Interesse for LED istedet for alm. lyskilder til SPOT ?

Davs

Jeg er ved at lave en mindre markedsanalyse, omkring brug af LED istedet for alm. halogenspot til "halogenbelysning"

Grunden til dette er at jeg muligvis ønsker at lave en webbutik kun sælgende LED lyskilder. ?

Nogen der kunne være intereseret i at udskifte deres lyskilder (fx. 20w 12v) med 3w LED.

Naturligvis bliver lyset samt spredningen omtrendt den samme. Også farven vil være varm hvid.

En af de store forskelle er effekten (Meget billigere i brug) samt at de ikke udvikler varme (Ingen brandfare mere), desuden skal også nævnes at deres holdbarhed er ca. 10år ved KONSTANT brug.

Noget negativt er dog at de umiddelbart ikke kan dæmpes ligesom almindelig halogenbelysning kan.

Prisen for en 3w 120lm, varm hvid (spredning 20 grader) vil blive ca. 90,- ??
Til Gu5,3 og diverse andre fatninger (både 12v men også 230v)
Davs Jeg er ved at lave en mindre markedsanalyse... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra RØRsmed

Til spot vvs
de der piger hvor billige er de?


Tjaa jeg ved det ikke, jeg er bare ved at tjække markedet, men hvad vil du mene de skal koste? rolleyes

Men mit consept lyder: køb 1 og betal for 6

Mvh

Klaus
Det har du da helt ret i spotvvs, men han har endnu ikke lagt noget på forummet der fremhæver ham selv eller hans firma!! Jeg ville også lægge en kommentar til ham hvis han begyndte på det pjat. Desuden er der flere der har spurgt til råds om f.eks. opstart af hjemmesider og sagt hvad den skal hedde uden at reklamere....


Mvh. Næstformanden, der også har været inde for at se om du havde transportable piger på din side... altså nogle jeg kunne tage med på Nordsøen!! Der er nemli lidt tyndt med tøser... sad

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg kan ikke se at der skal meget markedsanalyse til; du postulerer at lamperne leverer samme mængde lys og i samme farve. Energiforbruget er reduceret gevaldigt. Levetiden er markant højere end de vanlige lyskilder, så hvem ville ikke skifte? Især ikke i disse dage med tv-reklamer fra el-spare rådet... Se at få stablet en butik på benene!

Jeg har en kollega der underviser i belysning; han starter gerne undervisningen med at tænde to skrivebordslamper for så derefter at spørge hvilken af lamperne der er sparepære i og hvilken er der en almindelig glødepære i. Der er endnu ikke (efter 5 år) nogen der har gættet rigtigt. Sparepærer / LED-lamper mv. kan fåes i forskellige farver og udformninger til forskellige formål. Så med den rigtige lyskilde til DIT formål er der formuer at hente.
Citat fra steinaa

Jeg kan ikke se at der skal meget markedsanalyse til; du postulerer at lamperne leverer samme mængde lys og i samme farve. Energiforbruget er reduceret gevaldigt. Levetiden er markant højere end de vanlige lyskilder, så hvem ville ikke skifte? Især ikke i disse dage med tv-reklamer fra el-spare rådet... Se at få stablet en butik på benene!

Jeg har en kollega der underviser i belysning; han starter gerne undervisningen med at tænde to skrivebordslamper for så derefter at spørge hvilken af lamperne der er sparepære i og hvilken er der en almindelig glødepære i. Der er endnu ikke (efter 5 år) nogen der har gættet rigtigt. Sparepærer / LED-lamper mv. kan fåes i forskellige farver og udformninger til forskellige formål. Så med den rigtige lyskilde til DIT formål er der formuer at hente.


Markedsanalyse eller ej, nu er der ingen grund til at give stenkrog forhåbninger om at han kan tjæne formuer på salg af LED-lamper, de postulater om at de lyser precis det samme, og samme farve kan ikke lade sig gøre på nuværende tidspunkt, og desuden er priserne præsset helt i bund.

Nu er prisen for en 3 watt spotpære på 90 ikke specielt god jeg vil da gerne tage kampen op og sælge dem billigere!!! Hurra for den frie konkurrence!!

Min markedsanalyse viser desuden at der kun er interesse for billige piger, så mon ikke det er det man skal satse på hvis man vil bygge en virksomhed op, mon alfons.com er optaget?

Mvh

Klaus
Jeg tror ikke at du fangede den røde tråd i min post... Hvis Stenkrog tror på det produkt han sælger, så kan jeg ikke se nødvendigheden for reklame. Skidtet burde jo sælge sig selv, så hvorfor lave analyser og reklamer?

PS. Alfons.com ER optaget...
Annonce
Nææ den fangede jeg ikke, jeg syntes ellers selv jeg er rimelig kvik

Men du har da ret, hvis det stenkrog skriver er rigtigt, så er der en stensikker succes hjemme, og alle burde flokkes om produkterne.

Øv med alfons.com, men køb-billige-piger.nu virker til at være ledig

Mvh

Klaus
Citat fra Handyman

Trods sparepærer/supersparepærer skal man slukke for dem, hvis alle DK'ere lod som Benny led-lyset brænde ville vores el-forbrug gå op.


Handyman, her vil jeg giver dig 100% ret. Der skal være en grund til at lyset er tændt.
Dude... Hvilken faglig uddannelse har du for salg af dine produkter??

Jeg er elektriker med udgang i lys/energi - og må på den baggrund erkende, at jeg med garanti har bedre forretningsforbindelser end dig, når vi snakker LED. Og trodsalt VED hvad jeg sælger..
Så kan seriøs ikke se hvorfor du skal ødelægge mit indlæg.! Hvad med og lav en særskilt tråd og beklage dig ??
Markedsanalyse vs. reklame, Der er sku stor forskel..!


Citat fra www.spotvvs.dk

Nææ den fangede jeg ikke, jeg syntes ellers selv jeg er rimelig kvik

Men du har da ret, hvis det stenkrog skriver er rigtigt, så er der en stensikker succes hjemme, og alle burde flokkes om produkterne.

Øv med alfons.com, men køb-billige-piger.nu virker til at være ledig

Mvh

Klaus
Citat fra StenKrog

Dude... Hvilken faglig uddannelse har du for salg af dine produkter??

Jeg er elektriker med udgang i lys/energi - og må på den baggrund erkende, at jeg med garanti har bedre forretningsforbindelser end dig, når vi snakker LED. Og trodsalt VED hvad jeg sælger..
Så kan seriøs ikke se hvorfor du skal ødelægge mit indlæg.! Hvad med og lav en særskilt tråd og beklage dig ??
Markedsanalyse vs. reklame, Der er sku stor forskel..!


Du har har i at der normalt er stor forskel på markedsanalyse vs reklame, bare ikke på den måde det blev sat op, om det var bevidst er jo nok en anden sag smile

Men ideen er da spændende, og hvis du kan overbevise mig med forsøgs kasserne, er det da værd at overveje at skifte spots ud med LED i huset smile

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra StenKrog

Dude... Hvilken faglig uddannelse har du for salg af dine produkter??

Jeg er elektriker med udgang i lys/energi - og må på den baggrund erkende, at jeg med garanti har bedre forretningsforbindelser end dig, når vi snakker LED. Og trodsalt VED hvad jeg sælger..
Så kan seriøs ikke se hvorfor du skal ødelægge mit indlæg.! Hvad med og lav en særskilt tråd og beklage dig ??
Markedsanalyse vs. reklame, Der er sku stor forskel..!


Hmm, tror du selv på at en uddannelse som elektrikker med udgang i lys og energi gør at du med garanti har bedre forretningsforbindelser end mig?? Kineserne sælger til alle, så en bums kan købe de samme led pærer som dig

For mig at se har du lagt en reklame ind for at sælge led-spots til 90 kr. og desuden findes der ikke på nuværende tidspunkt en LED spot der kan måle sig med lyset fra en halogen, som Zink_brian skriver så er lyset diffust, og der mangler farver, men dette ved du jo sikkert alt om med din fine uddannelse

Jeg har selv indkaseret nogle tæsk på dette forum fordi nogle af min indlæg lugtede langt væk af reklame, selvom de ikke var ment sådan og jeg kan da godt forstå når nogle brokker sig over det.

Jeg kan ikke se at jeg skal holde mig fra dit indlæg, det er et frit forum, og jeg har vel lov til at give min mening til kende

Mvh

Klaus
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis