FZ50 Motor til gokart

Er en motor fra en FZ50 nok til at trække en gokart eller kan I anbefale en anden knallert-motor til et gokart-projekt. (den må da gerne kunne trække 2 personer i 70 kg klassen smile )

Kan en Pocket-bike motor evt. bruges? De har vist nok typisk følgende:
• 49cc
• 2 takt motor
• 1 Cylinder
• Luftkølet
• Tophastighed: 60-65 km/t


Gokarten behøver ikke køre stærkt - tænker på en 40 km/t
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, jeg ville nok nærmere gå efter at finde en 4-takter, og som minimum 5 HK, ellers tror jeg desværre ikke rigitgt der er nok spark i det..
OK. Hvad vil så være det bedste:

1. Plæneklippemotor med vandret trækaksel.
2. Fræsemotor (den kan jo gå i tomgang, tror ikke plæneklipperen kan det)
3. Hvad med en 4 taktsmotor fra en "knallert/scooter"

og hvad koster sådan en motor ca.?
den første 5.5 HK motor kunne godt være interessant.

Tak for tilbagemeldingen
Lagde lige mærke til, at link 2 havde en motor med slyngkobling - det ville nok være mit valg.

Undrede mig lidt over din tvivl om, at en plæneklippermotor ikke kunne gå i tomgang? Jeg kan da mindes, at jeg "for længe siden" kørte med en Gudenå cylinderklipper, som også havde slyngkobling.

Klipper lige en ind fra DBA, som jeg selv måske ville høre nærmere på:"Briggs& stratton 2hk
Cylinderklipper, Briggs& stratton 2hk, plæneklipper
mindre defekt
selvkørende cylinder klipper sælges.
ring og hør nærmere
Pris kr. 400" for at se om motoren kunne anvendes til formålet

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
Så fik jeg fat i en 5 HK motor fra en fræser. Den ældre herre var sgu så flink, at han gav mig en 3 HK B&S motor og et par hjul fra en gammel havetraktor med.

Der findes altså stadig venlig mennesker. Er det ikke bare fantastisk.

Har nu finpudset motoren og skal igang med stellet.
hej.

Det går stille og roligt fremad. Jeg er i første omgang ved at skaffe alle de små stumper sammen (lave tegninger, jern, rense motor og alt hvad der nu skal til). I næste weekend skal vi igang med at svejse stellet sammen.

Jeg er i øjeblikket ved at tænke tanker om hvordan jeg skal lave karossen (se andet indlæg).

Når jeg for alvor kommer igang, skal jeg nok lægge nogle billeder på bordet :-)
hej... puch-maxi10 hvor kan jeg købe den der motor... sådan en vil jeg gerne købe....:D

 hejsa... jeg søger en motor til at lave en hjemmelavet bo-kart.... den skal mindst have 5 hk det skal nok helst være en havefræsser eller gokart motor...... :D

 

http://www.primusdanmark.dk/ de har noget.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis