Gennemsejling af bundgarn

På vores tur fra Køge bugt til Vindeby passerede vi jo flere bundgarn.. heldigvis var mange makeret med flag i gennemsejlingen så vi ikke skulle hele vejen uden om..
Men der er også nogen hvor flagene var blæst væk... eller aldrig har været det.
Jeg ved at man sætter bundgarn på en bestemt måde men kan ikke finde en skitse så man kan se hvor gennemsejlingen er..
Nogen der har et link til noget let forståligt? Så vi sejler gennem det rigtige sted?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

På vores tur fra Køge bugt til Vindeby passerede... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ulovligt eller ej, det kan måske en dag være godt at vide...

Jeg ved jo også hvad Statsministerens frue arbejder med og det er da endnu mere ubrugelig viden, end en "Hajkrog"
Det bliver nød til at være en meget skarp anordning på forsiden af kølen, så man skærer sig gennem nettet... confused

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er en fremadrettet krog der når kutteren er på land ligger oppe i et "hus" i kølen, og ja den er rimeligt skarp, den snitter med lethed en 10 mm. stålvirer.
Jeg vil ikke anbefale gennemsejling af bundgarn. Udover de synlige pæle samt overliget af garnet, er der ofte rigeligt med tovværk at lege med, ligesom der kan være rester af gamle pæle under overfladen. Fiskeren der røgter garnet ved hvor der er risiko for problemer, men du kan ikke umiddelbart se det. Derfor: Er der ingen markering, så undgå gennemsejling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis