Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja jeg kan kun give de andre ret i at man skal holde sig langt væk fra disse lavpris anlæg. Er bare ikke pengene værd. Hvis jeg skal anbefale noget så skulle den enten være mitsubitshi (heavy industry) eller sanyo. Så har du et problemfrit anlæg de næste 20 år
Hep.

Jeg kender ikke det konkrete anlæg. Men jeg er meget enig med Helja. Spørg et par firmaer om deres produkter. Så får du også et svar fra de folk som skal reparere og stå for garantien. Hvis du vælger et godt firma er du også sikker på at du ikke bare bliver sendt videre fra forhandleren til et kølefirma der ikke vil røre anlægget fordi de ikke selv har solgt det. Det var mange Nordic Air ejere ikke klar over før firmaet gik ned.

Tag evt. et kik på http://www.kmo.dk/2005-godk-virk-start.htm
ConDor har også fat i noget med mitsubishi og sanyo.
Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tak til ConDor og Næsteformanden.

Jeg vil prøve at tage fat i et par firmaer.

Har I et (uforpligtende) bud på hvad sådan et system kan komme til at koste?
Husk at kigge på anlæggets støj niveau (DB), især inder delen, især billige anlæg har en db på 40+, har personligt et panasonic anlæg til ca 10.000kr som jeg købte for 3 år siden, har kørt perfekt siden, og mit strøm forbrug er formindsket med 30%, samtidig jeg bruger det meget om sommeren til at køle med (split anlæg), da ellers min indendørs temp. ligger på 30+ sen aften.

mvh johnia

Citat fra Hans Hansen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

jeg har forøvrigt en toshiba varmepumpe til salg efte rjeg er gået over til solvarme og brændeovn du kan læse om den her på: http://www.gidex.dk/Privat.html?pg=Inverter/Invert_power&anc=

pris 5000 der skulle stadig være garanti på
billede her
anlægget er afmonteret

ibber

Annonce
Hej!

Jeg har også luret en hel del på Bilkas Scansign, også ud fra en betragtning om at man får hvad man betaler for. Min tankevirksomhed omkring "de billige anlæg", er primært næret af at de andre koster det dobbelte, men ER de mon så virkelig dobbelt så gode....?!?! Bilkas modeller brøster sig endvidere med en hel række "fantastiske features" til spotpris og mulighed selvmontages, mens de gamle velkendte fabrikanter nærmest skal hives frem fra skjul til meget højrere pris, plus kølemontør hvis garantien skal bibeholdes.

Det ville være virkelig skønt hvis nogen der faktisk HAR købt i Bilka, som kunne udtale sig lidt her på tråden, men så havde de vel meldt sig her allerede. Jeg drog selv ud i Bilka for personligt at inspicere Scansign (og duo), men allerede da jeg så kabinettet gik jeg kold. Det er naturligvis effektiviteten, og ikke beklædningen man skal dømme ud fra, men alligevel havde jeg åbenbart for meget indgroet kærlighed til god finish, til at jeg ville gi 10.000 for sådan en plastic-karl som Scansign modellen.

Frontpladen så næsten ud som var den designet til at klapre. Jeg prøvede venligt at klikke den på plads, men den tog ikke imod mine kærtegn. Det skal dog nævnes at mange af de opstillede demomodeller har fået en hård medfart, og at hængslet kan være knækket eller på anden vis molestreret.

Man kan jo også få to seperate anlæg for under halvdelen af duos pris, så Duo-udedelen MÅ da kunne køre indedelene uafhængig af hinanden. Ellers er det utroligt svært for mig at se fidusen i "duo" ud over at der kun er 50db i den ene ende af huset udendørs, mod 49db i begge ender fra to særskildte Scansign "single" anlæg. (Begge Scansign er i øvrigt opgivet til mellem 32-39db indendørs).

Da jeg så stod derude i det store varehus, med knuste varmepumpedrømme pga billigt kabinet, fik jeg snart øje på et andet anlæg der ikke var i avisen som hedder DI50, og angiveligt anvender en "ny teknologi" som de kalder DC-inverter. Dens design så en del mere indbydende (robust) ud.

Den afgiver angiveligt også ca.33-41 DB inde, og 50db ude, men som de så morsomt formulere det, "sikrer den helt op til 75% besparelse på elregningen" imod Scansign som til sammenligning kun "sikrer op til 66%".

(Jeg mener at DI50 stod til ca.5500,- og var naturligvis også på tilbud og man sparede vist ca 2000,- men vil ikke hænges op på priser). For 1000,- mere kan man altså få to seperate anlæg, der sikrer op til 11% besparelse i forhold til Scansign.

Indrømmet... jeg ville hjertens gerne bare suse ud og købe to DI50 DC-Inverter'e allerede i morgen, men SKULLE den tilfældigvis gå hen og gå i stykker, så ville jeg altså blive noget ked af det hvis jeg ikke kan få reservedele om 6-8 år. Ingen derude vidste noget om dem, så vis nogen har købt en "Bilka-pumpe", så spring venligst til keyboardet og skriv

:-)

Mvh
Hej Chryslerdude.

Jeg sidder godt nok lige 250 km. ude på søen... men når jeg kommer ind hvor de har rigtige blomster og rigtig jord og rigtig græs skal jeg nok lige ringe til min gamle nabo og høre hvordan det går med hans varmepumpe. Jeg monterede den for ham inden jeg tog afsted, så nu har den da kørt i snart 14 dage... Den er fra Bilka og jeg mener også at det var en inverter!!

Næstformanden, der glæder sig helt vildt til torsdag... Så går kopteren nemli´ hjemover :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra Næstformanden

Hej Chryslerdude.

Jeg sidder godt nok lige 250 km. ude på søen... men når jeg kommer ind hvor de har rigtige blomster og rigtig jord og rigtig græs skal jeg nok lige ringe til min gamle nabo og høre hvordan det går med hans varmepumpe. Jeg monterede den for ham inden jeg tog afsted, så nu har den da kørt i snart 14 dage... Den er fra Bilka og jeg mener også at det var en inverter!!

Næstformanden, der glæder sig helt vildt til torsdag... Så går kopteren nemli´ hjemover :-)


Tak... det lyder spændende. (både med varmepumpen og at du er offshore). Jeg så noget om renovering af boreplatforme i morges, efter den der Katrina storm mere eller mindre havde ryddet 180 stykker.

Jeg skrev også til klimamontage.dk for at spørge om tilgængelighed af reservedele på deres (Bilkas) modeller, og fik venligt oplyst at de normalt holder reservedele ca. 5 år frem. Der er jo også flere der udtaler sig positivt om HN's Heatmax... så måske skullle man lige suse op (ned) og kigge på dem også. Har du nogen erfaring med Heatmax?

:o

Mvh
YO!!

Heatmax... tjaa!! Jeg har rodet ganske lidt med dem. Det eneste var faktisk de koblinger der fulgte med var utætte!! Ellers har jeg ikke oplevet problemer med dem. Dvs. jeg har ikke været ude ved dem om vinteren hvor de typisk iser til. Ej heller oplevet at de "bare" gik i stykker.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hello hello og tak igen.. Nå... ja... det er sgu svært at beslutte sig, men for lige at få vendt endnu en sten, har jeg skrevet en lille mail til teknologisk institut, for at spørge om de overhovedet har testet de før omtalte modeller, samt Heatmax. Det er jo RET godt at vide inden man går i seng med en pakke kiks, saftevand og positivlisten.

Noget nyt fra naboen, og hans inverteranlæg.. det har jo nok allerhøjest fået lov at køle lidt indtil nu.
:-)

Mvh
Der er yderligere 261 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis