren at man godt kunne nøjes med at skifte nålen men han anbefalede mig at få en benzinhane monteret da det ikke var et sjældent problem.Han sagde at der bare skulle et meget lille sandkorn ned til nålen og man havde problemet igen.Det kunne jo være årsagen, da du ikke køre med luftfilter.
Mvh
Torben


Hej Torben.

Hvilken kohler motor har du ? og hvor skal benzin hane side ?
Citat fra grandoldman

hvis du ikke kører med luftfilter så må karburator være snavet og du får da for meget slid på motoren... er det en metallisk banken og er det en to-totakt kan du have slidt krumtaplejer, pejlstangslejer og pind.
4-takt kan du have slidt så meget at den "vælter" stemplet så det banker mod siden..

Endelig kan det være at den for-stiller tænding når den er kold, men ikke regulerer det ordenligt når den er varm og du derfor har tændingsbanken..


Hej grand old man

Jeg har prøvet at tage gassen af og så give hurtig gas og så banker motoren, jeg tror at problemmet har afgrænset sig til karburator. Jeg har dog også observeret at når motor er varm og tager oliepinden op så kommer der lidt "røg" op af.
hmm lidt dampe vil man næsten altid kunne se.. men skyder den luft ud gennem hullet. altså laver den overtryk... så skyder den forbi stemplet pga slid eller en stempelring der har sat sig.. kan ske hvis tænding står forkert og stemplet bliver for varmt... så "niver" det fast på ringen så den ikke kan slutte tæt..
den banken kan altså lyde som tændingsbanken..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

hmm lidt dampe vil man næsten altid kunne se.. men skyder den luft ud gennem hullet. altså laver den overtryk... så skyder den forbi stemplet pga slid eller en stempelring der har sat sig.. kan ske hvis tænding står forkert og stemplet bliver for varmt... så "niver" det fast på ringen så den ikke kan slutte tæt..
den banken kan altså lyde som tændingsbanken..


Nej, den skyder ikke luft op gennem hullet.
hvis motoren banker er det fordi den er slidt som ind i helve.....(ups, ikke bande), min kohler k 301 kører ca. 40 km. om dagen (ikke m. men km.) så den var jo ved at være lidt slidt. jeg hovedrenoverede den med nye krumtaplejer, stempel og ringe og hvad der nu ellers hører sig til en motorrenovering, så bankede den ikke mere og går nu som en drøm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis