Nedsættelse af friktionen i en motor

Hej,

Er der nogen der har erfaring med brug af RVS Technology (http://www.rvs-tec.dk/)? Det tilsættes olien og skulle genskabe og slidbeskytte samtlige friktionsdele og dermed ‘renovere’ motoren indefra. Produktet skulle bl.a. reducere den indre friktion i motoren. Det er et finsk produkt der angiveligt anvendes i industrien. Det der står på deres hjemmeside virker meget fornuftigt, om end dokumentationen måske er lidt sparsom. Min 24 år gamle Shovelhead der har 80.000 km bag sig kører egentlig meget godt – men den ville næppe tage skade af en opstramning! De har også et produkt der skulle kunne genopbygge slidfladerne i gearkasser. Jeg vil være meget interesseret i at høre om andre har anvendt produktet og i givet fald, hvilken erfaring man har med det.

Mvh

Macdonald
Hej, Er der nogen der har erfaring med brug af... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt. De lyder forfærdeligt.
De er også kendt for at overophede og have problemer med lige netop kølevand pga def. toppakning, tilstoppet køler osv. osv.
Må disse triste hatteæsker hvile i fred!

Med venlig hilsen
ktm

 

Min far der var mekaniker påstod, at de gamle biler de fik ind med olieforbrug, fik et mærkbart nedsat olieforbrug når de fik castrol på. samtidig med at de dryppede mindre olie.
Jeg har set en demonstration fra en super1 olieforhandler, som stillede et el-apperat op.
Der var en moment-arm, en elmotor og et amperemeter.
Fidusen var så at man med en anordning lod metal arbejde mod hinnanden og på amperemeteret kunne man så aflæse hvor meget modstand motoren havde og når han tilsatte et super1 additiv til den olie jeg forhandlede så skulle man trykke meget hårdere på momentarmen for at trække de samme ampere.
Med super1 olie kunne man slet ikke få den op og trække de samme ampere.
Det virkede sgu imponerende og jeg købte noget af hans super1 olie.
Jeg lavede så olie og filterskift på min gamle mercedes 307 dieselmotor.
og så kørte jeg motoren driftvarm.
Mens motoren kørte tilsatte jeg, efter forskriften, en mængde super1 additiv - ingen forskel - den steg ikke i tomgang, ingen ændrig af lyden.
Jeg kørte så en god lang tur for at prøve at mærke forskel, men jeg kunne ikke mærke noget og på længere sigt kunne jeg se at dielsel økonomien var det samme.
Må dog indrømme at jeg blev meget glad for deres krybeolie, og har aldrig siden fundet noget der overgår den eller i det mindste er lige så god - jeg kan bare ikke finde nogen forhandler der sælger det mere.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er helt klart, at gamle motorer, eller gammeldags motorkonstruktioner i særdeleshed, klarer sig bedre på gammeldags olier, men jeg tror ikke det nedsætter friktionen, men det smutter ikke så nemt forbi stemplerne og bliver forbrændt.
De fleste med veteranbiler o.lgn. sværger til Duckham 20/50 som nu er ved at være en sage blot.
Da jeg fik min Ford Mustang med V8 motor hjem fra USA, brugte den en liter olie for hver 350 km samtidig med ret megen blå røg ud af udstødningen.
Olien så fin og ren ud, men jeg anede intet om, hvad det var for en olie min forgænger havde hældt på.
Jeg skiftede så til Duckham 20/50 og nu var forbruget nede på 1 liter pr 3500 km og jeg var glad, og den triste blå røg var væk
Formodentlig har det været noget syntetisk letløbsolie der var i motoren, hvilket så bare piskede igennem den.

Jeg har også prøvet den omtalte Super 1 og eksperimenteret med den, uden dog at kunne spore nogen forbedringer. Jeg har stadig en 3 liters dunk og bruger den fra en lille oliekande til at linde på vanskelige gevind osv.
Jeg har også set omtalte demonstration, der gjorde et stort indtryk! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra Macdonald

Hej,

Er der nogen der har erfaring med brug af RVS Technology (http://www.rvs-tec.dk/)?

Mvh

Macdonald


Hej til alle.

Det er rigtig interessant alt, sammen mange og gode indlæg om swedol (som jeg også har prøvet uden at kunne mærke nogen forskel), men hvis man læser på rvs hjemmeside så er det overhovedet ikke det samme som swedol. Så er der nogen der kender til RVS Technology. Når man læser på deres hjemmeside får man indtryk af at det er guds gave til gamle motorer!

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kender ikke det produkt, men i gamle dage havde holst noget hovedrep på tube. som satte sig som kemisk metal på indersiden af cylinderne og det virkede.
Det har virker lidt som det samme men til moderne motorer...
Hvis du er så tændt på det, så prøv det. Jeg kunne da godt tænke mig at høre om dine erfaringer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Kovas.
Ser du nogen sinde de der reklamer der bliver sendt sent på natten, hvor et par der til instruerede, lovpriser et produkt til skyerne, hvis man altså troede på den slags, så får de det til at lyde som om at dú ikke kan leve videre uden at have skramlet på dit køkkenbord eller i dit værksted mm.
Jeg tror det er samme reklame mekanisme der er igang for det produkt du omtaler, og sådan var det også med Swedoll da det blev langeret i 80 erne.
Dog er vi nogle stykker som havde glæde af produktet.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis