Sted at handle/søge

Jeg overvejer at søge efter en ældre motorcykel..
En på 450 - 550 - måske 600.. Hvor kan jeg søge dem henne og hva priserne ca for dem?
Gør intet de gamle for så de billigere.. Har bil i forvejen så skal være ældre for jeg har råd til forsikringen
Jeg overvejer at søge efter en ældre motorcykel..... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal vi nu ikke lige få proportionerne på plads ?
manden spørger hvor han kan købe/kigge efter motorcykler på mellem 450 og 600 ccm det gør ham jo ikke til nogen fartdjævel jeg syntes faktisk det er en rigtig fornuftig str.
der er allerede tidligere skrevet hvor du kan lede, gå ind samme sted og find ud af hvad du kunne tænke dig og hvad du har råd til.
Men et godt råd fra mig til dig er jo nyere des bedre der er sket ufattelig meget de sidste 20 år hvad angår bremser ,retningsstabilitet. og affjedring.
og når du har fundet noget så spørg igen .
god jagt.
ps hvad tror i der er sket flest uheld på en Rd 125/350 eller en Fazer 600.
bare lige for at påpege at ccm ikke er alt.
Citat fra Håndværkeren

Jamen det ska SKU nok passe, du SKU nu prøve en tur på en nyere Honda 400 den vil SKU nok passe til dine behov. det er sådan en 4 cyl. sag der virkelig kan rykke. Jeg tog i sin tid kørekort på en sådan.
Jeg fik nu også mange hug af min kørelærer, jeg kørte for langsomt syntes hun, jeg syntes jeg kørte efter forholdene ( er det ikke det man skal ? ) Jeg blev så truet med at hvis jeg ikke satte farten op ville jeg ikke få lov til at komme på motorvej, dermed intet kørekort.
Jeg var ikke vild med tanken om at skulle køre 110 Kmt. jeg syntes at 80 Kmt. var rigeligt dengang, som nu !
Så jeg ladede psyhkisk op til den tur, og da vi kom ud på akselerations banen, tænkte jeg, nu ska jeg gi hende, så den fik bare fuld roulade eller næsten. Jeg høvlede der ud af med 160 Kmt. Der var noget skratten i min høresnegl men hvad det var hun sagde hørte jeg ikke, jeg havde alt for travlt med at koncetrere mig om dyret. Så efter en 5 min. tog jeg farten langsomt af, og så var der pludselig en MC betjent der røg uden om med stor fart, nu var jeg blevet lidt fart gal så jeg tænkte, hva faen bilder han sig ind og gav den noget roulade igen. SÅ kunne jeg pludselig høre hvad hun skreg ind i øret på mig !

V.h. Håndværkeren

Problemet er bare lidt jeg ikke har råd til en nyere sys jeg.. Jeg regner med at sku smide ca. 20 (måske 25 hvis den rigtige falder) efter den og sys sku ikke det nemt at finde nogen sad
Min kammerat købte hans for 13 og jeg vil hellere få en nyere med elektronisk starter :p For det m snøfter er sku noget bøvlet og du ser sku pludselig ikk så sej ud foran tøzerne når du står der og den ska sige klik og du så ikke kan få den til a starte wink
Men hvis de nyere trækker godt selvom den "kun" er 400 så det os fint.. Jeg vil bare have en middel-klasse så og sige så der stadig er lidt træk men at jeg stadig kan styre det
Citat fra RØRsmed

Skal vi nu ikke lige få proportionerne på plads ?
manden spørger hvor han kan købe/kigge efter motorcykler på mellem 450 og 600 ccm det gør ham jo ikke til nogen fartdjævel jeg syntes faktisk det er en rigtig fornuftig str.
der er allerede tidligere skrevet hvor du kan lede, gå ind samme sted og find ud af hvad du kunne tænke dig og hvad du har råd til.
Men et godt råd fra mig til dig er jo nyere des bedre der er sket ufattelig meget de sidste 20 år hvad angår bremser ,retningsstabilitet. og affjedring.
og når du har fundet noget så spørg igen .
god jagt.
ps hvad tror i der er sket flest uheld på en Rd 125/350 eller en Fazer 600.
bare lige for at påpege at ccm ikke er alt.

Jo tak.. Men nu vi snakker om det.. Så nogen der kender nogle gode pålidelige cykler eller noget som de kan fremhæve/anbefale?
Gerne navn på cykel, størrelse, og hvorfor den blir anbefalet
Og ellers tak for alle rådene
Ja jeg må jo hellere holde min "kæft" jeg er jo MZ fanatikker.

Og til Rørsmeden.
Min gennemsnits fart på motorvejen var kun 160 - 170 Kmt. på lande vejen syntes jeg ikke om at komme op på mere end 90 - 100 stykker.
Tidspunktet på døgnet er den vigtigste faktor for at køre så stærkt, det var imellem 01,30 og 04,00 der er de fleste veje som en øde ørken.

V.h. Håndværkeren
Annonce
prøv at søg feks i mcgalleriet der en gs 500 og en xj 600 til under 25 kg
West det der er svært ved at rådgive om mc er jo at vi alle er forskellige,jeg vejer 100 kg kan godt lide at cruise med få omdrejninger så det er ikke en maskine for mig.
du er nødt til at finde ud af hvad du vil have racer ,cruiser,etc
og hvad du skal bruge den til ,og om du skal ha passager med om du vil og kan skrue selv. mange mc er jo fede og det er nemt at blive forelsket men find ud af dit behov først,så er det også nemmere at rådgive.
De mest basale ting vil jeg måske nok ku finde ud af, men hovedsageligt så jeg sku nok ham m 10 tommelfingre så helst en der virker som om den er iorden..
Og den skal ikke kun være race.. Den må gerne ku trække lidt så den ikke trækker langsomt op som en HD'er (Harley) men ska heller ikk være den vilde racer for jeg nybegynder så skal være en der ikke ryger på baghjul så snart jeg bare ser på håndtaget..
Jeg skal køre alene og både til småture til og fra arbejde men os lange til jylland osv.. Og jeg nok i den lette ende af vægtskalaen :p så skal ikke ha en stor fed chopper som fylder og vejer som en stor okse.. En semi racer der ikke er for stor/tung eller for vild men alligevel har nogenlunde kræfter..
Håber det hjalp

Mht. km hva så godt? For ska ikke ha gået for langt jo self for der skal helst ikke skiftes for meget for hurtigt.. Men hvor langt kan en motor ca gå før den ska skiftes?
Det er faktisk en spændende verden du er ved at gå ind i, for motorcykler er stort set lige så forskellige som vi menesker.
Hvor langt en MC motor kan holde afhænger af kørestilen, men det er meget sjældent at du kan slide en motor op før stellet er "slidt" op også. De fleste MC motorer holder let de første 200,000 Km. Og har du bil ved siden af kører du nok ikke over 5000 Km. om året. d.v.s. du når ikke at slide motoren op inden for de første 40 år. Det er dog sjældent at nogen har en motorcykkel så længe, for du kender sikkert også til det her med, at nu er der en anden du har forelsket dig i, så ryger den gamle "kærlighed" ud og du får dig en ny "kæreste" Vi er nok en del stykker i denne verden der med "skam" må indrømme at MC-en får en bedre behandling end konen / kæresten. Der er enddog en del stykker som slæber deres kæreste eje ind i stuen om vinteren, for tænk hvis det lille pus skulle stå ude og fryse. Jeg kører året rundt på den samme MC og tager det ikke så tungt om der er lidt skidt på den, bare det ikke er rust.
Og så må jeg lige korigere dig med hensyn til HD, der er faktisk et par stykker af dem der rykker lige så voldsomt som en bambus raket / plastic ræser.
Jeg ville faktisk med det skriveri der har været ind til nu, anbefale dig at kigge efter en Honda CX 500, de kan med held fås for omkring 25.000,00 Kr. og så får du en virkelig moment stærk motor der er lige velegnet til at ligge og hygge sig på landevejen og der også kan "lægge fra land" hvis den skal . Motoren er en meget stabil vandkølet sag med en meget høj holdbarhed, de er stort set næsten uopslidelige. I daglig tale kaldes den en Gylle Pumpe !

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis