Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej boss

Rart og høre, så må vi da også kan få vores til at kører, har du slet ikke nogle af de problemer vi har? er din en HE9GKE eller end HE9DKE (Tror nok det er end tidligere model)
Tak for reaktioner.. Ja, jeg er også HELT overbevist om at noget et galt..

Min bliver ALDRIG varemere 5 cm fra min, end at jeg glædeligt ville lade selv mit glade ansigt udstille der, også i længere perioder. Dette gælder også i de perioder hvor den køre udmærket. Jeg var lige ude (og hente brænde igen), og bemærkede der at udedelen kører lystigt, og luften den pumpede ud forekom mig varm. (Nej, VP står ikke på auto). Jeg tror jeg vil slukke den, for den er jo åbenlyst åndsvag... indedelen er fuldstændig inaktiv uanset indstilling, og har mig bekendt ALDRIG "viftet", hverken vertikalt eller horizontalt, og troede at "Autofan" var hvor den selv besluttede sig for blæserens hastighed! Jeg ringer til både forhandleren og montøren i morgen, hvis jeg får en ledig stund!

Iøvrigt MDJ: tror jeg ikke at din model kan køre længere ned end 16 grader, men til gengæld bevarer den bedre effekt længere ned i minusgrader end min DKE. NE modellen kan vist.. Dette er hvad jeg husker at læse om dem.

Mvh
E9GKE kan kun sige den kører som en drøm,var med kølemontør i går han sagde at det var noget af det bedste mrk du kunne købe og det ikke var unormalt at de kørte 15 år uden problemmer.Du skal bare huske at tage begge filtere ud og vaske dem jeg gør det hver 14 dag kan tydelig mærke hvis de er beskidte så varmer den ikke så meget.

Chrys, har du prøvet og nulstille din fjernbet. det lyder jo helt galt med din, i min manual står der man kan nulstille den ved tryk RC.

Vedr. 8/10 funktionen, så mener jeg heller ikke HE9 modellen kan det, men kun NE9.

Godt og høre, jeg har læst meget på nettet inden jeg købte min, og har stort set kun læst positivt om Panasonic,
vi må håbe det er en lille ting der er galt med vores.
I morgen vil jeg høre min kølemontør om han ikke kan kontakte Panasonic og høre om der skulle være
sneget sig et par fejl ind i HE9 modellen.

Er det en N eller en HE9 du har?

Annonce
Hej Boss.. det har jeg også hørt, men det var så ikke tilfældet med min :-( He he, ja.. de skal renses en del oftere end de selv foreskriver.. Mine er nyrengjorte (i sidste uge), ingen forskel.

Hej MDJ.. Ja da, jeg nulstiller den jævnligt. He he, så mange gange at det bestemt ikke kan være meningen. Nu får den en tur til, for ellers er der jo iskoldt når jeg kommer hjem i morgen. Morsøen fylder jo ikke ligefrem sig selv :-(

Mvh
He he.. lille update:

Jeg trykkede først på "check", som er den ene af de to "hemmelige undersænkede papirclips-knapper", og straks begyndte den at blæse i laveste blæser-nivaeu.. kold luft. Jeg trykkede så på "reset", og efter 10 minutter startede den op på fuld smæk og de 30 grader den stod på før. Varmede fint, men da jeg ville skrue ned på 22, slukkede den helt, og da jeg derefter tændte den igen, var den død som før.

Mvh
Skrevet af mdj den 18-01-2009 22:48

Hej Pew

Hvad koster sådan en Mitsubishi?, de får rigtig gode anmeldelser.

Ja, det er en aut. kølemontør der har inst. den, og jeg overvejer at lade handlen gå tilbage, jeg skal snakke med ham i morgen, som skrevet før, havde jeg bestilt en NE9 pga. 8/10 gr. funktionen, men det mener kølemontøren også denne kan........så det bliver spændende hvad han siger.

Hej MDJ

Prisen på Mitsubishi FD25 er ikke højere end prisen på en Panasonic.

Det der med at varmepumpen skal kunne gå ned på under 16 grader er noget skidt mht fugt. Prøv at kigge på cop-værdien den falder drastisk hvis du vælger en som skal kunne gå under 16 grader og regner du differencen på de to forskellige maskiner, så er det faktisk gratis at hæve temperaturen fra 12 til 16 grader

Hvis handlen skal gå tilbage, så er du nok nødt til at henvende dig til en advokat  Måske kan du genbruge rørinstallation hvis du fåe en Mitsubishi.

PE

Skrevet af pev den 19-01-2009 08:13
Skrevet af mdj den 18-01-2009 22:48

Hej Pew

Hvad koster sådan en Mitsubishi?, de får rigtig gode anmeldelser.

Ja, det er en aut. kølemontør der har inst. den, og jeg overvejer at lade handlen gå tilbage, jeg skal snakke med ham i morgen, som skrevet før, havde jeg bestilt en NE9 pga. 8/10 gr. funktionen, men det mener kølemontøren også denne kan........så det bliver spændende hvad han siger.

Hej MDJ

Prisen på Mitsubishi FD25 er ikke højere end prisen på en Panasonic.

Det der med at varmepumpen skal kunne gå ned på under 16 grader er noget skidt mht fugt. Prøv at kigge på cop-værdien den falder drastisk hvis du vælger en som skal kunne gå under 16 grader og regner du differencen på de to forskellige maskiner, så er det faktisk gratis at hæve temperaturen fra 12 til 16 grader

Hvis handlen skal gå tilbage, så er du nok nødt til at henvende dig til en advokat  Måske kan du genbruge rørinstallation hvis du fåe en Mitsubishi.

Er det denne model du har?

FDKNA/FDCVA-251HENR 5.6 (2.8-6.0) 6.3 (3.1-7.1) 1/4"x5/8"

Køletekniker & Energiteknolog.

Hej Pew

Jeg er enig med dig, mht. 8/10 gr. funktionen, man risikerer at komme under dugpunktet og dermed fugt, og som du skriver, tror jeg heller ikke det koster så meget mere med 16 gr.

Og i forhold til min situation - hvis HE9 modellen skulle kunne yde 6,5 kw og NE9 5,4 kw, så tør jeg slet ikke vælge NE9, den vil da slet ikke kunne varme de 60-70 kwm op som planlagt.

Med alt den debat der er omkring vpér, deres ydelse og installationer, kunne det være rart, hvis man kunne teste om de yder det de skal, uafhængig af lokaler eller isolering, så man var sikker på installationen var ok, men det er nok ikke så ligetil.

Jeg håber da ikke det kommer der til, hvor jeg bliver nødt til at kontakte en advokat, jeg har ikke meget forstand på vp, funktionsmæssigt synes Panasonic er ok, men hvis alle vpér varmer som min, synes jeg nu alt det positive der bliver skrevet om vpér er lidt en fuser.
Der er yderligere 141 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også